Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:18:13 GMT

بخش فرهنگی تهران در موزه انقلاب اسلامی راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۱۵۸۵

بخش فرهنگی تهران در موزه انقلاب اسلامی راه اندازی می شود

تهران - ایرنا - مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از راه اندازی بخش فرهنگی تهران در این موزه در سال جاری خبر داد و گفت: هر چند این موزه ماموریت ملی و فراملی دارد اما بخش تهران در آن مغفول مانده است که امسال راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر جعفری روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: علاوه بر این، طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال در ایام دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش های مقاومت و کودک و زنان در موزه انقلاب اسلامی راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون در 15 استان کشور، مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شده است، اظهار کرد: امسال به همت بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس در 15 استان دیگر کشور، موزه انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد و تا پایان سال 1404 در هر استان شاهد یک موزه خواهیم بود.
وی برگزاری 40 نشست با عنوان نشست شاهد، همایش علمی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، انتشار فصل نامه علمی و ماهنامه هنری و تولید 10 اثر فاخر برای سینمای 5 بعدی و سراسر نما را از دیگر افدامات پیش رو در سال جاری عنوان کرد.
جعفری با اشاره به فعالیت شبانه این موزه گفت: از این پس موزه انقلاب اسلامی به صورت شبانه فعال خواهد بود و از ساعت 6 تا 10 برای بازدید عموم دایر است.
جعفری با اشاره به توسعه بخش گردشگری، انقلاب اسلامی و راهیان نور در این موزه هم گفت: با تشکیل ستاد گردشگری و دعوت از بخش خصوصی، این بخش طی سال گذشته به سامان رسید و امیدواریم در سال جدید بتوانیم حلقه گردشگری را با دیگر کشورها ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا 10 تفاهم نامه را با 10 موزه خارجی در سال جدید منعقد کنیم.
جعفری با بیان اینکه موزه انقلاب اسلامی به بزرگترین کتابخانه دفاع مقدس با 22 هزار جلد کتاب در کشور مجهز است، اظهار کرد: در این کتابخانه بخش انقلاب تقویت خواهد شد و متخصصین می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی در باره میزان بازدید از این موزه گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 37 درصد رشد داشته است که این امر در بخش بین الملل و بازدیدکنندگان خارجی بیش از 80 بوده است.
وی افزود: طی سال گذشته همچنین 15 مرکز فرهنگی و دفاع مقدس در 15 استان کشور افتتاح شد.
جعفری در پاسخ به این سوال ایرنا که این موزه در زمینه موسیقی در سال جدید چه اقداماتی را به انجام خواهد رساند، گفت: سال گذشته با همکاری سازمان هنری نخستین جشنواره موسیقی نیروهای مسلح را با عنوان ترنم فتح به اجرا در آوردیم همچنین برای اولین بار10 گروه در 12 نقطه شهر سرودهای انقلابی نواختند.
وی ادامه داد: بنا داریم در سال جدید جشنواره موسیقی دانش آموزی را به اجرا در آوریم و تولیداتی در زمینه موسیقی داشته باشیم.
وی افزود: همچنین قرار است در موزه انقلاب اسلامی تئاترهایی با موضوع دفاع مقدس، برای علاقمندان اکران شود.
جعفری، راه اندازی مجمع خیرین دفاع مقدس را از دیگر اقدامات سال جاری این موزه بیان کرد.
به گزارش ایرنا، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عـنوان محلی برای ارائه بخش هایی از حماسه ملت غیور ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار مجموعه های بزرگ فرهنگی شهر نظیر باغ کتاب تهران، کتاب خانه ملی، فرهنگستان های جمهوری اسلامی، باغ هنر، تهران سرای قرآن و مصلای تهران به عنوان قطب فرهنگی شهر تهران قرار گرفته است. این موزه در بزرگراه حقانی و کنار پارک طالقانی واقع است.
اجتمام**9136 **1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامي بخش فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر هنریان مجرد یکشنبه شب در دیدار با فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک انتصاب سرهنگ «عبدالله خسروی» به سمت فرماندهی مرزبانی استان اظهار کرد: مرزبانان شجاع و ولایت‌مدار در عرصه‌های مختلف در مرزهای کشور رشادت آفریدند و برای دفاع از مرزها و انقلاب در اوج آمادگی قرار دارند.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با همه توان در میدان با دشمنان قرار دارد، افزود: جبهه‌های مختلف مردمی در سراسر جهان علیه رژیم غاصب شکل گرفته است.

سر دار هنریان مجرد با اشاره به افزایش توان و پیشرفت‌های نظام اسلامی تاکید کرد: مبارزه تاریخی بین ایران و شیطان بزرگ به نقطه داغ و حساس خود رسیده است.

کد خبر 6091497

دیگر خبرها

  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز