Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:10:15 GMT

اراک| بیش از۱۰۰ بقعه استان مرکزی نیازمندبازسازی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۹۱۸۱

اراک| بیش از۱۰۰ بقعه استان مرکزی نیازمندبازسازی است

سرپرست سابق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: بیش از۱۰۰ بقعه استان مرکزی نیازمند بازسازی و تغییر و تحول عمرانی است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف استان مرکزی اظهار داشت: پس از انتصاب بنده به عنوان سرپرست اداره‌کل اوقاف استان هر هفته جلسات کنترل و نظارت بر برنامه‌ها را در دستور کار قرار دادم زیرا احساس می‌کردم نظارت بر برنامه‌های سالیانه با دقت انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نواقصی که اداره‌کل اوقاف در طول شش ماهه نخست 96 با آن درگیر بود همگی احصا شد و در بهمن سال گذشته در ارزیابی سازمان اوقاف، استان مرکزی نمره 97 را کسب کرد.

سرپرست سابق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: برنامه محوری، اولویت اوقاف استان بوده و رؤسا حداقل از 4سال پیش تاکنون در این حوزه قدم برداشتند و نظارت بر عملکرد شهرستان‌ها از اهم فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف بود که به صورت برنامه محوری دنبال می‌شد و هر سه ماه یک بار برای پیگیری امور و نظارت در شهرستان‌ها حاضر می‌شدم.

سلطانی بیان کرد: بیش از100 بقعه استان نیازمند تغییر و تحول عمرانی است، در چهار سالی که بنده معاون فرهنگی بودم بیش از 13میلیارد تومان کمک مردمی و هدایای غیرنقدی به امامزادگان جمع آوری شد در سال 96 نیز بیش از این رقم در بقاع متبرکه جمع آوری شد.

وی ادامه داد: 280 بقعه ثبت نهایی شده است که در بیش از 100 بقعه برنامه فرهنگی منسجم برگزار می‌شود، علی رغم زحمات انجام شده خیلی از رقبات ما منقضی شده یا سند اجاره‌ای ندارد و این امر نگران کننده است.

سرپرست سابق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عنوان کرد: رقبات شهر به شهر احصا شده و تعداد رقبات منقضی شده مسکونی، کشاورزی و تجاری مشخص است و باید برای تعیین تکلیف آنها وقت ویژه اختصاص داد وجود رقبات بدون اجاره پذیرفتنی نیست و همچنین در برخی از شهرستان‌ها 40درصد رقبات منقضی یا فاقد سند اجاره هستند.

سلطانی خاطرنشان کرد: در حوزه مسابقات قرآن و طرح تربیت حافظان قرآن، جزو استان‌های موفق هستیم، امسال استان میزبان مرحله کشوری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف است که با همکاری و همدلی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: جای برگزاری کنگره حاج محسن اراکی در استان خالی است، هر سال باید برای این واقف وارسته کنگره‌ای در شأن ایشان برگزار می‌شد که این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر کمیته‌های علمی وغیره کنگره بزرگداشت این واقف نیک اندیش تشکیل شده و تبلیغات محیطی هم انجام شده است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند

اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل سخنگوی سازمان و حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان اولین سخنران به تشریح نمایشگاه دستاورد‌های وقف پرداخت و گفت: در این نمایشگاه شاهد غرفه‌هایی از تجهیزات پزشکی، تولیدات دامی، محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری و دیجیتال بودیم. به طور میانگین روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند، که ۷۰ درصد آنها جزو بازدیدکنندگان تخصصی بودند. 

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: از کار‌های عمیق فرهنگی و قرآنی گرفته تا کار‌های تخصصی اقتصادی در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد بودیم. اگر حضرت آقا موضوع اقتصاد دریاپایه، معادن و مشکلات معیشتی مردم را مطرح می‌کنند، خروجی آن را در غرفه‌های نمایشگاه می‌دیدیم. حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، الگوسازی مدل‌های جدید اقتصادی و تولید جزو خروجی دستاورد‌های وقف است.

وی با بیان اینکه گاهی از ما سوال می‌شود که چرا در فضای رسانه بابت موضوع پیش آمده پاسخ نمی‌دهید، گفت:، اما حجت‌الاسلام خاموشی می‌گفت که لازم نیست چنین مباحثی را به فضای رسانه بکشانید. با عملتان به سوالات پیش آمده پاسخ دهید.

حسن اسدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه من از شاگردان تنبل حاج آقا خاموشی هستم و سال‌هاست که در خدمت ایشان شاگردی می‌کنم، افزود: در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد حمایت از جوانان هستیم. اگر کسی دست جوانان را نگیرد، فرصت‌ها را از بین می‌رود. اقتدار ملی ما در گرو تولید خوب است. 

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی