Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:37:23 GMT

دوران طلایی هنرستان‌های یزد باید هرچه سریع‌تر آغاز شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۶۱۹۱

دوران طلایی هنرستان‌های یزد باید هرچه سریع‌تر آغاز شود

یزد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، خواستار آغاز دوران طلایی هنرستان‌های یزد در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده صبح امروز در جلسه با مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبای یزد با اشاره به اینکه تمدن و فرهنگ هر جامعه را هنرمندان می سازند، اظهار داشت: هنرستانهای هنرهای زیبا باید به جایگاه واقعی خود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به نقش برون دادی که هنرستانهای هنرهای زیبا دارند، مجموعه ای موثر برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می روند.

جوادیان زاده با تاکید بر اینکه باید چشم اندازطلایی برای هنرستانهای هنرهای زیبا ترسیم شود، عنوان کرد: این اداره کل در راستای تقویت هنرستان‌ها همه تلاش خودرا انجام می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: تربیت نیروی متخصصی همچون هنرجویان بر دوش هنرستانهای هنرهای زیبا است که طی سال های گذشته اهمیت چندانی به آنها داده نشده است.

وی تصریح کرد: در این دوره جدید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نقش مهمی که این واحدهای آموزشی دارند، تلاش می کند از لحاظ ساختار کمی و کیفی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.

جوادیان زاده بر لزوم کیفی بودن مسائل آموزشی در مبحث هنر تاکید کرد و بیان داشت: دوران طلایی هنرستانهای هنرهای زیبای استان یزد باید هرچه سریعتر آغاز شود و این مسئله با جذب، شناسایی و پرورش استعدادهای هنری محقق می شود.

در این نشست مدیران هنرستانهای هنرهای زیبای استان یزد نیز گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده همچنین مشکلات خود را بیان کردند.

به گزارش مهر،‌ در حال حاضر چهار هنرستان هنرهای زیبا وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در رشته های مختلف هنری و سینمایی فعالیت می کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در پیامی تصویری به هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» در فومن زادگاه «مرحوم کیومرث صابری» عنوان کرد: مرحوم صابری فومنی روزنامه‌نگار و چهره ای رسانه ای و مولف بود، مولفی که فصل نوینی در فعالیت‌های کاری خود باز و آغاز کرد.

وی تصریح کرد: صابری فومنی هنرمند و روزنامه نگاری بود که با ایمان و رعایت مرزهای اخلاق، طنز را در حوزه اجتماعی و سیاسی وارد جریان رسانه ای کشور کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آنگونه که دوران طنز را می توان به ۲ دوره قبل و بعد از صابری تقسیم کردو امروز پس از صابری هنوز طنز در کشور ما تقویت نشده است و تا جایگاهی که صابری داشت و برای این هنر ایجاد کرده بود، فاصله بسیار دارد.

هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» همزمان با ۱۱ اردیبهشت سال‌مرگ مرحوم «کیومرث صابری فومنی» ادیب و طنزپرداز معاصر و خالق نشریه «گل آقا» در زادگاه وی شهر فومن برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) هم  در این مراسم گفت: هزار و ۱۲۹ اثر در پنج قالب شعر، داستان، کاریکاتور، کارتون، نثر و چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی به هشتمین‌جشنواره ملی طنز و رسانه ارسال شد.

عباس حسین نژاد افزود : این درحالی است که سال گذشته ۴۶۲ اثر به جشنواره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی از استان تهران بود و استان‌گیلان هم از این نظر در رتبه ششم قرار دارد.

به گفته وی، ۱۲۱ رسانه رسمی در این جشنواره شرکت کردند که از این‌تعداد ۴۴۸ رسانه ثبت شده و ۶۸۱ رسانه شخصی بودند.

وی ادامه داد: طی توافقی با امور رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کلاسهای آموزشی ویژه مطبوعات و رسانه ها اعلام آمادگی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است