Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:05:33 GMT

ناراحتی ترامپ از سیاست‌های ارزی روسیه و چین

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۰۸۲۵۳

ناراحتی ترامپ از سیاست‌های ارزی روسیه و چین

رئیس جمهور آمریکا از سیاست‌های روسیه و چین در زمینه کاهش نرخ ارز انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با انتشار توئیتی روسیه و چین را به دستکاری و کاهش نرخ ارز متهم کرده است.

ترامپ ادعا کرده است که در شرایطی که ایالات متحده نرخ بهره بانکی خود را افزایش می دهد، روسیه و چین ارزش پول خود را عمدا کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا توئیت کرد: روسیه و چین در حال بازی کاهش نرخ ارز هستند آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان در حال افزایش نرخ بهره بانکی است. این قابل قبول نیست.

اشاره ترامپ به چیزی است که او مزیت های ناعادلانه و غیرمنصفانه تجاری می‌داند: اگر کشوری ارزش پول خود را به صورت ساختگی پایین نگه دارد، صادرات آن رقابتی تر خواهد شد. افزایش نرخ بهره آمریکا به طور کلی موجب تقویت ارزش دلار شده و هزینه صادرات آمریکا را افزایش می دهد.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه 2017 میلادی، ارزش دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای بین المللی از جمله یوان چین کاهش یافته است و اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه نیز موجب کاهش ارزش روبل طی هفته های اخیر شده است.

ارزش دلار آمریکا در برابر یوان از 20 ژانویه 2017 تاکنون 8.6 درصد کاهش داشته است. البته ارزش دلار در برابر روبل روسیه در این مدت 4.5 درصد رشد داشته است.

از وقتی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است، شاخص ارزش دلار که ارزش آن را در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی تعیین می کند، با افت شدید 11.2 درصدی روبرو شده است.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۰۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند