Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکایت ناتمام آسفالت‌های خراب شهربندرعباس روایتی از مدیریت ناصحیح شهری است که اگرچه همواره مانند زخمی کهنه بر پیکر هرمزگان خودنمایی می‌کند اما این روزها و با تبدیل این آسفالت‌های خراب به چاله‌های عمیق بیش از پیش چهره پایتخت اقتصادی کشور را نازیبا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ روزها و ماه هاست که چاله های سطح خیابان های شهرستان بندرعباس به عنوان یکی از معضلات اساسی خیابان ها وجود دارد و این امر نارضایتی شهروندان این استان را در پی داشته است و با این حال این روند همچنان سیر صعودی خود را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به وجود آمدن چاله های جدید به عنوان پدیده ای در خیابان های بندرعباس که لقب پایتخت اقتصادی کشور را دارد و حفاری ها و دستکاری معابر سبب افزایش سیر صعودی آن ها شده که علاوه بر نازیبا کردن چهره خیابان ها مشکلاتی را برای شهروندان هرمزگانی و به خصوص رانندگان خودرو به وجود آورده است.

وجود چاله های فراوان در سطح شهر بندرعباس باعث شده تا خودروها دچار نقص فنی از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک و یا تخریب جلوبندی شده و به تعمیر نیاز پیدا کنند.

از سوی دیگر گاهی اوقات حرکات مارپیچ رانندگان برای رد کردن چاله های موجود سطح شهر بندرعباس موجب بروز تصادف و خسارات ناشی از آن شده که تاکنون تدبیری در این زمینه صورت انجام نشده است.

از دیگر معضلاتی که این چاله چوله ها در سطح شهر ایجاد می کند را می توان ایجاد اختلال در نظم زیبایی شهری و اختلال در پاکیزگی خیابان ها عنوان کرد و از طرفی کنده کاری های صورت گرفته و ترمیم نکردن به موقع آنها و جمع شدن آب در این چاله ها می تواند مشکلات بهداشتی برای شهروندان بوجود بیاورد.

گلایه مندی و نارضایتی مردم از آسفالت خیابان های بندرعباس

مصطفی رحیمی، یکی از شهروندان بندرعباسی با اشاره به اینکه شهر بندرعباس بر خلاف بقیه مراکز استان ها جاده هاش به هیچ عنوان استاندارد نیست، اظهار کرد: وضعیت آسفالت برخی خیابان ها و کوچه ها آنقدر نامناسب است.

این شهروند بندرعباسی بیان کرد: هر روز یک قسمت از خیابان را به بهانه های مختلف حفاری می کنند اما هنگام تکمیل پرژه ماه ها به همان شکل رها می شود.

رحیمی ادامه داد: بعد از ترمیم کنده کاری ها بسیار خراب هستند و اصلا شبیه به روز اولش نمی شود و راننده ها هم برای اینکه در آن لاینی که چاله دارد حرکت نکنند مجبور به لایی کشیدن وسط خیابون می شوند که احتمال بروز تصادف به شدت بالا می رود.

وی در ادامه اضافه کرد: حرکت نکردن مردم در لاین های خراب شده باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر می شود و مخارج تعمیرات ماشین یا همان استهلاک با توجه به این چاله چوله به شدت بالا می رود.

شهروند بندرعباسی خاطر نشان کرد: در این زمینه تنها شهرداری مقصر نیست بلکه سایر ارگان های خدمات رسان نیز باید به هنگام حفاری با رعایت اصول، از بیشتر شدن این چاله ها جلوگیری کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

ضرورت آسفالت معابر شهر بندرعباس

علی غلامی، یکی دیگر از شهروندان هرمزگانی در خصوص وضعیت خیابان های بندرعباس، اظهار کرد: وضعیت آسفالت برخی خیابان ها و کوچه های شهر بندرعباس آنقدر نامناسب است که آمد و شد وسیله نقلیه را سخت کرده و لازم است شورای شهر و شهرداری فکری به این وضعیت نابسامان بکنند.

این شهروند بندرعباسی افزود: در برخی خیابانهای شهر بندرعباس مشاهده می شود که کارگران شهرداری یا خود مردم چاله های ایجاد شده را با خاک و شن ترمیم می کنند ولی این راه چاره نیست و باید به فکر آسفالت ریزی توسط مسئولان ذیربط شهری بود.

غلامی با بیان اینکه چرا باید آسفالت خیابان های شهربندرعباس، مرکز استان هرمزگان وضعیت خوبی نداشته باشد، تصریح کرد: مسئولان باید درخصوص عدم ترمیم حفره های خطرآفرین ایجاد شده درسطح خیابان ها و معابر شهر بندرعباس به مردم پاسخگو باشند .

امید است مسئولان شهری پایتخت اقتصادی کشور با طرح این گزارش به فکر رفع اساسی این مشکل بزرگ باشند و از هزینه کردهای تکراری  و همچنین وارد آمدن خسارت های جانی و مالی احتمالی در آینده پیشگیری کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • شعار هواداران رئال مادرید پس از قهرمانی در لالیگا: لاپورتا بمان، ژاوی بمان!
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان