Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:04:20 GMT

سوریه حضور آمریکا در این کشور را غیرقانونی خواند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۲۷۳۳

سوریه حضور آمریکا در این کشور را غیرقانونی خواند

«بثینه شعبان» مشاور رسانه ای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در واکنش به اظهارات رسانه ها مبنی بر تلاش ترامپ برای جایگزینی ارتش آمریکا با نیروهای عرب در سوریه گفت: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است.

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، بثینه شعبان در گفت وگو با این شبکه خبری گفت: درصورتی که این اظهارات حقیقت داشته باشد امری حیرت انگیز است که کشوری اشغالگر که غیر قانونی وارد کشوری شده، از طرف های دیگر می خواهد تا بیایند و آن کشور را اشغال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاکنون چنین مساله ای در روابط بین الملل سابقه نداشته است.
وال‌استریت ژورنال پیش از این اعلام کرده بود، دونالد ترامپ در تلاش برای جایگزینی ارتش آمریکا با نیروهای عرب در سوریه است.
این نشریه افزوده بود: آمریکا در تلاش است تا یک نیروی نظامی متحد از کشورهای عربی را جایگزین نیروهای نظامی خود در سوریه کند تا در طرح ثبات پس از شکست داعش در این کشور حضور داشته باشند.
در همین حال «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان از آمادگی ریاض برای اعزام نیرو به سوریه در قالب «ائتلاف اسلامی مبارزه با داعش» خبر داد.
مقام های سوری تاکنون بارها اشغال سوریه به دست نیروهای آمریکایی و ترکیه ای را محکوم کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوریه مشاور بشار اسد آمریکا اشغالگری حمله نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد