Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:37:27 GMT

شیوع اختلالات روانپزشکی در تهران ٣٠ و در کشور 23 درصد است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۲۰۱۱

شیوع اختلالات روانپزشکی در تهران ٣٠ و در کشور 23 درصد است

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آمارهای به دست آمده میزان شیوع اختلالات روانپزشکی در تهران2 / ٣٠ درصد است اما این اختلال در کشور 4 / 23 درصد از کل جمعیت بالغان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در مجموع 6 / 27 درصد از بانوان و4 / 19 درصد مردان دچار اختلال روانپزشکی در کشور هستند و به طور میانگین از هر چهار نفر در گروه سنی ١٥ سال به بالا، یک نفر دچار یک اختلال روانپزشکی در حد ضعیف، متوسط تا شدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ولی احتمال وجود یک اختلال روانپزشکی در طول عمر از ١٨ تا ٣٦ درصد متغیر است، البته شیوع این اختلالات در استان ها 8 / 12درصد تا 3 / 36 درصد است.
حریرچی با بیان اینکه این مطالعات در طول یکسال از ٣٦ هزار نفر تحقیق شده است، ادامه داد: با افزایش سن مشکلات روانی نیر افزایش می یابد؛ البته بیشترین میزان اختلال روانی در میان افراد ٦٥ ساله مشاهده می شود.

**بالاترین اختلالات روانی در بی سوادان است
وی با بیان اینکه افزایش میزان سواد در کاهش این اختلالات تاثیر زیادی دارد؛ اظهار داشت: بالاترین اختلالات روانی در بی سوادان است و میزان اختلالات روانی در شهرها بیشتر از روستاها و در میان همسران از دست رفته هم این اختلال روانی بیشتر است.
وی درباره سلامت روان در جامعه اظهار کرد: اختلالات روان به دلایل فیزیکی، ژنتیکی، فردی، اجتماعی و دیگر دلایل به وجود می آید، اما سلامت روان بیش از اینکه یک موضوع فردی باشد یک موضوع اجتماعی است.
حریرچی ادامه داد: برای بیماران روانی ملاک های مختلفی وجود دارد مانند رفتارهای غیرانطباقی، پریشانی شخصی، اختلال در کارکرد اجتماعی، البته سلامت روان با رفتار و تفکر افراد بستگی دارد.
وی تصریح کرد: عوامل مخاطره انگیز بر سلامت روان، زمینه های ژنتیکی و خانوادگی، حوادث و سوانح، بیماری های جسمی مانند سرطان هاست، پرخاشگری افراد، وضعیت اقتصادی، فقر و حتی محیط نیز اثر مضر بر سلامت روان دارد.
حریرچی ادامه داد: بار بیماری ها (سال های از دست رفته عمر بر اثر بیماری) در مجموع در بیماری های روانی و اعتیاد بعد از بیماری های قلبی و عروقی رتبه دوم را دارد.
خبر در حال تکمیل است.
اجتمام 7268 ** 1776

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت سخنگوي وزارت بهداشت اختلالات روانپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون