Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های سوری از آمادگی ارتش این کشور برای آزادسازی اردوگاه یرموک(اردوگاه آوارگان سوری) از لوث گروه‌های تروریستی خبر دادند. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از  رسانه‌های سوری، ارتش سوریه خود را برای آزادسازی اردوگاه "الیرموک"، منطقه "الحجر الأسود"، و بخش جنوبی محله "التضامن" در جنوب دمشق از لوث گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی  آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه صبح دیروز نیروها و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را در اطراف اردوگاه الیرموک مستقر کرد.

آمادگی‌های ارتش سوریه برای آزادسازی اردوگاه الیرموک با حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی از این اردوگاه به محلات مسکونی دمشق که چندین کشته و زخمی و خسارات مالی زیادی بر جا گذاشته، همزمان شده است.

گروه تروریستی داعش کل منطقه الحجر الأسود در شمال اردوگاه الیرموک را به اشغال خود در آورده است. همچنین بخش‌های گسترده‌ای از جنوب اردوگاه الیرموک تحت اشغال این گروه تروریستی است و این در حالی است که گروه تروریستی النصره نیز بخش غربی این اردوگاه را به اشغال خود در آورده است.

"أنور عبدالهادی" مدیر اداره سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین در سوریه گفت: وقت هشدار به عناصر مسلح اردوگاه الیرموک رسیده و آن‌ها یا باید با حل و فصل اوضاعشان موافقت و یا این منطقه را ترک کنند.

منابع محلی می‌گویند که گفت‌وگو برای خروج عناصر مسلح از اردوگاه الیرموک که با میانجی‌گری روسیه انجام شد تاکنون نتیجه‌ای نداشته و بنابراین ارتش سوریه ممکن است به راه حل نظامی پناه ببرد.

گروه‌های تروریستی در اردوگاه "الیرموک"، ظهر  یکشنبه هفت خمپاره به منازل مسکونی در محله التضامن دمشق شلیک کردند که در پی این حملات یک دختر بچه کشته و 9 نفر نیز زخمی شدند و خساراتی به منازل و املاک شهروندان وارد آمد.

سه روز قبل نیز در پی حملات خمپاره‌ای گروه تروریستی داعش به اطراف اردوگاه الیرموک در دمشق، چهار  غیرنظامی از جمله دو کودک، زخمی شدند.

تداوم راهپیمایی مردم سوریه در دمشق در محکومیت تجاوز به این کشور

هزاران شهروند سوری امروز دوشنبه با برگزاری راهپیمایی‌هایی در میدان "الأمویین" در مرکز دمشق که تا لحظه مخابره این خبر ادامه دارد، تجاوز مشترک آمریکا، انگلیس و سوریه به کشورشان را محکوم کردند.

آمریکا و فرانسه و انگلیس بامداد شنبه بیست و پنجم فروردین با نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین المللی، اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار دادند. این حملات پس از آن صورت گرفت که غرب به سرکردگی آمریکا و برخی از ابزارهای منطقه‌ای این کشور، به دروغ نظام سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی متهم کردند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خود استفاده نکرده و آماده همکاری با سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی در راستای انجام تحقیق شفاف و صادقانه در این زمینه است.

انتهای پیام/

R36348/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه