Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، «انوشیروان محسنی‌بندپی» با بیان اینکه تغییرات اجتماعی در جوامع هر روز بر سلامت آحاد جامعه تأثیر می‌گذارد، گفت: صنعتی شدن زندگی، کم شدن گفت‌وگو در خانواده‌ها تغییرات اقلیمی و آب و هوایی شرایط جدیدی را فراهم کرده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سلامت روان نقش کلیدی در سلامت فرد دارد، ادامه داد: در سازمان جهانی بهداشت در تمام بررسی‌هایی که در سنوات گذشته انجام داده است عواملی که در سلامت روان تأثیر می‌گذارد را مشخص کرده است که از آن جمله می‌توان به ناباروری در جامعه، پایمال شدن حقوق شهروندی، عدم مهارت‌های زندگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد.
محسنی‌بندپی، تصریح کرد: افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند باید مورد مراقبت قرار بگیرند. براساس آمار ثبت شده تغییرات محیطی و آب و هوایی و اجتماعی تأثیر بسزایی را در سلامت روحی و روانی افراد دارد. مهمترین عاملی که در سلامت روان تغییر ایجاد می‌کند و آن را دچار مشکل می‌کند عوامل اقتصادی است و در تمام بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که درآمد پایین و یا بیکار هستند بیشتر در معرض آسیب‌های روحی و روانی قرار دارند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت شده برای زنان سرپرست خانوار، گفت: هم اکنون 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند که باید به آنان خدمات مناسبی ارائه شود. سازمان بهزیستی کشور نگاه کلان، سیستمی و پایداری را به موضوع سلامت روان افراد دارد و در این بخش اقداماتی را آغاز کرده است.
وی گسترش خط 1480 را در استان‌ها یکی از سیاست‌های اصلی بهزیستی دانست و گفت: البته با این موضوع نمی‌توان تنها مشکلات روحی و روانی را حل کرد و در کنار آن باید مداخلات به‌هنگام و به‌روز را در دستور کار قرار دهیم و این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته است.
محسنی‌بندپی در پایان رشد بیکاری، رشد خشونت، بی‌عدالتی و ... را از عوامل زمینه‌ساز توسعه بیماری‌های روحی و روانی برشمرد و بر همکاری‌های بین‌بخشی در حوزه سلامت روان تاکید کرد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر