Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@03:13:10 GMT

تلاش برای نمایش آخرین فیلم اورسن ولز در کن

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۴۹۹۶

تلاش برای نمایش آخرین فیلم اورسن ولز در کن

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
دختر «اورسن ولز» از کمپانی «نتفلیکس» تقاضا کرد اجازه دهد آخرین فیلم ساخته پدرش در جشنواره کن ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندی‌وایر، کمپانی «نتفلیکس که قرار بود امسال با چندین فیلم در جشنواره کن حاضر شود در واکنش به تغییر قوانین جشنواره کن و الزام اکران فیلم‌های بخش رقابتی در سینمای فرانسه از جشنواره کن ۲۰۱۸ کنار کشید و تولیدات این کمپانی آمریکایی در جشنواره امسال حاضر نخواهند بود، یکی از این فیلم‌ها «روی دیگر باد» فیلم ناتمام «اورسن ولز» کارگردان بزرگ تاریخ سینما بود که پس از ۴۰ سال و به همت کمپانی «نتفلیکس» تکمیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قوانین جشنواره کن از امسال فیلم‌هایی که در بخش رقابتی این رویداد سینمایی پذیرفته شوند باید پس از جشنواره در سینماهای فرانسه اکران شوند و با توجه به این که کمپانی «نتفلیکس» اصولا هیچ یک از آثارش را اکران عمومی نمی‌کند، این موضوع مورد اختلاف جشنواره کن و «نتفلیکس» قرار گرفت و درنهایت کمپانی آمریکایی تصمیم گرفت مانع از حضور تمام محصولات جدیدش در جشنواره امسال شود.

«بتریس ولز» دختر «اورسن ولز» و همچنین «فیلیپ ژان ریمسا» تهیه‌کننده این فیلم با صدور بیانیه‌ای از کمپانی «نتفلیکس» خواهش کرده‌اند از تصمیم خود مبنی بر عدم نمایش فیلم «روی دیگر امید» در جشنواره کن صرف نظر کند.

«ولز» ساخت این فیلم را در سال ۱۹۷۰ آغاز کرد و مراحل فیلمبرداری آن تا شش سال به دلیل تغییر بازیگران و فیلمنامه و همچنین مسائل مالی به طول انجامید، اما پس از پایان فیلمبرداری، نگاتیوها بایگانی شدند و منازعات حقوقی بر سر این که مالک اصلی فیلم چه کسی است «اورسن ولز» را از ادامه کار و نهایی کردن فیلمش بازداشت و او تنها ۴۰ دقیقه از فیلم را تدوین کرده بود.

«روما» جدیدترین ساخته «آلفونسو کواران» نیز یکی از گزینه‌های مسلم حضور در بخش رقابتی جشنواره کن امسال بود که این فیلم نیز از سوی «نتفلیکس» از جشنواره کنار گذاشته شده است.

«تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن در این باره می‌گوید: "ما هر دو یک مشکل داریم. نتفلیکس دارای مدل اقتصادی است که بر اساس آن نمی‌خواهند آن را تغییر دهند و فرانسه نیز دارای قانونی است که می‌گوید فیلم‌ها باید در این کشور اکران شوند. سال گذشته دو فیلم از محصولات «نتفلیکس» در کن به نمایش گذاشته شدند اما در نهایت این دو فیلم در فرانسه اکران نشدند و من تا آستانه از دست دادن شغلم پیش رفتم. اما امسال به آنها گفتیم که مراقب باشند چون این یک قانون است. «نتفلیکس» می‌توانست فیلم «روما» را در بخش غیررقابتی کن داشته باشد یا می‌توانست استثناء قائل شود و این فیلم را در فرانسه اکران کند تا ما بتوانیم میزبان آن در بخش رقابتی باشیم. من هنوز امیدوارم «نتفلیکس» این کار را انجام دهد.

 «نروژ» ساخته «پل گرین‌گرس» و «تاریکی را نگه دار» به کارگردانی «جرمی سالنیر» از دیگر محصولات «نتفلیکس» هستند که امسال فرصت حضور در جشنواره کن را از دست دادند.

هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه‌ میدانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح می‌شود و تا ۱۸ می ( ۲۸ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

امسال «کیت بلانشتت» ریاست هیئت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

در همین زمینه: حضور لئوناردو دی کاپریو و دکتر گودال در خیریه حمایت از شامپانزه‌ها مرگ خالق «پدرسالار» | تاویانی بزرگ در ۸۸ سالگی پائولو را تنها گذاشت ادای احترام سلبریتی‌ها به کارگردان فقید | یاد فورمن گرامی داشته شد گمانه‌زنی نویسنده برنده بوکر | جنگ‌های ستاره‌ای منبع الهام ۱۱ سپتامبر بود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند