Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران با اشاره به برگزاری همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در دانشگاه کردستان از ارائه ۴۰ مقاله علمی با همین موضوع در طول برگزاری این همایش در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، الهام ملک زاده، عصر سه شنبه (28 فروردین) در نشست خبری پیرامون برگزاری همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور در دانشگاه کردستان اظهار کرد: انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران و پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران را از فردا به مدت 2 روز در سنندج برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به فعالیت 19 ساله انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران عنوان کرد: این انجمن تا کنون هشت همایش ملی را به صورت دوسالانه با موضوع زنان در طول تاریخ برگزار کرده است.

 

ملک زاده از اعلام فراخوان این همایش در بین مراکز و موسسات فرهنگی و پژوهشی سراسر کشور در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: بعد از اعلام فراخوان چیکده مقالات زیادی از استان های ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و حتی دیگر استان های کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

 

به گفته وی، این همایش با هدف بررسی و تبیین جایگاه و نقش تاریخی، اجتماعی و فرهنگی زنان در تاریخ مناطق غربی ایران، ارتقای دانش و آگاهی زنان در مناطق غربی ایران نسبت به حضور تاریخی، و تقویت هویت فردی و اجتماعی زنان در مناطق غربی ایران برگزار می شود.

 

دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران از ارسال ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد در مرحله نخست ۷۰ چکیده مقاله توسط داوران برای پذیریش تایید شدند.

 

وی ادامه دادک بعد از داوری آثار توسط اساتید برجسته دانشگاهی 40 مقاله به مرحله ارائه رسیدند که بیشترین تعداد مقالات از اساتید با تنوع و اکثریت مناطق کردنشین تعلق دارد و در حوزه مسائل زنان کورد است.

 

ملک زاده، از برگزاری پیش همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور در تهران همزمان با بهمن سال گذشته خبر داد و افزود: از فرودین 96 تا اسفند همین سال، تمام سخنرانی ها این انجمن با محوریت و اولویت بررسی فرهنگ و تمدن زنان منطقه غرب کشور انجام شده است.

 

دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور به فعالیت دفتر انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران در کشور اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر این انجمن  در استان های اصفهان، تبریز، زنجان و مشهد دفتر دارد و امیدواریم در استان کردستان هم شاهد تشکیل دفتر انجمن باشیم.

 

مهتاب مرد فرد، دبیر اجرایی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور نیز در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس، نمایشگاه اسناد مربوط به زنان غرب ایران، نمایشگاه توانمندی زنان سرپرست خانوار و زنان مصیب دیده کرمانشاه از جمله بخش های جنبی برگزاری این همایش ملی در دانشگاه کردستان است.

 

وی از تجلیل از زنان سرامد کورد در آیین اختتامیه این همایش ملی خبر داد و خاطر نشان کرد: از تلاش و فعالیت حدود 30 نفر از زنان فعال کورد در زمینه های مختلف در آیین اختتامیه این همایش تجلیل و قدردانی می شود.

 

وی با اشاره به چاپ ویژه نامه این همایش ملی در سه نسخه اضافه کرد: اولین شماره این ویژه نامه همزمان با برگزاری پیش همایش این همایش ملی، نسخه شماره دوم همزمان با افتتاحیه همایش و نسخه اخر و سوم نیز یک ماه بعد از همایش در 24 صفحه چاپ و منتشر می شود.َ

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی دولت شهید مدافع حرم مجلس بسیج خبرگزاری شبستان کانون های مساجد اردبیل آمریکا حسن روحانی زن در پهنه فرهنگ و تمدن دانشگاه کردستان همایش ملی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت