Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@20:43:09 GMT

تبدیل کودک بداخلاق به خوش اخلاق

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۵۹۰۳

به گزارش خبرگزاری بسيج استان مركزی؛ کودکان در مراحل رشد، فرایندهای شناختی، عاطفی و رفتاری سنین خود را دارند که با بزرگتر شدنشان مسائل و دیدگاهها را بهتر درک می کنند و توانایی آنها گسترش می‌یابد. بعنوان مثال در سنین 5/1 – 2 سالگی کلمه "نه" را زیاد می شنوید که نشاندهنده شکوفایی اراده آنهاست. که به دنبال خواسته های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم شناخت والدین از فرایند رشد سنین مختلف موجب برداشتهای غلط از رفتار کودک می شود.

علت بدرفتاری کودکان
مسائل و مشکلات کودکان دامنه وسیعی را در بر می‌گیرد. بسته به موقعیت و بافت خانوادگی و نوع تعاملاتی که با او دارید متفاوت است. در بسیاری مواردمشکلات و بدرفتاری کودکان از مسائل شایع آنهاست. البته بعضی اوقات بدلیل اختلالات رفتاری است که باید بررسی دقیقی در مورد آنها انجام شود.

1) بی توجهی به کودک
بدلیل توجه نکردن به کارهای مثبت و بازگو کردن رفتارهای منفی آنها برای دیگران، کودک به مرور می آموزد با رفتارهای منفی بهتر می تواند جلب توجه کند. بهتراست توجه مثبت به فرزند خود داشته باشید تا او با کارهای منفی نخواهد آنرا به دست آورد.توجه و تحسین کارهای مثبت کودک، او را از انجام کارهای منفی دور می کند. تغییرات کوچک او را مورد تحسین قرار دهید. تا متوجه شود که شما به کارهای مثبت او علاقه دارید.

2) ترس در کودک
ترس، هراس و اضطراب کودک که به شکل بدرفتاری ظاهر می شود، به صحبتهای آنها گوش دهید و از نگرانی آنها بکاهید و روشهای برطرف کردن ترس و هراس را به آنها بیاموزید و یا از متخصص کمک بگیرید.

3) بی تجربگی والدین
والدین آگاه سعی می کنند نیازهای رشدی هر مرحله را تشخیص دهند و درباره آنها به کودک آموزشهای لازم را بدهند. بعنوان مثال با ورود کودک به مدرسه ممکن است در ارتباط برقرار کردن با دیگران مشکلاتی داشته باشد. با صبر و حوصله و برطرف کردن موانع ، او را در این مسئله یاری کنید.

4)خشم و پرخاشگری
باید به کودک اجازه داد تا احساساتش را بیان کند. در عین حال با او تمرین کنید تا نحوه صحیح بروز احساسات خود را یاد بگیرند یعنی مهارت کنترل خشم را در خود و کودک تقویت کنید.

5) انتظارات متناسب
بدلیل عدم بلوغ جسمانی شما شاهد دستپاچگی و ناشیگری کودک هستید، سطح انتظارتان را با توجه به شرایط جسمانی کودک تعدیل کنید و موقعیت او را در نظر بگیرد تا با انتظارات بیجا باعث بد رفتاری او نشوید. بازیها و فعالیتهایی که در جهت بهبود آنهاست، انجام دهید. بعنوان مثال بازی دارت ،دقت و توجه کودک و هماهنگی حرکتی چشم و دست را افزایش میدهد.

کودک به دلیل نابلدی ،احساس و رفتار خود را به شکل نادرستی بیان میکند. زمینه بیان احساسات او را فراهم کنید. از طریق آموزش حل مسئله و دادن مسئولیت مناسب سنش، شایستگی او را تقویت و افزایش دهید.

6) اولین گام در بد رفتاری کودکان
در هنگام بروز مشکلات و بدرفتار در کودکان شاید بعنوان والدین دچار نگرانی و سردرگمی می‌شوید و نمی دانید چه باید بکنید. در این شرایط به خودتان بگویید: " داشتن نگرانی طبیعی است اما باید آگاهانه درباره مسئله پیش روی خود فکر کنم". علت بدرفتاری کودک چیست؟ و به چه دلیل چنین رفتاری را نشان می دهد؟ من چه کمک و راهکاری را باید بکار ببرم تا به او و خودم کمک کنم؟ یعنی در برخورد با مشکلات سعی کنید ریشه یابی کرده و از شتاب زدگی و برخوردهای نسنجیده بپرهیزید.

7) باهم حرف بزنید
در هنگام بروز مشکل در یک فضای دوستانه با کودک خود گفتگو کرده و در مورد بروز مشکل و چگونگی برخورد درست با آن، صحبت کنید. چنین روشی کمک میکند تا کودک به رفتارهای خود بیشتر توجه کند و بداند مسئول رفتارهای خود است و با یادگیری مهارت بموقع و لازم می‌تواند مشکلات خود را کاهش دهند.

8) نادیده گرفتن
با نادیده گرفتن در مورد مسائل بی اهمیت و جزئی انرژی خود را صرف کارهای مهمتر کودک کنید و از بروز لجبازیهای بی مورد جلوگیری کنید.

9) خویشتنداری را آموزش دهید
از کودک بخواهید در سکوت به اعمال و کارهای خود فکر کند البته نباید جنبه تنبیهی داشته باشد. از او بپرسید چه کاری می توانست انجام دهد که این اتفاق نیفتد؟ و برای جلوگیری از بروز مشکلات چه کاری باید انجام دهد؟ و از چه روشی استفاده کند که به خود و دیگری صدمه نزند؟

10)جبران خسارت
زمانیکه کودک خسارتی را بوجود می آورد با جبران آن یاد می گیرد اشتباهات خود را بپذیرید و در مقابل آنها مسئول باشد. بعنوان مثال اگر لیوان را شکست، خود آنرا جمع و کف زمین را تمیز کند.

11) محدودیت
اگر از امتیاز خود سوء استفاده کرده باشد. امتیازی را از کم یا محدود کنید. هدف از چنین روشهایی، کاهش رفتارهای نادرست کودک است نه تنبیه آنها. هدف آشنا کردن کودک به عواقب و پیامدهای رفتارهای خود است تا از بروز مجدد آنها جلوگیری شود.

منبع : تبيان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم

رئیس کمیته اخلاق و انضباطی هیئت فوتبال استان تهران گفت: مقابل هر عنصری که سلامت ورزشی مسابقات و تمامیت فوتبال را خدشه‌دار کند، می‌ایستیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت فوتبال استان تهران، امیرساعد وکیل رئیس کمیته اخلاق و انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در پی اتفاقات اخیر و تعلیق بازی‌های لیگ دوی فوتبال تهران به دلیل ضرب و شتم داور، اظهار داشت: درباره وقایع ناگواری که در پایان بازی آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان روی داد باید به این نکته بسیار مهم تأکید کنم که داور در مستطیل سبز، نماد قانون است و همان‌طور که زندگی با بی‌قانونی میسر نمی‌شود، برگزاری مسابقه فوتبال هم بدون داور شدنی نیست و همه وظیفه‌‌ای جز احترام به تصمیم داور نداریم.

وکیل ادامه داد: کمیته انضباطی و اخلاق هیئت فوتبال استان تهران در راستای تأکیدات سید میرشاد ماجدی ریاست محترم هیئت فوتبال استان تهران خود را مکلف می‌داند با هر عنصری که سلامت ورزشی مسابقات و تمامیت فوتبال را خدشه‌دار کند، مقابله کرده و برخوردی قاطعانه با افرادی داشته باشد که دنبال برهم زدن نظم بازی‌ها و بی‌حرمتی به جامعه داوری هستند.

رئیس کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران نوید برخوردی محکم و قانونی را با خاطیان بازی اخیر داد و تصریح کرد: به باشگاه‌ها، مدیران، مربیان و بازیکنان اخلاق‌گرای فوتبال استان تهران که اکثریت قریب به اتفاق را تشکیل می‌دهند، این نوید را می‌دهم که با عوامل هنجارشکن در فوتبال پایتخت، برخوردی در چارچوب ضوابط قانونی خواهد شد؛ به طوری که داوران، بازیکنان، کادر فنی و باشگاه‌هایی که همواره به قوانین پایند بوده‌اند احساس امنیت و آرامش بیشتری در فضای فوتبال استان کنند و کسانی که با هر انگیزه و دلیلی دنبال به آشوب کشیدن فضای رقابت‌های ورزشی فوتبال استان هستند، بدانند که باید عطای هرج و مرج در زمین بازی را به لقایش ببخشند و در مسیر قانون حرکت کنند.

وی با تأکید به قانون‌مداری در دایره فوتبال گفت: فوتبالی که قرار باشد به توهین و خشونت کشیده شود حتی یک ارزن هم نمی‌‌ارزد و همکاران خدوم من در ارکان قضایی هیئت فوتبال استان تهران از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد تا عرصه فوتبال استان تهران را بر کسانی که قصد دارند نتایج مسابقات را خارج از زمین بازی رقم بزنند، هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر کنند. رویکرد کمیته انضباطی و اخلاق به شهادت همه افرادی که در جلسات رسیدگی در این کمیته حاضر شده‌اند مبتنی بر اصل احترام به ورزشکاران و زحمتکشان فوتبال استان است، اما از این پس، بیش از پیش به بداخلاقی‌ها واکنش جدی نشان داده خواهد شد و تردیدی ندارم انگیزه من و همه همکارانم در ارکان قضایی هیئت فوتبال، چیزی جز تثبیت عدالت و استقرار انضباط در مسابقات نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • ذوبی‌ها برای بازی با نساجی آماده شدند (عکس)
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد