Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بر این باور است که اشغالگری اسرائیل باید پایان یابد و ایجاد کشور فلسطین تنها راه برای برقراری صلحی پایدار در منطقه است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برنی سندرز، رقیب دموکرات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور در جریان کنفرانس سالانه گروه یهودی جی‌ استریت که حامی صلح است گفت که اسرائیل درباره اعتراضات در مرز غزه شدید عمل کرده و حضور اعضای حماس در این اعتراضات توجیهی در عملکرد نیروهای اسرائیلی برای تیراندازی به سوی معترضان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: من استفاده حماس از خشونت را محکوم می‌کنم اما نباید از این اقدامات به عنوان دستاویزی برای تیراندازی به سوی معترضان غیرمسلح استفاده شود و اینکه نباید این اقدام توجیهی برای محاصره دو میلیون انسان در داخل غزه باشد.
رقیب دموکرات ترامپ در ادامه همچنین کشورهای منطقه را به دلیل ناکامی در اقدامی درست در حل بحران در منطقه مورد انتقاد قرار داد .
وی با اشاره به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت که ولیعهد عربستان و سایر رهبران مولتی میلیاردر منطقه باید از صحبت درباره فقر و ناامنی در غزه دست کشیده و به جای آن کاری انجام دهند.
این مقام دموکرات آمریکا همچنین ولیعهد عربستان را به عدم رسیدگی کافی به بحران انسانی در غزه متهم و وی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: روزی شنیدم که پادشاه سعودی قول ۵۰ میلیون دلار کمک به آنروا، آژانس مرتبط با آوارگان فلسطینی در سازمان ملل را داده است ۵۰ میلیون دلار پول کمی نیست اما فراموش نکنید که این پول ۱۰ درصد از پولی که ولیعهد برای یک قایق تفریحی می‌پردازد نیست.
وی در ادامه به بررسی درگیری‌های فلسطینی‌ها اسرائیلی ها پرداخت و نگرانی خود را نسبت به سرنوشت راه‌حل دو کشوری اعلام داشت. به گفته وی خاتمه اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین به نفع آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها فلسطینیان و کل منطقه است.  اما به نظر می‌رسد نتانیاهو و متحدانش خود را برای آینده‌ای متفاوت آماده می‌کنند آینده‌ای که در آن اسرائیل کنترل کل منطقه از دریای مدیترانه تا رود اردن را در بر می‌گیرد.
سندرز همچنین به انتقاد از سیاست ترامپ درباره اسرائیل و تصمیمش در جا به جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس پرداخت و گفت: ترامپ با این کار روند صلح را تضعیف کرد. در نتیجه معامله نهایی بسیار دورتر از آنچه بوده به نظر می‌رسد و اعتماد به آمریکا به عنوان یک میانجی صادق و سخت‌کوش دیگر وجود ندارد. 
رقیب دوکرات ترامپ در پایان به شکل‌گیری جنبش‌های سیاسی خودکامه متعصب و دولت‌هایی که به بنیادهای جوامع دموکراتیک در سراسر جهان حمله می‌کنند، پرداخت. وی ترامپ و دیگر رهبران را به سوءاستفاده از آشفتگی‌های عمومی در جهت منافع اقتصادی و سیاسی خود متهم کرد.  برچسب ها: سندرز ، ترامپ ، دموکرات ها

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • سندرز خطاب به دانشجویان معترض: شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین