Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@07:37:44 GMT

رفع مشکلات جاده‌ای دوچرخه سواران به کمک فناوری

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۵۵۲۸

رفع مشکلات جاده‌ای دوچرخه سواران به کمک فناوری

اگر اهل مسافرت با دوچرخه هستید، حتماً در مسیر عبور خود با موانع و مشکلات جاده‌ای متعددی روبه‌رو شده و از خود سؤال کردید که چرا مسئولان علی رغم آگاهی از وجود این موانع، مشکل را برطرف نمی‌کنند. بیتا میرعظیمی خبرنگار

ایران آنلاین /Flare فناوری هوشمندی است که با در اختیار داشتن آن می‌توانید مسئولان شهر و روستا را نسبت به موانع موجود با هدف رفع آن آگاه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فلیر» توسط «جیک تامپسون» دانشجوی طراحی فناوری در دانشگاه ساسکس طراحی شده است. این دستگاه جلوی دوچرخه نصب شده، ساختاری شبیه چراغ‌های جلو دوچرخه داشته و در مقابل آب مقاوم است. سه دگمه مهم و اصلی در پشت دستگاه تعبیه شده است. هنگامی که دوچرخه سواران با موانعی از جمله وجود یک بوته مواجه می‌شوند دکمه اول را فشار می‌دهند. در صورت مواجهه با ازدحام جاده‌ای از جمله ترافیک، دگمه دو را فشار داده و در تقاطع‌های خطرناک نیز دگمه سوم را می‌فشارند. با فشار به هر یک از این دگمه‌ها، چراغی روشن شده و با استفاده از یک بلوتوث، به اپلیکیشن موجود در گوشی همراه متصل می‌شود. این اپلیکیشن نوع مشکل و مختصات آن را با توجه به دگمه فشرده شده بررسی کرده و ثبت می‌کند. فلیر همزمان می‌تواند همه هشدارها را در وب سایت اختصاصی مسئولان شهرستان‌ها آپلود کرده و اطلاعات آن را در اختیار آنها قرار دهد. با افزایش شکایات و انتقادات از موانع یک منطقه، می‌توان امیدوار بود که مقامات مسئول، اقدامی جدی کرده و موانع موجود را با هدف تسهیل رفت و آمد از طریق دوچرخه برطرف کنند. در حال حاضر ساخت این فناوری با اهدافی تجاری در حال توسعه بوده و می‌توان از طریق وب سایت فلیر«the Flare website» از نحوه استفاده از آن آگاه شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه‌های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صد‌ها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آن‌ها بازگرداند، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کرد، اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آن‌ها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه‌ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده، اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بار‌ها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

 وی افزود: اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

تشکری هاشمی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند که باید هرچه سریع‌تر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکرده و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان