Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، ده‌ها هزار نفر از مردم مجارستان ضد نخست وزیر راست گرای این کشور و حزبش (فیدز) تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان با شعار «ما در اکثریت هستیم» و با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با مضمون «نمی توان ملت را ممنوع کرد» مقابل مجلس این کشور تجمع کردند و شمارش دوباره آرای انتخابات مجلس این کشور را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عاملان برگزاری این تظاهرات از تقلب در انتخابات مجلس این کشور که در هشتم آوریل برگزار شد و منجر به پیروزی حزب فیدز به ریاست «ویکتور اوربان» شد، انتقاد کردند.
«اورز لانی» از برگزار کنندگان این تظاهرات گفت: سیستم «ویکتور اوربان» تا انتخابات بعدی باقی نخواهد ماند و این اعتراضات ادامه خواهد یافت. در این تظاهرات احزاب مخالف دولت نیز حضور داشتند.
حزب «ویکتور اوربان» (فیدز) در انتخابات پارلمانی این کشور با بیش از ۴۹ درصد پیروزی شد و توانست از مجموع ۱۹۹ کرسی مجلس ۱۳۴ کرسی را به خود اختصاص دهد.
در روز‌های گذشته گزارش‌های متعددی از تقلب در شمارش آرای رای دهندگان در صندوق‌های انتخاباتی مجلس مجارستان که به نفع حزب فیدز انجام شده، منتشر شده است.
منتقدان «ویکتور اوربان» می‌گویند: وی با اتخاذ سیاست‌های خود، دموکراسی را در کشور از بین برده است و رسانه‌های بی طرف تحت فشار دولت قرار گرفته اند. همچنین فساد در بین اعضای دولت و سیاستمداران و طرح قانون ضد سازمان‌های غیردولتی (ان. جی. او) از اعتراضات مردم این کشور ضد «اوربان» است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه