Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

دراخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: بر اساس آخرین تحلیل‌های هواشناسی و پیرو اخطاریه شماره ۱۰ روز شنبه (۲۵ فروردین ماه) تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر روی کشور به صورت بارش باران، گاهی به شکل طوفان تندری و به شکل رگبار و رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می شود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این مناطق شود همچنین با توجه به کاهش دما، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط امروز در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه غربی لرستان،خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان، تهران (بویژه مناطق جنوبی) قم و شمال کرمان پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی البرز در استان‌های تهران، سمنان، مازندران،شرق گیلان، جنوب اردبیل و گلستان رخ می‌دهد.

این وضعیت دوشنبه ( ۲۷ فروردین ماه) در جنوب کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه جنوبی همدان،تهران،البرز، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق به ویژه نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، حاکم است و در مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، سمنان، جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال و شرق لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری برف می‌بارد.

از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ضمن رعایت نکات ایمنی با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.  با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری شود زیرا غالبا به سبب گل آلود بودن عمق سیلاب مشخص نیست.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای ارتباطی شمال و جنوب این رشته کوه بین استانهای اردبیل - زنجان، رشت - قزوین، مازندران - تهران، سمنان - مازندران، سمنان - گلستان و خراسان شمالی - خراسان رضوی همچنین روز دوشنبه (۲۷ فروردین) در محورهای کوهستانی زاگرس در محورهای کردستان - کرمانشاه، همدان - لرستان، لرستان - چهارمحال و بختیاری - اصفهان - خوزستان پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی این نواحی وجود دارد بنابراین ضمن به کارگیری تجهیزات زمستانی، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد

ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، شاهد ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و رگبار و رعد و برق و تگرگ خواهیم بود.

محمد دادرس امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را نیمه ابری و مه‌آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین هشت تا ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی نسبتا پایدار در منطقه دانست و افزود: طی امروز آسمان کمی ابری تا نیمه ابری است و احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به تدریج از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، شاهد ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و رگبار و رعد و برق و تگرگ خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بارش ها طی بعد از ظهر و شب به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها شدید خواهد بود.

دادرس از کاهش سه تا پنج درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی تا شنبه وجود دارد.

وی اضافه کرد: با تضعیف این سامانه بارشی از عصر و شب شنیه ضمن کاهش ابر و افزاش دما، رگبار و رعد و برق پراکنده تا دوشنبه دور از انتظار نیست، اما از عصر و شب دوشنبه مجددا با نفوذ توده هوای ناپایدار شرایط برای ابرناکی و بارندگی تا سه شنبه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید