Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@14:04:07 GMT

7 کشته درشورش زندان آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۰۸۱۴

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد: شورش در زندانی در کارولینای جنوبی امریکا منجر به کشته شدن هفت زندانی و زخمی شدن 17 نفر دیگر شد. ناطقان: مقام های زندان، شورش در این زندان را یکی از مرگبارترین درگیری ها طی چند دهه اخیر در آمریکا توصیف کردند. درگیری میان زندانیان عصر روز یکشنبه آغاز شد و بامداد روز دوشنبه پایان یافت و به نگهبانان زندان و مجریان قانون که برای کنترل اوضاع به زندان اعزام شدند، آسیبی نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این زندان که گفته می شود ظرفیت پذیرش حدود یکهزار و 800 زندانی را دارد از بالاترین تدابیر امنیتی برخوردار است که در سال 1993 تاسیس شد. هدف از ساخت این زندان این بود که مجرمان خشن و زندانیانی را در خود جای دهد که دارای مشکلات رفتاری هستند.

خبرگزاری فرانسه افزود، شورش های مرگبار در زندان های آمریکا تقریبا به ندرت اتفاق می افتد، اما استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد. یکی از این موارد، شورش در زندانی در اوهایو در سال 1993 بود که در جریان آن 9 زندانی و یک مامور زندان کشته شدند.

همچنین شورش دو روزه و گروگان گیری در زندان ایالتی نیومکزیکو در سال 1980 منجر به کشته شدن 33 زندانی و زخمی شدن 200 نفر دیگر شد. شورش در این زندان یکی از شدیدترین شورش ها در تاریخ مدرن آمریکا ارزیابی شد.

اما یکی از مشهورترین شورش های زندانی در سال 1971 در زندانی در نیویورک روی داد که در جریان آن، بیش از 43 نفر شامل 10 نگهبان و کارمند زندان و 33 زندانی کشته شدند.
منبع: ایرنا برچسب ها: شورش ، زندان ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شورش زندان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

ام فهد اینفلوئنسر عراقی سال گذشته به اتهام انتشار ویدئو‌هایی که «خلاف عفت» تشخیص داده شده بود به زندان محکوم شد. دو مقام امنیتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود گفته‌اند که ام فهد در یکی از خیابان‌های بغداد به ضرب گلوله یک مرد موتورسوار به قتل رسید. 

این زن جوان در شبکه‌های اجتماعی «تیک تاک» و «اینستاگرام» صد‌ها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) داشت. 

او در بسیاری از ویدئو‌هایی که منتشر می‌کرد در حال رقص با ترانه‌های خواننده‌های عراقی بود. 

دادگاهی در عراق در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ ام فهد را به دلیل انتشار ویدئو‌های «خلاف عفت» و «جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی» به شش ماه زندان محکوم کرده بود. 

تصاویر ویدئویی طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود لحظه تیراندازی به ام فهد را نشان می‌دهد.

مقام‌های عراق از کاربران اینترنتی خواسته‌اند تا با مراجعه به یک پلتفرم ویژه، موارد «غیر اخلاقی» در شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. شماری از ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی عراق از زمان معرفی این پلتفرم یا به زندان محکوم شده‌اند یا مجبور به عذرخواهی علنی بابت محتوای منتشرشده در حساب‌های خود شده‌اند. 

تاره فارس، مانکن و اینفلوئنسر عراقی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله در بغداد کشته شده بود.

منبع: یورونیوز

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد