Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@02:43:57 GMT

اقدام نظامی آمریکا سناریویی عبری-عربی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۹۲۷۸

خرداد:کشورهای غربی و در رأس آنان آمریکا در حمله موشکی به سوریه 2 هدف را دنبال می‌کنند. هدف اول آنان ایران و هدف دوم روسیه است و در این میان سوریه تنها نقش زمین بازی را دارد که این 3 کشور غربی اهداف مورد نظر خود را در آن پیگیری می‌کنند.
به گزارش خرداد ،روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم سیدجلال ساداتیان سفیر سابق ایران در انگلستان، آورده است: عواملی که موجب می‌شود این کشورها دست به چنین اقدامی بزنند را باید در لابی صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب جست‌وجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله برای دنیا نیز به‌طور کامل روشن است که بحث مبارزه با سلاح‌های شیمیایی دولت سوریه به‌عنوان دلیل حمله موشکی کشورهای غربی بهانه‌ای بیش نیست، چراکه اگر این کشورها در پی حقیقت بودند و هدفشان جلوگیری از تکرار حملات شیمیایی به مناطق مسکونی بود، لازم بود تا اعلام نتایج تحقیق تیم کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل، نتایج تحقیق خود را اعلام کند و اگر در آن صورت نقش دولت بشار اسد در استفاده از سلاح‌های نامتعارف محرز اعلام می‌شد، آن وقت دست به اقدام مورد نظر خود بزنند. 
اما مشاهده کردید که این اتفاق روی نداد و قبل از اینکه علل و عوامل اصلی حملات شیمیایی به مناطق مسکونی مشخص شود، غربی‌ها دست به اقدام نظامی علیه سوریه زدند. بنابراین به‌طور کامل مشخص شد که آنچه که به‌عنوان دلیل حمله نظامی به سوریه توسط ترامپ و متحدانش مطرح می‌شود دروغ محض است و در واقع این کشورها به‌دنبال قدرت‌نمایی در منطقه هستند. باید یادآور شد روشی که امروز ترامپ در رویکرد نظامی خود در پیش گرفته، روشی قدیمی و منسوخ است که در دهه 70 میلادی توسط سران آمریکا به‌کار گرفته می‌شد و دیگر در دنیای امروز جایگاهی ندارد. 
اما جدای از جار و جنجال‌های رسانه‌ای غرب باید گفت که حقیقت ماجرا چیز دیگری است و آن چیزی نیست جز پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه زیرا امروز ائتلاف عربی-عبری پس از پیروزی‌های اخیر محور مقاومت، بیشترین نگرانی را از موقعیت فعلی ایران در منطقه احساس می‌کند. گروه‌های تروریستی و حامیان آنان در ماه‌های اخیر تلاش بسیاری برای حفظ موقعیت خود در منطقه غوطه شرقی به‌کار گرفتند، زیرا این منطقه به‌دلیل نزدیکی به پایتخت می‌توانست حکومت سوریه را تحت فشار قرار دهد، اما با پیروزی محور مقاومت و ائتلاف ایرانی، روسی و سوری این منطقه از لوس وجود تروریست‌ها پاک شد و دامنه پاکسازی سوریه به منطقه دوما نیز کشیده شد و ائتلاف عبری- عربی دریافت که با این روند تمام پایگاه‌های تروریست‌ها که تحت حمایت رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی قرار دارد در مدت زمان اندکی سقوط می‌کند.
بنابراین برای ایجاد وقفه در روند حرکت رو به جلو محور مقاومت دست به دامان آمریکا و کشورهای غربی شدند تا با دلارهای سعودی و لابی‌گری صهیونیست‌ها آمریکا در این منطقه دست به اقدام نظامی بزند تا شاید بتواند مانع از پیشروی نیروهای مقاومت شود، اما در نهایت امروز شاهد هستیم که این اقدام نظامی آمریکا و متحدانش هیچ‌تاثیری در پیشروی نیروهای ایرانی و سوری نداشته تا جایی که بر اساس مشاهدات میدانی تا چند روز آینده شهر ادلب نیز از دست تروریست‌ها آزاد خواهد شد. این اقدام آمریکا در حمله موشکی به سوریه برخلاف آنچه که ترامپ مدعی است هیچ‌دستاوردی برای آمریکا و متحدانش به‌همراه نداشت و تنها تحت نفوذ صهیونیست‌ها و به خرج سعودی‌ها صورت گرفت، اما در مقابل این سوال را در اذهان عمومی به وجود آورد که چرا این کشورهای غربی بدون مصوبه شورای امنیت این اقدام نظامی صورت گرفته است. 
در کنار این این موضوع باید اشاره‌ای داشت به واکنش کشورهای اروپایی نسبت به این اقدام آمریکا گرچه کشورهای انگلیس و فرانسه آمریکا را در این حمله همراهی کردند و آلمان نیز در جهت نشان دادن مواضع مشترک اروپا از آن حمایت کرد اما باید گفت این اقدام مشترک کشورهای اروپایی در همراهی با آمریکا تنها به این دلیل صورت گرفته است مواضع ضد برجامی ترامپ، آمریکا را به سمت انزوای سیاسی هدایت می‌کرد و این همراهی توسط کشورهای اروپایی در اصل از انزوای سیاسی آمریکا در عرصه بین‌الملل جلوگیری می‌کند و اینطور ادعا می‌کنند که همراه‌بودن کشورهای اروپایی با آمریکا پیرامون مساله سوریه گامی در پایبند نگاه داشتن آمریکا به برجام و حفظ جایگاه شورای امنیت است در حالی که اینگونه رفتارها نه‌تنها عرصه بین‌الملل را به آشوب می‌کشاند بلکه جایگاه سازمان ملل و شورای امنیت را نیز متزلزل می‌کند.
برچسب ها: آمریکا ، کشورهای غربی ، سوریه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین

آمریکا و فیلیپین با شلیک موشک و توپخانه، به دفع حملات شبیه سازی شده مهاجمان خارجی در رزمایش نظامی سالانه خود پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش های آمریکا و فیلیپین با شلیک موشک و توپخانه به خنثی کردن و دفع حملات شبیه سازی شده در آب های شمالی فیلیپین درمواجهه احتمالی با تایوان در رزمایش نظامی سالانه خود پرداختند.

هدف از این رزمایش با نام بالیکاتان 2024 یا شانه به شانه، نشان دادن قدرت نظامی دو کشور در منطقه و تقویت روابط نظامی فی مابین دربحبوحه تنش های فزاینده در منطقه، عنوان شده است.

براساس این گزارش، در این رزمایش حدود 200 سرباز به دفاع از سواحل شهر ساحلی لائوگ پرداخته و موشک های جاولین و توپ های جنگی هاویتزر را پرتاب و اقدام به شلیک مسلسل کردند تا تلاش دشمن برای حمله به سواحل را دفع کنند.   

همچنین نظامیان دو کشور در بخشی از این رزمایش، پنج فروند پانتون شناور بر روی آب را غرق کردند.

حدود 17 هزار نفر از نظامیان ارتش های آمریکا و فیلیپین رزمایش های نظامی سالانه خود را با نام «بالیکاتان 2024 یا شانه به شانه»، را از حدود 15 روز پیش در بحبوحه تنش ها در دریای چین جنوبی آغاز کردند.

این رزمایش از 22 آوریل تا 10 ماه مه در حالی در دریای چین جنوبی برگزار می شود که اخیرا مانیل و پکن منازعات و تنش هایی در این دریا داشته و حتی توپ های آبی نیز به سوی یکدیگر شلیک کردند.

در همین حال نظامیان فرانسه و استرالیا نیز که در مواجهه با رفتارهای تهاجمی چین در دریای چین جنوبی، روابط دفاعی خود را تقویت کرده اند، به دلیل آنکه این رزمایش در خارج از آب های منطقه ای فیلیپین، برگزار می شود، برای نخستین بار به این تمرین دریایی ملحق خواهند شد.نمایندگان 14 کشور آسیایی و اروپایی نیز به عنوان ناظر در این رزمایش حضور دارند. فیلیپین قصد دارد از ژاپن برای شرکت در این رزمایش در سال آینده میلادی دعوت به عمل آورد.

براساس این گزارش، پکن در مورد بیشتر بخش های دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد. از مسیر ارتباطی سالانه بیش از 3 تریلیون دلار محموله های تجاری با کشتی از آنجا عبور می کنند. پکن همواره رزمایش های مشترک کشورهای این حوزه را مورد انتقاد قرار داده و اظهار می کند که این اقدامات باعث افزایش تنش ها و برهم خوردن صلح و ثبات در منطقه می شود.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه چین چند روز پیش اظهار کرد چین از فیلیپین می خواهد تا از تشدید تنش ها و تحرکات در دریای چین جنوبی خودداری کرده و از آمریکا نیز خواست تا حمایت از درگیری ها و تقابلات در منطقه را کنار بگذارد.

همچنین فردیناند مارکوس رئیس جمهور فیلیپین اظهار کرد کشورش به هیچ وجه هیچ نوع درگیری را تحمل نخواهد کرد و مانیل خواستار افزایش تنش ها در منطقه نیست. این رزمایش ها و تمرین های نظامی سالانه هشداری برای چین است.

علاوه بر این ژنرال مایکل سدرولم فرمانده نیروهای مشترک رزمایش بالیکاتان در جمع خبرنگاران اظهار کرد این بخش از رزمایش نظامی، ابزاری برای بهبود عملکرد نیروها در کنار یکدیگر است و به طورمستقیم علیه هیچ دشمن خاصی انجام نشده است.

بخش اصلی این رزمایش شامل حملات دریایی در روز چهارشنبه برگزار می شود که در آن، نیروهای مشترک فیلیپین و آمریکا، کشتی غیرتجاری نیروی دریایی مانیل را غرق خواهند کرد.  

این در حالی است که آمریکا و فیلیپین سال گذشته نیز رزمایش های مشترکی را در دریای چین جنوبی برگزار کردند.

تاکنون مقامات آمریکا از جمله جو بایدن بر تعهد تخطی ناپذیر واشنگتن در حمایت از فیلیپین در برابر هرگونه حملات مسلحانه تحت قرارداد دفاع دو جانبه سال 1951 تاکید کردند.

آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق