Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: نهاد‌های مختلفی با مسئولیت‌های مشخصی در سطح شهرستان وجود دارد و باید وظایف این نهاد‌ها در زمینه فرهنگی و تخصصی از یکدیگر تفکیک شود.

وی با بیان اینکه باید از موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی جلوگیری شود و وظیفه هر دستگاه و نهادی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی از نظر تعداد مصوبات و جلسات مقام دوم را در سطح استان کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه باید به دنبال انجام کار‌های ماندگار باشیم، تصریح کرد: بسیاری از مردم برخی اموراتی که هیچ مبنای عقلی و شرعی ندارد را در مراسم ترحیم یا تدفین عزیزان خود انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید اطلاع رسانی صحیحی در خصوص مسائل مربوط به مراسم ترحیم و عروسی در شهرستان خلیل‌آباد صورت گیرد، اذعان کرد: کار‌هایی که در این زمینه تا به امروز انجام گرفته، سازماندهی شده نبوده و هر روستا یا شهری به صورت پراکنده کار‌هایی را انجام داده اند.

تأثیرپذیری جلسات شورای فرهنگ عمومی در پایان سال باید قابل درک باشد

سید مهدی عصمتی مقدم در این نشست عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه فرهنگ سازی و تقویت مبانی دینی و اعتقادی مردم حرکت کند.

وی با بیان اینکه در پایان سال باید تأثیرپذیری این جلسات را در میان مردم و جامعه درک کنیم، تشریح کرد: ممکن است برخی از جلسات با دیگر شورا‌ها و کمیته‌ها تداخل داشته باشد و این موازی کاری باید برطرف شود.

معاون فرمانداری خلیل‌آباد با بیان اینکه هر کمیته و نهادی باید کار تخصصی خود را انجام دهد، تأکید کرد: مسیری باید در ابتدای سال مشخص شود و در پایان سال نیز نتیجه توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی بررسی شود.

پیگیری مسائل فرهنگی و اعتقادی با وجود فضای مجازی حائز اهمیت است

حجت الاسلام عباس پرهیزگار همچنین در این مراسم بیان کرد: مسائل فرهنگی تنها به یک دستگاه مربوط نمی‌شود و همه دستگاه‌ها باید در مسائل فرهنگی تلاش کنند و اینکه بخواهیم یک دستگاه مسئول پیگیری یک امور فرهنگی شود صحیح نیست، ولی باید از موازی کاری جلوگیری کنیم.

عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلیل‌آباد همچنین در ادامه با اشاره به معضلات آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان، ابراز کرد: پیگیری مسائل فرهنگی و اعتقادی با وجود فضای مجازی نیز بسیار حائز اهمیت است و مسائل فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دخیل هستند.

شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاست گذار است

علی توکلی همچنین در این مراسم اظهار داشت: شناسایی معضلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان و تلاش در جهت رفع آن‌ها از وظایف ذاتی شورای فرهنگ شهرستان است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاست گذار است و قرار نیست کار اجرایی انجام دهد، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و تاثیرگذار در سطح شهرستان عضو این شورا هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه هر دستگاهی بنا به وظایفی که به آن‌ها سپرده می‌شود اقدام می‌کنند، تصریح کرد: در مسائل اجرایی باید از توان اداری شورای فرهنگ عمومی که همان توان مدیریتی شهرستان است استفاده شود.

مقابله با ضد ارزش‌ها باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

مجتبی همتی در این مراسم با اشاره به فلسفه تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان، اذعان کرد: باید از موازی کاری در امور محوله جلوگیری شود، ولی باید کلیات عمومی جامعه مد نظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد، عنوان کرد: مواردی که فرهنگ عمومی در سطح شهرستان به انحراف کشیده می‌شود توسط یک نهاد مشخص شناسایی و در جهت رفع آن تلاش شود.

رئیس دادگستری خلیل‌آباد در پایان با بیان اینکه مسائلی که به عنوان نماد جامعه است باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود، تشریح کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در زمینه‌های مختلف در جهت مقابله با ضد ارزش‌ها تلاش کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طاهری عصر یکشنبه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا در سراسر کشور و در شیراز گفت: امیدواریم با همدلی میان همه دستگاه‌ها و با رویکرد مومنانه این طرح و با کرامتی که در کارکنان فراجا وجود دارد این طرح سبب بهبود سیمای فرهنگی شهرمان و زدوده شدن معضلات فرهنگی شود.

رئیس سابق شورای شهر شیراز گفت: امروز با اینکه فراجا مظلومانه اما با اقتدار در انتهای خط مقابله با بی حیایی‌ها ایستاده اما سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص وظایفی دارند که باید به ارائه گزارش کار در باب آن بپردازند.

طاهری با بیان اینکه به فرموده شهید بهشتی هم اقناع و هم قدرت هردو با هم لازمه مدیریت است گفت: اقناع به تنهایی ممکن نیست و قدرت بدون اقناع نیز به دیکتاتوری منجر می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: دشمن امروز به دنبال دوقطبی‌سازی و تبدیل بدحجابی از مسأله‌ای فرهنگی به چالشی امنیتی است و از همین روی اهمیت و ظرافت مأموریت ناجا مشخص می‌شود.

وی از رئیس پلیس فارس خواست از فرمانده فراجا دعوت کند که پس از سرکشی از شهرهای مشهد و قم به شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) نیز سفر کند.

طاهری در پایان از شهردار شیراز درخواست کرد گزارش مستندی از اقدامات شهرداری شیراز با مضمون حمایت از طرح حجاب و عفاف به شورا جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهد.

کد خبر 6097655

دیگر خبرها

  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم