Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@22:23:39 GMT

آماده سازی ارتش سوریه برای نبرد سنگین با داعش

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۲۶۵۴

ارتش سوریه تدارکات گسترده ای در جنوب دمشق برای شروع عملیات نظامی در اردوگاه الیرموک، الحجر الاسود و بخش جنوبی محله التضامن برای پایان دادن به داعش و جبهه النصره در این مناطق آغاز کرده است.

منابع سوری اعلام کردند: نیروهای زیادی به همراه تجهیزات گسترده به منطقه رسیده و در اطراف فلکه البطیخه در ورودی شمالی اردوگاه الیرموک مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروههای فلسطینی در کنار ارتش سوریه در آزادسازی اردوگاه مشارکت خواهند کرد و تیپ قدس فلسطینی دهها نفر از افراد خود را از حلب برای مشارکت در حمله مهیا کرده است.

در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ داعشی در اردوگاه الیرموک و الحجر الاسود حضور دارند و داعش بر بیشتر مناطق اردوگاه تسلط دارد و حدود ۱۳۵ نفر از اعضای جبهه النصره در مساحت اندکی حضور دارند.

همزمان برخی منابع سوری از فرار دو قاضی داعشی به نامهای ابوحمزه افغانی و برادرش ابوعمار افغانی و نیز یکی از سرکرده های داعش موسوم به خالد منصور از این اردوگاه خبر دادند.

در همین حال برخی منابع از شلیک ۴۰ خمپاره و موشک از سوی ارتش سوریه به مواضع داعش به منظور آمادگی برای شروع عملیات خبر دادند.

این در حالی است که منابع سوری از توافقی با سرپرستی روسیه میان دولت سوریه و گروههای معارضی که بر شهرک های یلدا، بیت سحم و ببیلا در حومه جنوبی دمشق مسلط هستند، خبر دادند.

بر اساس این توافق افراد گروه موسوم به ابابیل حوران به درعا در جنوب سوریه و بقیه گروهها از جمله احرار الشام، لواء شام الرسول و جیش الاسلام به شمال سوریه می روند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه ارتش سوریه روسیه دولت سوریه سوریه ارتش داعش نبرد سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی پتروشیمی‌ها در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: در شرایط خاص شرکور که ما در جنگ اقتصادی هستیم حرکت روبه جلو جای شکر گذاری دارد.

وی ادامه داد: ما در نعمت خدادادی منابع طبیعی را داریم و شکر این نعمت ایجاب می‌کند که از این منابع خوب استفاده کنیم و استفاده از این منابع هیدروکربنیک ایجاد ارزش افزوده از آنهاست. علارقم جنگ اقتصادی وزارت نفت کار‌های بزرگی انجام داده است. در صنعت پتروشیمی نیز این توان وجود دارد و تعداد زیادی از آنها بدون وجود کمک خارجی موفق به انجام کار‌های فنی و توسعه‌ای شده است.

مهدوی تاکید کرد: ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت از کار‌های بزرگ وزارت نفت بود. برای رفع مشکل ناترازی گاز جز سرمایه گذاری برای توسعه میادین گازی و صرفه جویی راهی نبود و برای هر دو قسمت پتروشیمی‌ها اعلام آمادگی کردند. این تفاهم برای توسعه اقتصاد ملی بسیار مهم است و قطعا باعث پیشرفت خواهد شد شعار سال جهش تولید است و این امر الزامات دارد و از مهمترین آنها به ایجاد فضای کسب و کار می‌توان اشاده کرد. بخش خصوصی باید وارد کار شود چرا که خودش نیازمند این کار است و باعث رشد کشور نیز خواهد شد.  

وی ادامه داد: مبادا قرارداد‌ها طوری شود که فردا شورای استان‌ها دستورات خارج از عرفی را برای تغییر روند قرارداد‌ها صادر کنند و از وزیر محترم برای مراقبت از این امر تقاضا دارم. پتروشیمی صنعت پیشران کشور و مزیت کشور است و باید از آن‌ها مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد