Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان فضایی ایران از انتقال ارتباطات ماهواره‌ای بیش از ۵۰۰ روستا به ماهواره سازمان فضایی ایران خبر داد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه ارتباطات و فناوری اطلاعات نظرات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ پیرو مشکلات پیش‌آمده اخیر در بخشی از شبکه مخابرات روستایی کشور و قطع شدن ارتباط تلفنی بیش از 500 روستا در مناطق دورافتاده، این شبکه از ابتدای هفته جاری در حال انتقال از ماهواره خارجی به ماهواره ایرانست21 (بدر-5) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی صادقی نایینی؛ معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران ارتباطات تلفنی در این روستاها توسط یکی از شرکت‌های داخلی ارایه‌کننده خدمات ارتباط ماهواره‌ای و از طریق یک ماهواره خارجی تامین شده بود، گفت: پس از قطع خدمات از روز شنبه، عملیات انتقال به ماهواره سازمان فضایی ایران (ایرانست21) با سرعت در حال انجام است و تمام همکاران ما در سازمان فضایی در تلاش هستند تا هر چه زودتر پهنای باند مناسب را در اختیار شرکت مجری طرح ارتباطات روستایی قرار دهد تا ارتباطات این مناطق برقرار و به وضعیت عادی برگردد.

ایرانست21، یک ماهواره مخابراتی است که مدیریت و ارایه خدمات آن توسط سازمان فضایی ایران انجام می‌شود و شرکت‌های خصوصی داخلی دارای پروانه ارایه خدمات ماهواره‌ای (SAP) خدمات ارتباطی مختلفی از قبیل شبکه‌های بانکی کشور، مراکز و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تعدادی از شبکه‌های زیرساختی دیگر را بر روی پهنای باند این ماهواره به کاربران دولتی و خصوصی ارایه می‌کنند.

به گزارش تسنیم، از چند روز گذشته ارتباط تلفن ثابت حدود 600 روستای کشور به‌دلیل عدم سرویس‌دهی ماهواره خارجی قطع شد.

با توجه به اینکه خدمات ارتباطی در برخی از مناطق روستایی به‌علت صعب‌‌العبور بودن و عدم وجود امکانات زیرساختی از طریق بستر ماهواره‌ای انتقال پیدا می‌کند که در این روستاها، ارتباط از طریق ماهواره خارجی تأمین می‌شد که با توجه به اینکه مقرر شده بود بستر ارتباطات ماهواره‌ای این روستاها در اختیار سازمان فضایی قرار گیرد، اپراتور ماهواره خارجی با اطلاع از این موضوع، سرویس ارتباطی اپراتور ارائه‌دهنده خدمات در این روستاها را قطع کرد که در پی آن ارتباط تلفنی حدود 600 روستا قطع شد.

انتهای پیام/

R1012190/P1012122/S7,77,86/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه