Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@15:07:01 GMT

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۶۸۵۰

به نقل از رویترز، آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد این کشور که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است در مارس ۱.۳۷ میلیون تن یا معادل ۳۲۴ هزار و ۶۱۲ بشکه در روز در مقایسه با ۲.۲۶ میلیون تن در مارس سال گذشته نفت از ایران وارد کرده است.

کره جنوبی که یکی از مشتریان بزرگ نفت ایران در آسیا است عمدتا میعانات یا نفت فوق سبک خریداری می‌کنند، اما آمار واردات این کشور به طور کلی منتشر شده و جزییات انواع واردات ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تلاش‌های ایران برای حفظ خریداران آسیایی از طریق کاهش قیمت‌های فروش رسمی، سئول در ماه‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خرید نفت از تهران را کاهش داده است.

به گفته سه منبع آگاه، این امر در شرایطی روی داده که شرکت ملی نفت ایران عرضه به کره جنوبی را به دلیل تولید کمتر و آغاز فعالیت یک واحد جداسازی جدید،  از ابتدای ماه جاری هر ماه به میزان سه میلیون بشکه کاهش داده است.

خریداران میعانات کره جنوبی همچنین به دنبال متنوع کردن منابع تامین خود در صورت وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران هستند.

واردات کره جنوبی از ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به میزان ۳۹.۴ درصد کاهش داشت و به ۳.۴۵ میلیون تن یا معادل ۲۸۰ هزار و ۷۳۶ بشکه در روز در مقایسه با ۵.۶۹ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

در این بین، واردات نفت کره جنوبی از قطر در سه ماهه نخست امسال ۲.۱۹ میلیون تن یا معادل ۱۷۸ هزار و ۶۵۲ بشکه در روز بود که ۲.۴ درصد در مقایسه با ۲.۱۴ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. کره جنوبی معمولا برای جایگزین کردن نفت ایران از میعانات قطری استفاده می‌کند.

در مجموع واردات نفت کره جنوبی در مارس ۱۰.۹۱ میلیون تن یا ۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بود که ۱۴ درصد نسبت به ۱۲.۶۸ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

در سه ماهه نخست سال میلادی جاری کره جنوبی ۳۶.۷۰ میلیون تن یا معادل سه میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۰.۴ درصد نسبت به ۳۶.۸۸ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

آمار نهایی این کشور برای واردات نفت در مارس اواخر ماه جاری از سوی شرکت ملی نفت کره منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.

تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد