Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:45:19 GMT

5.5 ميليارد ليتر بنزين يورو 4 در شازند توليد شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۹۲۱۹

5.5 ميليارد ليتر بنزين يورو 4 در شازند توليد شد

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند استان مرکزي اعلام کرد: پنج ميليارد و 500 ميليون ليتر بنزين يورو 4 سال 96 در اين پالايشگاه توليد شد.

عليرضا امين روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: اين حجم توليددر شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند بيش از 20 درصد بنزين مصرفي کشور است که بخش عمده اي از آن در استان هاي تهران، البرز و خراسان رضوي به مصرف مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: روزانه 500 تن پروپيلين، 400 تن گوگرد گرانول، 2 هزار تن گاز مايع، 16 ميليون ليتر بنزين يورو چهار، 13 ميليون ليتر نفت گاز يورو چهار و چهار ميليون ليتر نفت کوره در شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند توليد مي شود.
مديرعامل شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند بيان کرد: ماهانه بين 50 تا 100 ميليون ليتر سوخت جت نيز در اين واحد پالايشگاهي توليد و به نقاط مختلف کشور صادر مي شود.
وي اظهار کرد: شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند منويات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش آفريني صنايع در تحقق اقتصاد مقاومتي را سرلوحه کار خود قرار داده و با به روز رساني تجهيزات و عوامل توليد به زودي امکان بنزين يورو پنج نيز در اين شرکت فراهم مي شود.
امين در خصوص تعميرات اساسي شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند نيز گفت: تجهيزات و عوامل مورد نياز براي اين فرآيند فراهم شده و با بهره گيري از نيروهاي متخصص بومي تعميرات اساسي(اورهال) اين شرکت از پايان فروردين ماه جاري آغاز و حدود يک ماه نيز به طول مي انجامد.
شرکت پالايش نفت امام خميني(ره) توليد کننده بنزين يورو 4 و يکي از مهمترين پالايشگاه هاي نفت کشور است که به عنوان بزرگترين پالايشگاه تک واحدي ايران در سال 1372 با ظرفيت اسمي 150 هزار بشکه در روز راه اندازي شد.
اين شرکت نخستين پالايشگاهي است که کار مطالعه و عمليات اجراي آن بعد از انقلاب اسلامي و در نخستين سال بعد از جنگ تحميلي آغاز شد.
ظرفيت اين پالايشگاه پس از مدتي با تلاش و کوشش نيروهاي متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسيد.
3017/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام اعلام کرد: این آیین معنوی در شهر ایلام به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه می‌شود.  

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام