Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-08@22:08:43 GMT

گفتگوی سران آمریکا، فرانسه و انگلیس درباره سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۵۴۳۳

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، سران سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه در تماس های تلفنی تجاوز نظامی مشترک خود به سوریه را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، تماس تلفنی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس ساعاتی پس از تجاوز مشترک سه کشور به سوریه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، کاخ الیزه در بیانیه کوتاهی با اشاره به تماس تلفنی ماکرون با ترامپ و ترزا می اعلام کرد: اکنون شورای امنیت سازمان ملل باید بار دیگر با یکپارچگی ابتکار را در زمینه مسائل سیاسی، شیمیایی و انسانی در سوریه در دست بگیرد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که ترامپ با ترزا می و ماکرون در مورد حمله نظامی به سوریه گفتگو کرد.

سران سه کشور مدعی شدند که حمله به سوریه موفقیت آمیز و برای جلوگیری از استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی در سوریه ضروری بود.

گفتنی است که دقایقی پس از آغاز حمله به سوریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: اندکی پیش من به نیروهای مسلح آمریکا دستور آغاز حملات به مواضعی در سوریه که با توانمندی‌های شیمیایی بشار اسد مرتبط هستند را صادر کردم.

وی با بیان این که حمله نظامی مشترک با فرانسه و انگلیس در جریان است افزود: ما از این دو کشور تشکر می‌کنیم. امشب می‌خواهم درباره دلیل این حمله صحبت کنم.

همچنین «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه از دستور به ارتش فرانسه برای مداخله در سوریه به همراهی آمریکا و انگلیس خبر داد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دستور آغاز حملاتی هدفمند «برای تضعیف ظرفیت تسلیحاتی شیمیایی سوریه و استفاده از آنها» را صادر کرده است.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه سه‌شنبه در دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی به گفتگو پرداخت.

دیگر خبرها

  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • عکس/ گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح