Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:47:35 GMT

ارتش آماده جانبازی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۴۴۷۱

ارتش آماده جانبازی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

قزوین- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ارتش ایران با ایجاد امنیت پایدار و بستری مناسب برای توسعه پایدار کشور نقش مهمی در اقتدار کشور دارد و آماده جانبازی در مسیر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز ارتش با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام صادقی دادستان، آشناگر معاون سیاسی امنیتی، موسوی فرماندار قزوین، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین استان، گروههای مختلف مردم در میدان ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ابتدا مسئولان با حضوردر کنار تمثال شهدا و امام راحل نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

امیر حمزه بیدادی در این مراسم با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت:  ۲۹ فروردین سالروز ارتش و حماسه آفرینی نیروی زمینی محوری و قهرمان ارتش روز مبارکی است و تقارن این روز با ماه شعبان را مغتنم می شماریم و امیدواریم سربازان شایسته ای برای نظام باشیم.

وی اضافه کرد: روز ارتش یادآور بصیرت تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی و نمایانگر پیوند ناگسستنی ارتش ملت و رهبری است و نامگذاری این روز بیانگر آینده نگری امام راحل بود.

امیر بیدادی یادآورشد: این نامگذاری مبارک نقطه عطفی در تاریخ ارتش و تولدی دیگر برای نیروهای مسلح ایران بود و  ارتش سرافراز تعهد خود را به ملت و امام راحل و نظام با خون خود در جبهه های جنگ نشان داد و در طول انقلاب آزمون های مختلفی را پشت سر گذاشته و کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد: امروز جایگاه ارتش در منطقه و جهان بر کسی پوشیده نیست و در کنار سایر نیروهای مسلح تحت رهبری فرمانده کل قوا به عنوان یک بازوی قابل اتکا آماده جانفشانی از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی است.

وی بیان کرد: ارتش مصمم در اعتلای کلمه لا اله الله است و در دوران مختلف اعم از قائله کردستان، دفاع مقدس توانست پایبندی خود به رهبری را اثبات کند و در مسیر ارزشها گام بردارد و امروز در دوران به روز کردن سازمان و حضور مستمر در حوادث طبیعی و هرجایی که به این نیرو نیاز است بوده و حضور مستمر و مقتدرانه دارد.

امیر بیدادی یادآورشد: امروز ارتش به عنوان یک نیروی محوری، مصمم است با تغییر ساختار و ارتقاء تحرک خود به یک نیروی پادر رکاب و به روز تبدیل شود تا هر توطئه ای را در نطفه خفه کند.

وی اضافه کرد: امروز ارتش به عنوان یک نیروی مکتبی در سطح منطقه و جهان مطرح است که آماده جانبازی در مسیر نهضت اسلامی و اهداف نظام است و ما همواره آماده ایم و نسل های آینده خواهند دید که ارتش در طول سالهای پر فرازو نشیب با تقدیم ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز در توان و بضاعت خود دین خود را به نظام ادا کرده است.

بیدادی گفت: ارتش جایگاه والای خود را مدیون معمار انقلاب می داند و گوش به فرمانده کل قواست و بر عهد و پیمان خود ثابت قدم است و راه انقلاب را تا سرانجامش ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که همسایگان سرسپرده در نا آرام کردن منطقه نقش زیادی داشته اند ارتش ایران با توکل بر خداوند و رهبری فرمانده کل قوا و تکیه بر دانش جوانان متعهد خود با هماهنگی با سایر نیروهای مسلح در ایجاد امنیت پایدار و بستری مناسب برای توسعه پایدار کشور گام برمی دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین یادآورشد: ارتش با نیروی بازدارندگی خود توانسته است ایران را به منطقه ای باثبات تبدیل کند و با مجاهدت خود پشتوانه محکمی برای تداوم اهداف انقلاب اسلامی باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور تمامی شما دانشجویان دانشگاه‌های افسری را امری خجسته می‌دانم؛ چرا که شما با حضور خود در این مکان مقدس، پای در جغرافیایی نهاده‌اید که شاهد بزرگترین دلاوری‌ها، عظیم‌ترین حماسه‌ها و جانانه‌ترین ایستادگی‌ها در دفاع از این مرز و بوم بوده است.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: بخش جدی و مهمی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی، با جانفشانی‌های بی‌مانند و سرسختانه سربازانی شکل گرفته است که با اخلاص و حسن نیت، دست به ساخت بزرگ‌ترین و شجاعانه‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران و جهان زده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اعضای کنونی هیئت رئیسه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی از نسل همان دلیرمردانی هستند که سرسختانه در مقابل دشمنان ایستادگی نشان داده‌اند، افزود: تمامی اساتید، جانبازان و گردانندگان هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، از جمله کسانی هستند که هم در راه حراست از انقلاب و نظام اسلامی پایداری کردند و هم در جهت تداوم بخشیدن به راه بزرگانی نظیر شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای گران‌قدر هشت سال دوران دفاع مقدس، کوشیده‌اند.

وی عنوان کرد: امر خطیر تداوم بخشیدن به راه شهدا و انتقال دانش، دستاوردها، تجربیات و آموخته‌های آنها به نسل‌های آتی، مرهون بصیرت و اراده تزلزل‌ناپذیر اعضای هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است.

امیر حیدری با اشاره به تقابل ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه نیروی زمینی و هوانیروز، با گروهک‌ها و فرقه‌های ضاله و منحط ضدانقلاب و ضدملی، گفت: سازمان چپگرای مارکسیستی مجاهدین خلق، که به حق یکی از منفورترین، بدنام‌ترین و بی‌آبروترین سازمان‌های سیاسی روی کره‌ی زمین است، در ابتدای تأسیس خود با طرح دعاوی مارکسیستی در قالب ایده‌های اسلامی، تلاش کرد تا با جذب افراد، به درون نظام و انقلاب اسلامی رخنه کند، اما این سازمان منفور، به سبب نداشتن بنیه‌های اعتقادی قوی و عدم همراهی روحانیت معزز با اندیشه‌های التقاطی و شائبه‌برانگیز آن گروهک، خیلی زود از فضای سیاسی و اجتماعی ایران کنار رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: پس از بروز چنین مسائلی، این گروهک کوردل به انواع جنایات از قتل و ترور گرفته تا آدم‌ربایی و جاسوسی اقدام کرد تا از این طریق بتواند ضمن تقلا برای بر هم زدن نظم و امنیت کشور، به دشمن آن موقع ایران، یعنی رژیم بعثی عراق خوش‌خدمتی کند؛ به همین سبب از میانه جنگ تحمیلی، این گروهک به صورت علنی به همکاری با دولت صدام روی آورد و با این کار برای همیشه دچار نفرین الهی و لعن ابدی مردم ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اعلام پایان جنگ میان ایران و عراق، این گروهک منافق، همچنان به شرارت‌های خود در مرز‌های کشور ادامه می‌داد، افزود: پس از پایان جنگ، نیروی زمینی به حسب وظیفه خود، مسئول تأمین امنیت در نوار مرزی کشور و نیز خنثی‌سازی و پاک‌سازی مناطق محلی از انواع ادوات و تجهیزات جنگی، نظیر مین و تله‌های انفجاری بود. با این حال نیرو‌های سازمان مجاهدین خلق، در طی عملیاتی مفتضحانه به مرز‌های کشور یورش آورده که نیروی زمینی و هوانیروز، با همکاری با نیروی هوایی ارتش، توانستند در طی عملیاتی موسوم به «مرصاد»، آن کوردلان را شکست داده و بر سر جای خود بنشانند.

امیر حیدری ادامه داد: پس از آن نیروی زمینی و هوایی ارتش، با تسلط بر وضعیت نوار‌های مرزی کشور، به مقر و پایگاه‌های منافقین حمله کرده و ضمن دستگیری و معدوم ساختن تمامی افراد این سازمان تروریستی، توانایی هرگونه اقدام نظامی را از این گروهک سلب کردند.

فرمانده نزاجا ضمن اشاره به علت نام‌گذاری هیئت معارف جنگ به نام شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: پس از ناتوانی و ناکامی محض منافقین در ناامن‌سازی نقاط مرزی کشور، این گروهک کوشید تا با برخی تغییرات تشکیلاتی، نظیر ازدواج‌های درون سازمانی خلاف دین و عرف اجتماعی، همدستی با رژیم بعثی عراق، تلاش برای جذب و فریب افراد ساده‌دل و نهایتاً ترور شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار نظیر شهید صیاد شیرازی که نقشی کلیدی در عملیات «مرصاد» ایفا کرده بود، به دشمنی با انقلاب اسلامی ادامه دهد. به همین دلیل است که این هیئت پس از شهادت آن عزیز بزرگوار، مزیّن به نام شهید سپهبد صیاد شیرازی شده است تا یاد و خاطره وی تا همیشه در دل‌ها و یاد‌ها زنده بماند.

سرتیپ حیدری در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله امروز با عنایت فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، تلاش راسخ و سستی‌ناپذیر نیرو‌های مسلح، به‌ویژه عزم جزم و اراده کوبنده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیچ گروه، سازمان و نهاد ضد ملی و ضد نظامی نمی‌تواند چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم، کشور یا منافع ملی آن را تهدید کرده و ان‌شاءالله این روند تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است