Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@02:23:22 GMT

کم آبی دامن تولید برق را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۸۵۰۵

کم آبی دامن تولید برق را گرفت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، میانگین ارتفاع بارش ها از ابتدای سال آبی 97-96 تاکنون، 116.8 میلیمتر اعلام شده است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت که 207.6 میلیمتر بود، 43.7 درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که 209.5 میلیمتر بود، 44.2 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاهش بارش ها، افت شدید آب پشت سدها را به دنبال داشته است به نوعی که حجم آب پشت سدها در روزهای پایانی فروردین‌ماه پارسال نزدیک به 28 میلیارد مترمکعب بود اما این رقم امسال به 13 میلیارد مترمکعب رسیده است.
پارسال هشت میلیارد مترمکعب از حجم آب پشت سدها در نیروگاه‌های برقابی استفاده قرار گرفت و امسال این رقم به سه میلیارد مترمکعب کاهش خواهد یافت.
«همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این ارتباط گفت: با توجه به حجم آب پشت سدها، نیروگاه های برقآبی امسال به جای 9 هزار و 300 مگاوات، رقمی بیش از پنج هزار مگاوات انرژی تولید خواهند کرد.
بنا به این گزارش، بر اساس برنامه ریزی وزارت نیرو امسال سه هزار مگاوات ظرفیت تولید برق وارد مدار می شود اما پیش بینی می شود نسبت به پارسال چهار هزار مگاوات افزایش مصرف برق داشته باشیم.
بنابراین نسبت افزایش ظرفیت تولید نسبت به افزایش مصرف برق امسال در کشور منفی خواهد بود که این تراز منفی در تولید و مصرف برق باید با کمک مردم در زمینه مدیریت مصرف، جبران شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!

به گزارش خبرآنلاین ،معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا که معاملات نقره را هم دربر می‌گیرد طی دو روز اخیر بالا بوده و همین موضوع، معامله‌گران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن، افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند. بر همین اساس، امروز اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900651

دیگر خبرها

  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد