Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@22:06:55 GMT

ماسک مخصوص سفت کنندگی پوست+طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۷۵۷۷

ماسک مخصوص سفت کنندگی پوست+طرز تهیه

رکنا: موز میوه ای با خاصیت سفت کنندگی پوست به شمار می رود.

اگر تا بحال از خواص فوق العاده موز برای پوست بی اطلاع بودید پیشنهاد می کنیم با این مطلب همراه شوید تا با خواص فوق العاده موز برای پوست و همچنین طرز تهیه ماسک موز آشنا شوید.

 موز میوه ای سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مفید برای بدن است. در کنار این مواد، موز خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی دارد که برای سلامت پوست بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موز خاصیت لیفت و سفت کنندگی فوق العاده در کنار لطافتی که به پوست می بخشد دارد. در ابن مطلب شما را با خواص موز برای پوست و طرز تهیه ماسک جوان کننده موز آشنا می کنیم.

موز مرطوب کننده طبیعی

موز یک مرطوب‌کننده طبیعی عالی برای پوست‌تان است. ویتامین A موجود در موز رطوبت از دست رفته را بازیابی و پوست آسیب‌دیده، خشک و کدر را درمان می‌کند.

درخشان کننده پوست

موز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به حفظ درخشش طبیعی و جوانی پوست کمک می‌کند.

لایه بردار طبیعی

موز سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این میوه در ترکیب با چند ماده‌ی تشکیل‌دهنده، نه تنها به از بین رفتن پوست مرده کمک می‌کند بلکه پوست را شاداب و پرطراوت می‌کند.

ضد پیری

مواد مغذی موجود در موز به مبارزه با چین و چروک کمک می‌کند و پوست را جوان نگه می‌دارد. که این امر به دلیل سرشار بودن موز از ویتامین‌های A و E می باشد.

جوان کننده و آبرسان

میوه‌ی موز دارای موادی مغذی است که برای پوست ضروری هستند. آنها حاوی مقادیر قابل‌توجهی از ویتامین C و B۶ هستند که نقش حیاتی در بی‌عیب و نقص نگه داشتن پوست و حفظ قابلیت ارتجاعی آن ایفا می‌کند.

علاوه بر این، مقدار فراوان آنتی‌اکسیدان‌ها و منگنز موجود در موز از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزادِ ناشی از اکسیژن که منجر به پیری زودرس پوست می‌شوند، محافظت می‌کند.

بنابراین یکی از خواص اساسی موز، کمک به داشتن پوستی است که ظاهری جوان‌تر دارد. در حدود ۷۵ درصد وزن موز آب است. بنابراین این میوه به آبرسانی پوست‌تان کمک می‌کند و مانع از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.

معرفی ماسک های متفاوت موز

ماسک مرطوب کننده 1

برای مرطوب کردن فوری پوست‌های خشک و کدر، یک موز رسیده را له کنید و آن را روی صورت‌تان بگذارید. از تماس آن با چشم پرهیز کنید. اجازه بدهید که این خمیر به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشوئید. شما فورا پوستی نرم و انعطاف‌پذیر خواهید داشت. اگر پوست بسیار خشک و پوسته پوسته دارید، می‌توانید عسل را به این ماسک صورت اضافه کنید. ماسک موز و عسل همچنین کمک‌تان می‌کند از تجمع رنگ‌دانه‌ها در پوست خلاص شوید.

ماسک مرطوب کننده 2

برای تهیه‌ی ماسک آسان دیگری برای رطوبت‌دهی به پوست‌تان، باید نصف موز رسیده را له کنید و آن را با ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست تمیز صورت استعمال کنید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید.

ماسک درخشان کننده 1

نصف موز رسیده را له کنید و آن را با ۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل یا خمیر چوب صندل و ½ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. اجازه دهید که به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه روی پوست شما باقی بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت برای پوست چرب مفید است چرا که چوب صندل به تمیز کردن سبوم و چربی اضافی از پوست کمک می‌کند، در حالی که موز پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

ماسک درخشان کننده 2

موز رسیده را له کنید و آن با آب یک لیمو (حدود ۲-۳ قاشق غذاخوری) ترکیب کنید. اجازه بدهید به مدت ۲۵ دقیقه بماند. این ماسک سرشار از ویتامین C است که کمک‌تان می‌کند از شر تیرگی خلاص شوید و لکه‌ها و جوش‌ها را کاهش می‌دهد.

اسکراب موز 1

موز له شده و ۱ قاشق غذاخوری شکر بردارید و آنها را خوب با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی پوست‌تان بگذارید و به صورت دورانی مالش دهید. موز به پوست خشک خاصیت مرطوب‌کنندگی می‌دهد در حالی که دانه‌های شکر کمک‌تان خواهد کرد که از پوست مرده خلاص شوید.

اسکراب موز 2

یک موز رسیده را له کنید؛ ۲-۳ قاشق غذاخوری جو دو سر، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذا خوری شیر به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت‌تان بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه بماند، سپس به آرامی آن را روی پوست‌تان مالش دهید. و بعد با آب سرد آن را شستشو دهید. در صورتی که پوست بسیار خشکی دارید، می‌توانید به جای شیر از خامه‌ی تازه استفاده کنید.

اسکراب موز 3

نصف یک موز رسیده، ۱ قاشق غذاخوری شیر نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری برنج خام بردارید و همه چیز را با هم مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی آماده شود. به آرامی صورت‌تان را با این خمیر ماساژ Massage دهید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک ضد پیری 1

برای تهیه‌ی ماسک ضد پیری صورت که سرشار از ویتامین‌های A و E باشد، یک آووکادو و موز را با هم له کنید. این ترکیب را به مدت ۲۵ دقیقه روی پوست بگذارید. پوست نرم و جوان خواهد شد. ویتامین E موجود در آووکادو همراه با مواد مغذی موجود در موز با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.

ماسک ضد پیری 2

برای تهیه‌ی یک ماسک دیگر جهت مبارزه با اثرات پیری روی پوست ۴/۱ موز را له کنید تا به صورت کرمی دربیاید و یک قاشق چایخوری آب گل رز به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن‌تان بگذارید و آن را بعد از نیم ساعت بشویید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران سلامت غذا ماساژ Massage پوست چین و چروک موز گل آسیب ماسک موز عکس ایران دختر جوان پسر زندگی قتل فیلم اعدام حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 

فراروـ  اسموتی نوعی نوشیدنی است که از مخلوط میوه و سبزیجات تازه با یخ، آب و مواد شیرین کننده مانند عسل یا شکر تهیه می‌شود. تفاوت اسموتی با آب میوه این است که اسموتی دارای بافت میوه است و آبکی نیست. در فصل تابستان و با گرم شدن هوا آب بدن به خاطر تعریق زیاد کاهش پیدا می‌کند. در این حالت خوردن نوشیدنی‌های خنک و آب‌دار برای رفع عطش و کمبود آب بدن بسیار مفید است. اسموتی به دلیل بافت میوه‌ای که دارد، بسیار مغذی است و علاوه‌بر نوشیدنی یک میان وعده کامل هم محسوب می‌شود. اسموتی موز و طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های کافی شاپی است که با شروع فصل گرما خوردن آن بسیار می‌چسبد و برای کودکان نیز یک نوشیدنی محبوب است. اگر دوست دارید این اسموتی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش اسموتی موز و طالبی همراه ما باشید.

مواد لازم

طالبی یا ملون: نصف یک عدد
موز: ۱ عدد
بستنی وانیلی: ۱ لیوان
شیر: نصف لیوان
یخ: ۴ تکه کوچک

طرز تهیه

برای درست کردن این اسموتی میوه‌ای خوشمزه ابتدا ملون یا طالبی را پوست و به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید. موز را هم به صورت جداگانه پوست کنید و حلقه‌ای برش بزنید. حالا موز و طالبی را به صورت جدا به مدت ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد. بعد از این مدت زمان طالبی و موز یخ زده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس بستنی وانیلی، شیر و تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید و چند پالس دستگاه را بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا شیک خوشمزه‌تان را داخل لیوان مخصوص سرو بریزید و با تکه‌های موز و طالبی دور لیوان را تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ طالبی سرشار از مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید هستند. طالبی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، آب، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است. همچنین طالبی دارای ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B یک، دو، شش، ویتامین C و ویتامین K است. هنگام خرید طالبی برای اینکه بتوانید یک طالبی شیرین و آبدار را تهیه کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید:
ـ اگر طالبی شیرین را نزدیک بینی‌تان ببرید و آن را بو کنید، عطر و بوی خوشایندی دارد.
ـ یک طالبی خوب باید پوست زبر داشته باشد.
ـ طالبی خوب و شیرین یا زرد متمایل به سبز است یا زردی کم‌رنگ دارد.
ـ سر طالبی باید نرم‌تر از بدنه باشد. اگر همه قسمت‌های طالبی نرم بود، قطعاً آن طالبی بیش از حد رسیده و ترشیده است.
ـ یک طالبی سالم و شیرین خطوط سبز کم‌رنگ دارد؛ بنابراین اگر خطوط سبز روی پوست تیره‌تر بود، آن طالبی تازه نیست.

۲ ـ بهتر است برای تهیه این اسموتی میوه‌ای از بستنی وانیلی استفاده کنید؛ زیرا سایر بستنی‌ها برای تهیه اسموتی و شیک مناسب نیستند.

۳ ـ این اسموتی را با هر نوع میوه دیگر که دوست دارید هم می‌توانید تهیه کنید.

دیگر خبرها

  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!