Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:56:57 GMT

برف و باران شدید مازندران را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۷۳۵۱

برف و باران شدید مازندران را فرا می گیرد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اخطاریه ای ، پیش بینی کرد که در 24 ساعت آینده با تقویت سامانه بارشی ، برف و باران با شدت بیشتری در این خطه شمال کشور ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات و مسیرهای کوهستانی مازندران از شنبه شب آغاز شد و همچنان ادامه دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواشناسی مازندران در اخطاریه خود اعلام کرد که بارندگی از عصر امروز شدت می گیرد و تا فردا ادامه خواهد یافت و در این مدت با تشدید بارش برف و باران ، سطح جاده ها بویژه در مناطق کوهستانی لغزنده شد و احتمال آبگرفتگی معابر هم وجود دارد .
بر اساس این گزارش ، در این مدت با نفوذ سامانه بارشی جدید احتمال مه گرفتگی در ارتفاعات و کاهش دید نیز وجود دارد و لازم است رانندگان در صورت تردد در محورهای برفگیر مازندران تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
هواشناسی مازندران با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر بر اثر بارش شدید باران در 24 ساعت آینده ، از مسئولان شهری نیز خواست تا تدابیری اتخاذ کنند که آسیب کمتری به شهروندان وارد شود.
براساس این گزارش ، دریای خزر نیز تا روز سه شنبه هفته جاری مواج خواهد بود است.
هم اکنون هوای مازندران تمام ابری همراه با بارش برف و باران است و دمای هوا نیز نسبت به روزهای گذشته بشدت کاهش یافته به طوری که در حال حاضر سیاه بیشه با یک درجه سانتیگراد سردترین و بابلسر با 12 درجه گرم ترین منطقه استان هستند.
همچنین هوای شهر ساری مرکز مازندران اکنون تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران است و بر اساس پیش بینی هواشناسی کمینه دمای هوای این شهر امروز به 10 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.
بارندگی بهاری در عین حال سبب خوشحالی کشاورزان و باغداران مازندرانی شده و آنان را نسبت به کاهش اثرات خشکسالی امیدوار کرده است .
بر اساس گزارش هواشناسی مازندران در نیمه نخست سال آبی جاری که از اول مهر تا پایان اسفند 96 را شامل می شود ، میزان بارش باران در این خطه شمال کشور حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي برف و باران اخطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۱۷ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای فردا (دوشنبه، ۱۰ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی افغانستان همچنین میزان بارش باران را در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

به تازگی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در کشور جان هشت نفر را گرفته و سه نفر را زخمی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته