Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اجحاف سبوسی به دامداران استان، گفت: شرکت غله خراسان شمالی سبوس گندم را به کارخانجات آرد استان می فروشد و آنان نیز با قیمتی نجومی، سبوس را به دامداران می فروشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسینعلی حصاری، نائب رئیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از زمانیکه مجموعه شرکت غله استان از زیر پرچم وزارت صنعت، معدن و تجارت به زیر پوشش مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، طی این مدت، این شرکت تنها کاری که کرده، این بوده که سهم استحصالی سبوس گندم را در اختیار کارخانجات آرد قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حصاری افزود: این کارخانجات نیز هر کیلو سبوس را به دامداران با قیمت 950 تومان فروخته اند که این موضوع، اجحافی به دامداران و تولید در استان است.

وی خواستار شد: وزارت جهاد کشاورزی به حل این موضوع ورود کند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به قیمت نهاده ها نیز اشاره کرد و گفت: روند رو به افزایش قیمت نهاده ها، به دامپروران و دامداران استرس وارد کرده است زیرا با این وضعیت، هیچ یک از هزینه های تولید شیر و گوشت پوشش داده نمی شود.

نائب رئیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بجنورد همچنین تصریح کرد: در زیر چتر افزایش قیمت نهاده ها دلالان نیز تقویت شده اند، تامین علوفه برای تغذیه دام سخت تر شده و تعداد دام در دامداری ها نیز افزایش نیافته است.

وی همچنین به ظرفیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز اشاره و اظهار کرد: این صندوق با هدف تقویت و رشد پروار بندی دام سبک توانست 12 هزار تن جو از محل اعتبارات این صندوق را به صورت اقساطی در اختیار دامداران قرار داد.

با این وجود، وی از عدم تقویت سهم آورده دولت در این صندوق انتقاد کرد و گفت: اگر این سهم تقویت نشود، نمی توان حمایت همه جانبه ای از صنعت دامپروری و دامداری داشت.

حصاری در خاتمه از افتتاح کارخانه جدید لبنی در استان با تولید پنج نوع پنیر ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدوار هستیم این کارخانه دغدغه فروش شیر استان را برای دامداران استان مرتفع کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل فی مابین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

وی بیان کرد: خراسان رضوی می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم فی مابین ایران و افغانستان در مرز دوغارون بوجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سالم‌سازی‌ها، ارتقاء شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده است. لذا مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در این نشست با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از فرماندار شهرستان تایباد به جهت تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی