Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:22:26 GMT

مهرآباد رکورددار پرواز/ ساها رکوردار تاخیر

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۳۳۸۰

مهرآباد رکورددار پرواز/ ساها رکوردار تاخیر

براساس آمارهای ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها، فرودگاه مهرآباد همچنان اصلی‌ترین و پرترافیک ترین فرودگاه ایران به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای منتشر شده در اسفندماه سال ۱۳۹۶ فرودگاه مهرآباد حدود ۳۰ درصد از کل پروازهای کشور را انجام داده است تا به عنوان فعال‌ترین فرودگاه ایران شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن فرودگاه مشهد با حدود ۱۳ درصد و فرودگاه امام خمینی (ره) با حدود ۱۲ درصد قرار گرفته‌اند. به این ترتیب این سه فرودگاه در کنار هم نزدیک به نیمی از کل پروازهای انجام شده در ماه پایانی سال ۱۳۹۶ را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از آن فرودگاه شیراز با حدود هفت درصد، فرودگاه کیش با ۶.۴ درصد، فرودگاه اصفهان با ۴.۹ درصد و فرودگاه اهواز با ۴.۸ درصد قرار گرفته‌اند.

پس از این فرودگاه‌ها اکثر قریب به اتفاق دیگر فرودگاه‌های کشور سهمی کمتر از یک درصدی را در کل پروازهای انجام شده به خود اختصاص داده‌اند. در میان فرودگاه‌های مراکز استان، فرودگاه سمنان، شهرکرد، اردبیل، گرگان، ارومیه، خرم‌آباد و ساری کمترین سهم را داشته‌اند و فرودگاه سمنان با صفر درصد عملا عملیات خاصی را به خود اختصاص نداده است.

در کنار آن سازمان هواپیمایی کشوری نیز آمار پروازهای انجام شده در فرودگاه مهرآباد در اسفندماه سال ۱۳۹۶ را به تفکیک ایرلاین‌های داخلی ارائه کرده که براین اساس شرکت آسمان با انجام ۷۸۴ پرواز بیشترین سهم را داشته و پس از آن ایران‌ایر، ماهان، زاگرس و آتاایر قرار گرفتند.

در طول این مدت شرکت‌های هواپیمایی تفتان، پویاایر و ساها نیز کمترین پرواز را داشتند.

در ردیف ایرلاین‌هایی که بیشترین پرواز به موقع را ثبت کرده‌اند شرکت هواپیمایی ماهان با ۴۱۶ پرواز صدرنشین است و پس از آن شرکت‌های آسمان، آتاایر و زاگرس قرار گرفتند. در حوزه بیشترین پروازهای با تاخیر نیز پس از ساها که هفت پرواز از ۱۱ پرواز خود را با تاخیر انجام داده شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قرار گرفته که از ۷۱۳ پرواز انجام شده تنها ۳۷ درصد معادل ۲۶۶ برنامه پروازی را به موقع انجام داده و ۴۴۷ پرواز معادل ۶۳ درصد با تاخیر انجام شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه را در این خبر پیگیری کنید.

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • بازگشت عمره گزاران یزدی به استان
  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود