Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي مالک اشتر گفت: اگر کشوري بدون دليل به کشوري ديگر در نيمه شب حمله کند خاطره هيتلر و عمليات جنون آميز او را بر ما روشن و تکرار مي کند و ما شاهد اين اتفاق در حمله اخير آمريکا به سوريه بوديم.

مسعود اخوان فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار کرد: بار ديگر با نا امني بين المللي ناشي از رفتار قدرت مآبانه آمريکا و کشورهاي غربي مواجه شده ايم که البته براي نخستين بار هم نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآور شد: نگاهي به تاريخ 200 ساله اين دولت تازه به دوران رسيده، نشان دهنده حملات متعدد آمريکا به ساير کشورهاست که به صرف داشتن سلاح و تسليحات، خود را بي نياز از هرگونه رفتار و منش براساس الگوي انساني مي کند.
اين استاد حقوق بين الملل افزود: سالهاي دور، چنين رفتاري را از سوي اين دولت در قبال ساير ملل منطقه در افغانستان، عراق و ايران و ساير کشورها شاهد بوده ايم و مردم اين مناطق هر کدام زخمي از اين به اصطلاح ابرقدرت خورده اند.
رئيس سابق سازمان بسيج حقوقدانان کشور ادامه داد: نکته حائز اهميت اين است که اينها خود را معيار تشخيص حق از باطل، سره از ناسره و امثال اينها مي دانند.
اخوان فرد خطاب به سران کشورهاي غربي و آمريکا گفت: اگر شما مدعي تاسيس نهادي به نام سازمان ملل متحد شده ايد بگذاريد اين سازمان و گروه حقيقت ياب در خصوص ادعاي شما مبني بر وجود سلاح هاي شيميايي در سوريه بررسي کند، اگر به صرف اينکه کشوري ادعا کند که فلان کشور سلاح شيميايي دارد و اين مجوزي براي حمله باشد قبل از هرکشور بايد کشورهاي غربي دست آموز شما مثل آلمان و انگليس پاسخگو باشند.
معاون حقوقي اسبق سازمان انرژي اتمي گفت: فراموش نکرده ايم در دوران دفاع مقدس ايران، سلاح شيميايي توسط اين دو کشور به صدام جنايتکار تقديم شد و مردم حلبچه هنوز خاطرات زخم ناشي از اين سلاح ها را به ياد دارند و در جامعه خودمان جانبازاني را شاهد هستيم که به خاطر آسيب هاي سلاح شيميايي، نفس کشيدنشان هنوز به سختي و دشواري است.
اخوان فرد افزود: هر چند دلايل اين حمله براي ما کاملا روشن و آشکار است اما بهتر است که مردم غرب در کشورهايي مثل آمريکا، انگليس و فرانسه از سردمداران خود بازخواست کنند که اينکه رفتار ددمنشانه و جنايتکارانه باعث آبروريزي آنها مي شود.
مولف کتاب «برخي ابعاد حقوق مالکيت فکري» تاکيد کرد: از نظر حقوق بين الملل و کنوانسيون هاي بين المللي و همچنين کنوانسيون هاي مختلف مدني، سياسي و حقوق مخاصمات مسلحانه، اين رفتار، مصداق جنايت است بنابراين بايد يک بار براي هميشه سازمان هاي بين المللي به خود بيايند و جرات برخورد در مقابل اينها را به خود بدهند.
اخوان فرد ادامه داد: صرفا براي اينکه مرکز سازمان ملل متحد در خاک آمريکا قرار دارد و يا به خاطر پرداخت دلارهاي عربستان شاهد سکوت مسئولان و دبيرکل و ساير بخش هاي سازمان ملل و فشار بر ملت سوريه هستيم.
وي گفت: متاسفانه سازمان هاي بين المللي به سکو و بلندگويي براي بيان ديدگاه هاي دولت هاي استکباري تبديل شده اند، شايد الان زمان آن رسيده که به دنبال ارزيابي و بررسي عملکرد سازمان ملل بر اساس منشور ملل متحد و ساير سازمان هاي بين المللي باشيم و نيز شايد زمان آن شده کشورهاي جهان سوم به دنبال ايجاد تشکيلات حامي مظلومان باشند.
آمريکا به همراه متحدانش (انگليس و فرانسه ) بامداد شنبه، 25 فروردين ماه، دمشق پايتخت و استان حمص سوريه را هدف حمله موشکي قرار داد.
رسانه‌هاي غربي در روزهاي گذشته مدعي استفاده دولت سوريه از تسليحات شيميايي در شهر دوما در غوطه شرقي سوريه شده و آمريکا، انگليس و فرانسه به همين بهانه، تهديد به اقدام نظامي مشترک عليه سوريه کردند.
فراهنگ**3009**1055
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اسرائیل به  جنوب سوریه حمله کرد.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد : اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

شبکه العربیه نیز بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شد: اسرائیل با انجام حمله ای هوایی یک پایگاه حزب الله لبنان را در جنوب غربی فرودگاه دمشق بمباران کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان امنیتی در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان