Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۶ از میان ۱۶۰ اثر متقاضی دریافت گرنت،‌ به ۷۶ اثر گرنت اعطا کرده است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، چندی پیش اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشمول شدن 76 اثر برای دریافت گرنت در سال 96 خبر داد، هم‌چنین علی فریدونی رئیس این اداره کل و دبیر شورای گرنت وزارت ارشاد  در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که از 160 پرونده ارسالی به دبیرخانه در سال جاری، 76 پرونده مورد تصویب قرار گرفت و حمایت از آنها مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چه کتاب‌هایی در سال گذشته از طرح گرنت بهره‌مند شده‌اند؟ بر اساس فهرست اداره مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های «ماه من ماه ما»،‌ «من می‌ترسم»، « ماه و روباه»، «سارای مهربان» از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان‌، مشمول طرح گرنت شده‌اند.

هم‌چنین «جناب قورباغه»، «کلاغ سیاه به سفر می‌رود»، «چی بپوشم» از انتشارات فاطمی. «مداد قرمز و مداد سیاه»، «برای تو»، «خوشبختی»، « من و دوستانم»، «شنیدار و پندار»، «نگهبان خورشید»، «آخرین شکار»، «سه آرزوی یک موش»،‌ «دراز لنگه»‌، «روبان سفید»، «جوراب سوراخ»، «گربه و ستاره‌ها»، «روباه و کلاغ»، «المیرا،» «دلت چی می‌خواد حلزون»، «پسرک موفرفری»، «باز هم نوشتم صبح صبح آمد»، «خاله پیرزن و گربه سیاه»، «ماه خالش را از کجا آورده است»، «پرنده گیج»، «الاکلنگ»، «همه مال ماست»، گرگ و خرگوش»، «دوست مردم شهر»، «پیشی خانوم و بچه‌ها»، «نردبان»، «من هم بازی»، «آهنگهای بزبزی»، «کفشدوزک قرمز»، «دو دوست»، «آخرین کتاب»، «شوخی»‌، «پدران و پسران»، «دوست، من ماه ستاره» «مرغ مهاجر» از انتشارات شباویز  عناوین دیگر کتاب‌های مشمول طرح گرنت است.

«الف دال میم»، «سلطان آشغالگردها» از انتشارات افق، «چهل تکه» از انتشارات پیدایش، بامداد خمار از انتشار البرز، «من و اتاق‌های زیرشیروانی» از انتشارات ققنوس، «مربای شیرین»، «نخل» و «شما که غریبه نیستید» از انتشارات معین، «هیچ وقت» از انتشارات چشمه، «مجموعه کتابهای نارنجی» از انتشارات قدیانی، بخش دیگری از کتاب‌های این فهرست است.

بنا به گفته دهقانکار کتاب‌هایی که برای دریافت گرنت مشمول شده‌اند،‌ در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات معاصر هستند.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط گرنت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گرنت گرنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب

انتشارات انقلاب اسلامی با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ اثر جدید و ۷۴ اثر تجدید چاپ در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّ ظلّه‌العالی) با 207 عنوان کتاب در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد که از این تعداد، 40 عنوان از کتاب‌هایی است که در طول سال منتشر شده و 14 عنوان برای نخستین‌بار در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

«گنجینه بی‌پایان»، مجلد جدیدی از مجموعه شرح نهج‌البلاغه رهبر معظم انقلاب است که در کنار شرح، بیانات معظم‌له درباره نهج‌البلاغه نیز در این اثر گردآوری شده است. این کتاب، در کنار سه جلد دیگر شامل «راه روشن مدیران» بیانات رهبر معظم انقلاب در شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه در دیدارها با هیأت دولت، «نبوت‌ها» و «منشور حکومت علوی» عرضه خواهد شد. 

«حدیث زندگی» از دیگر مجلداتی است که انتشارات انقلاب اسلامی در دست انتشار دارد. این مجموعه که قرار است در نهایت در هفت جلد تکمیل شود، ارائه دهنده تمام احادیثی است که رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه تشریح کرده‌اند. در نمایشگاه کتاب امسال قرار است سه جلد شامل «نوادر»، «مکارم‌الاخلاق» و «امالی شیخ صدوق» از این مجموعه در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. 

«درآمدی بر علوم اسلامی انسانی»، «درآمدی بر نظریه تعلیم و تربیت»، «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» و «روایت تولید» شامل نظریه‌های اقتصادی ائمه اطهار(ع) در بیانات رهبر انقلاب از دیگر آثاری است که از این نشر برای نخستین‌بار عرضه می‌شود. «روایت اول شخص از شخص اول»؛ به قلم مهدی قزلی از دیگر آثار تازه‌منتشر شده این نشر است. قزلی در این کتاب مشاهدات خود از موقعیت‌های مختلفی را روایت کرده است که در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشته است.

شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوم بانوی مرگ» به قلم نیما اکبرخانی تلاش دارد روایتی باشد از پیشرفت موشکی ایران. 

سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز 19 تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود