Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:18:37 GMT

شهرستان آبادان 495 نیروی معلم کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۶۱۸۵

شهرستان آبادان 495 نیروی معلم کم دارد

آبادان - مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: شهرستان آبادان برای سال تحصیلی جدید برای جبران کمبود نیروی آموزشی خود به 495 نیروی معلم نیاز دارد.

به گزارش ایرنا اعظم قاسمی زاده سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه آبادان در سال تحصیلی جاری با کمبود 362 نیروی معلم روبه رو بود افزود: در سال تحصیلی 97-96 با توجه به اضافه شدن پایه دوازدهم به هنرستان‌ها علاوه بر جبران کمبود نیروی انسانی متخصص و مجرب، فضای آموزشی لازم نیز باید برای دانش‌آموزان تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: دانش آموزان هنرستانی برای یادگیری مهارت‌های فنی به کارگاه‌های مجهز و امکانات به روز نیاز دارند که برای تامین آنها باید بودجه‌ای خاص در نظر گرفته شود.
قاسمی زاده افزود: با توجه به اینکه پیش از آغاز سال تحصیلی جذب نیروی معلم از طریق آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور انجام می شود ، درصورتی که سهمیه شهرستان آبادان کمبود نیروی معلم را جبران نکند مجبوریم اضافه کاری نیروهای حق التدریسی و رسمی را افزایش دهیم.
وی در ادامه به فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی در مدارس آبادان اشاره کرد و گفت: با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه مصرف انرژی در مدارس به صورت رایگان به تصویب رسید ولی تاکنون ابلاغ رسمی به آموزش و پرورش نشده است.
قاسمی زاده افزود: آموزش مصرف بهینه انرژی جامعه هدف در شهرستان آبادان در دستور کار تمام آموزشگاه ها قرار گرفته است.
وی همچنین اظهارکرد: در تعطیلات نوروز امسال یکهزار و 13 کلاس درس در 102 مدرسه آبادان برای میهمانان نوروزی و هفت آموزشگاه برای کاروان های راهیان نور آماده سازی شد و 41 هزار و 474 نفر در مدارس اسکان یافتند.
به گزارش ایرنا 56 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 400 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند و سه هزار و 500 معلم کار آموزش آنها را به عهده دارند.
7100/7165/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شوراي آموزش و پرورش كمبود معلم آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از اجرای سه هزار و ۷۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته معلم در مدارس، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از هرمزگان ،محمد قویدل در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اظهار کرد: نواختن زنگ «سپاس معلم» در مدارس، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب به عنوان مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: برگزاری شب شعر فرهنگیان، برگزاری محافل ادبی، نشست کتابخوانی، اعزام معلمان به اردوی راهیان پیشرفت و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های هفته معلم در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ادامه به تشریح اقدامات شاخص اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان طی سال گذشته گفت: در دور دوم سفر هیئت دولت به هرمزگان، دو هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته، شش فقره تسهیلات به موسسان مدارس غیردولتی جهت تکمیل طرح‌های ناتمام به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد، افزود: همچنین هفت مدرسه غیر دولتی در راستای طرح استانداردسازی و توسعه فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی استان هرمزگان افتتاح شد.

وی از کسب مقام اول توسط اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در شاخص‌های متفاوتی نظیر اجرای پروژه مهر، شوراهای دانش‌آموزی و شاخص‌های اقتصادی وزارتخانه به عنوان بخش دیگری از دستاوردها یاد کرد و گفت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت در استان هرمزگان از یک هنرستان در سال ۱۴۰۰ به ۲۹ هنرستان در سال جاری رسیده که در این زمینه استان پیشتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: در زمینه تأمین فضای آموزشی نیز سال گذشته، ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال‌جاری نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان احداث می‌شود.

وی با اذعان به اینکه هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم‌سازی دارد، گفت: استان هرمزگان، ۴۳۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول آموزش هستند.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه تا مهر سال‌جاری سه هزار معلم جدید در استان جذب می‌شود، عنوان کرد: این تعداد، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی در پایان گفت: ۳۰۰ تن از این معلمان جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب خواهند شد.

کد خبر 749242

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟