Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از دقایقی دیگر و همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش، مراسم رژه یگان‌های نمونه ارتش در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) اجرا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان،  از دقایقی دیگر و همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش، مراسم رژه یگان‌های نمونه ارتش در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) اجرا برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین نمونه تانک ذوالفقار، سامانه پدافند هوایی خودکششی چرخدار (بهمن) مجهز به دو توپ ۵۷ میلی‌متری، سامانه سداد ۲۳، خودروی شناسایی اسکوربین (ذوالفقار ۳)، تیربار نواخت بالا شش لول کالیبر ۵۰ محرم، سلاح تک‌تیرانداز ۱۴.۵ میلی‌متری خشاب‌دار در شاهر، تیربار نواخت بالای ۷.۶۲ میلی‌متری اخگر، خودروی تاکتیکی ۵ تنی ۶ در ۶ کیان و همچنین خودروی تحقیقاتی CBRN، از جمله دستاورد‌های نیروی زمینی ارتش هستند که در مراسم رژه امروز از مقابل جایگاه عبور خواهند کرد.

سامانه راداری پسیوآفتاباز، سامانه فرماندهی و کنترل واکنش سریع رزمی، سامانه موشکی متحرک کمین ۲ و سامانه سراج ۱ از جمله دستاورد‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش هستند که در مراسم امروز برای نخستین بار رونمایی خواهند شد؛ رادار اسکایگارد، رادار جویا، رادار کاوش تاکتیکی مرصاد، لانچر سامانه موشکی تلاش، موشک s۲۰۰، TM سامانه موشکی s۳۰۰، لانچر سامانه S۳۰۰؛ رادار ۳۰N سامانه موشکی S۳۰۰، رادار کشف سامانه موشکی S۳۰۰ و همچنین مرکز فرماندهی و کنترل سامانه s۳۰۰، سایر دستاورد‌های قرارگاه پدافند هوایی هستند که امروز در مراسم رژه روز ارتش از مقابل جایگاه عبور خواهند کرد.

تسلیحات، تجهیزات و سامانه های مرتبط با یگان محمول نیروی دریایی ارتش
- سامانه گسترده کامل پرتاب موشک نور برد بلند شامل یک دستگاه کامیون رادار و ۵ دستگاه کامیون پرتاب موشک
- سامانه خوداتکای نصر ساحلی
- ماکت موشک نور، نصر و کوثر
- ماکت زیردریایی السابحات ۱۵ و مین چسبان
- قایق های رعد و شهاب
- یک قبضه توپ ۷۶ م.م فجر ۲۷
- ماکت ناوشکن جماران
- ماکت زیردریایی غدیر
- ماکت زیردریایی فاتح
- اژدر والفجر
- اژدر اکسیژنی
- ماکت ناو موشک انداز کلاس پیکان سینا
- ماکت ناو آموزشی خلیج فارس

تکمیل می‌شود

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش مشرق، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-۳۰۰) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

بر اساس این گزارش، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی از جمله یونان و اسپانیا که سامانه‌های دفاعی را در زرادخانه خود دارند، تحت فشار هستند تا دفاع هوایی بیشتری را به کی‌یف ارائه کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی فوری چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند.

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا نیز امروز (جمعه) خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

رویترز در ادامه خاطرنشان می‌کند که یونان در گذشته هزاران موشک، مواد منفجره، خودرو جنگی پیاده‌نظام (IVF)، مواد محترقه با انفجار قوی، مهمات و موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی