Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد پورقلی ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل صبح امروز در دیدار با رئیس کانون انجمن صنفی و اعضای اتحادیه  صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: توسعه و تقویت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای یکی از اولویت‌های اصلی فنی و حرفه‌ای استان در راستای حمایت از بخش خصوصی بوده و در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید نگاه‌های بخش دولتی و خصوصی به یکدیگر در راستای تعامل و همکاری باشد تا بخش خصوصی نیز بتواند با فراهم کردن استانداردهای لازم زمینه حضور بیش از پیش و فعال خود در تمامی عرصه‌ها به ویژه حوزه مهارت‌آموزی را تقویت و تحکیم بخشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از آمادگی این اداره کل در راستای واگذاری فضای‌های مازاد مراکز و کارگاه‌های آموزشی به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا کارگاه‌های آموزشی و فضاهای مازاد خود را در راستای تقویت بخش خصوصی و توسعه آموزش‌های مهارتی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای انجام دهد.

پورقلی با اشاره به آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط بخش خصوصی در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته دو میلیون و 652 هزار و 462  نفرساعت آموزش مهارتی در 191 آموزشگاه فعال در استان اجرا شده که این آموزش‌ها در چهار بخش کشاورزی، خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر بوده و در مجموع 168 حرفه آموزشی در استان آموزش داده شده است.

وی با تاکید بر توسعه آموزش‌های محصول‌محور در این آموزشگاه‌ها اظهار کرد: برای افزایش بهره‌وری آموزشگاه‌ها باید سعی بر توسعه آموزش‌های محصول‌محور شود چرا که این‌گونه آموزش‌های مهارتی سبب رضایتمندی کارآموزان شده و جذب کارآموختگان را در پایان دوره‌های آموزشی مهارتی ضمانت می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از صدور بیش از 16 هزار فقره گواهینامه مهارتی الکترونیکی در استان اردبیل خبر داد و افزود: در سال گذشته 34 هزار و 100 نفر در آزمون‌های هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه و آزمون‌های ادواری شرکت کرده‌اند که از این تعداد  21 هزار و 599 نفر  قبول شدند.

انتهای پیام/ ع

ارائه آموزش های مهارتی در فنی و حرفه ای

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای گواهینامه مهارتی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: عنوان این دوره‌ها «قوانین و مقررات بیمه و مالیات»، «مدیریت کیفیت و تأسیسات گردشگری»، «صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری»، «تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری» است و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.


معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با اعطای گواهینامه با همکاری دو موسسه آوای طبیعت گلستان و موسسه نواندیشان نوای بارانک ورکان به‌صورت حضوری و در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.


او یادآور شد: اعتبار دوره‌های مذکور با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط معاونت گردشگری استان از دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب شده است.


قندهاری بابیان این‌که آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، تصریح کرد: زیرساخت و تجهیزات به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره‌های آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر موردتوجه تأسیسات گردشگری قرار می‌گیرد.


او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری افزود: باوجود نیروهای آموزش‌دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل می‌شود، اما اگر نیروها آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی در خدمت‌رسانی مواجه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟