Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:57:55 GMT

ساخت ماشین جنجالیِ «خودکشی» توسط یک پزشک! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۶۸۶۰

ساخت ماشین جنجالیِ «خودکشی» توسط یک پزشک! +عکس

یک پزشک استرالیایی در حوزه اتانازی از طراحی یک دستگاه جنجال‌برانگیز موسوم به "ماشین خودکشی" خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک پزشک استرالیایی در حوزه اتانازی از طراحی یک دستگاه جنجال‌برانگیز موسوم به "ماشین خودکشی" خبر داد.

این پزشک استرالیایی با کمک دستیار خود این دستگاه اتانازی را در هلند در معرض دید عموم قرار داد که افراد با داخل شدن در آن و فشردن یک دکمه می‌توانند با گاز نیتروژن به زندگی خود پایان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

این دستگاه که «سارکو» نام دارد به گونه‌ای طراحی شده که دارای یک فضای تابوت مانند و حاوی گاز نیتروژن است. فردی که قصد داشته باشد به زندگی خود پایان دهد وارد این دستگاه شده و دکمه نصب شده در آن را فشار می‌دهد. فرد ابتدا دچار احساس گیجی و منگی می‌شود و سپس به سرعت هوشیاری خود را از دست می‌دهد و می‌میرد.

«فیلیپ نیچک» از طراحان اصلی این دستگاه مدعی شد: سارکو برای افرادی طراحی شده که تمایل دارند به زندگی خود پایان دهند.

همچنین طراحان این دستگاه مدلی از این ماشین را به نمایش گذاشتند که بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از عینک واقعیت مجازی آنچه را که داخل دستگاه اتفاق می‌افتد، مشاهده کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، طراحان این دستگاه امید دارند پیش از پایان سال جاری میلادی طراحی کامل ماشین خودکشی را به اتمام برسانند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Mbe

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان