Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه بعد از یکسره کردن کار تروریست‌ها در شرق دمشق، همچنان در حال ارسال تجهیزات و اعزام نیروی نظامی به جنوب دمشق است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که تجهیزات نظامی، سلاحهای سنگین، خودروهای نفربر به همراه دهها نیروی ارتش سوریه وارد اطراف مناطق تحت اشغال داعش و جبهه النصره در جنوب دمشق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجهیزات در محورهای خیابان «دعبول» واقع در شمال محله «التضامن» و ورودی شمالی اردوگاه «الیرموک» و بخش شرقی محله «القدم» توزیع شده است.

یک فرمانده میدانی در این زمینه تأکید کرد که روند ارسال تجهیزات و نیروی نظامی به این منطقه عملیاتی در آستانه تکمیل شدن قرار دارد و نبرد با تروریستها در نزدیکترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

منابع محلی نیز اعلام کردند که تروریست‌های حاضر در اردوگاه الیرموک چند خمپاره به منازل واقع در محله «الجمعیات» شلیک کرده‌اند که در پی آن یک کودک کشته و 9 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

داعش شهرک «الحجر الاسود» را به صورت کامل در اشغال خود دارد. این شهرک از سمت شمالی به اردوگاه الیرموک چسبیده است.

داعش همچنین بخش‌هایی از جنوب و النصره بخش کوچکی از غرب این اردوگاه را در اشغال خود دارد. کما اینکه بخشهایی از شرق محله القدم و جنوب محله التضامن در اشغال عناصر داعش قرار دارد.


اندازه بزرگ

 

هدف از این عملیات تسلط کامل بر منطقه جنوب دمشق شامل اردوگاه الیرموک و التضامن، الحجر الاسود و القدم است که عناصر داعش و النصره در آن حضور دارند.

ارتش سوریه طی روزهای گذشته نیز تجهیزات نظامی به محور دعبول فرستاده بود که در واقع خط تماس با تروریستهای داعشی است که بخش جنوبی محله التضامن را در اشغال خود دارند.

جنوب دمشق آخرین منطقه در جنوب پایتخت سوریه است که در آن داعش و جبهه النصره حضور دارند. در شهرکهای ریف جنوبی دمشق (یلدا، ببیلا و بیت سحم) عناصر مسلح معارضی حضور دارند که گفته می‌شود مصالحه با ارتش سوریه را پذیرفته‌اند.

هفته پیش این خبر در رسانه های معارض منتشر شد و اعلام کردند که گروهها و نمایندگان معارض حاضر در قلمون شرقی با طرف روسی نشستی برگزار کردند و به یک توافق پنج بندی دست یافتند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از دیوارکشی و ساماندهی آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان خبر داد و گفت: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست اهالی محله آزادان این منطقه و رفاه حال شهروندان، اطراف این آرامستان به‌زودی توسط شهرداری دیوارگذاری خواهد شد.

وی افزود: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور در مدت زمان چهار ماه در مرحله تحویل زمین و آغاز به‌کار است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: محصورکردن آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان برای صیانت از اموات، کنترل تردد و توسعه و فضاسازی مناسب و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است و منطقه ۹ شهرداری برای اجرا و اتمام این پروژه تلاش خواهد کرد.

کد خبر 750725

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد