Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، چهارشنبه، 29 فروردین در گردهمایی کارشناسان نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان‌های کشور اظهار کرد: طبق آیه شریفه «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ؛ به یقین، رسولى از خود شما به سویتان آمد که رنج‌هاى شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است»(آل عمران/آیه 164) هدف از بعثت، تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نماز کارخانه انسان سازی است چرا که باعث تربیت انسان می‌شود، نماز صرفا بر زبان آوردن مجموعه‌ای از الفاظ، واژه‌ها و افعال نیست بلکه هدف از این اذکار و افعال، اتفاق افتادن امری مهم یعنی «تربیت» است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: نماز یک وسیله مطمئن و سریع السیر برای تربیت و ارتقاء انسان به مراتب والای انسانی است، مهمتر از اقامه نماز، نمازی شدن است، طبق حدیث از امام صادق(ع) «به طولانی بودن رکوع و سجود انسان نگاه نکنید، بلکه به وفای به عهد، راستگویی، امانتداری و ... او بنگرید».
مدیر ستاد نماز استان ادامه داد: رفتار، اخلاق و کردار نیک، معاشرت با خانواده، قانون مداری، راستگویی، وفای به عهد و همه ارزش‌های والای انسانی همگی از رهگذر نماز است.

تربیت مهم ترین دستاورد نماز برای انسان
وی گفت: اگر امروز به دنبال زمینه سازی اقامه نماز در ادارات هستیم صرفا به دنبال خواندن و بر زبان آوردن مجموعه‌ای از الفاظ نیستیم بلکه در این میان خروجی و دستاود آن یعنی تربیت انسان برای ما مهم است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم ابراز کرد: در بحث نظارت و ارزیابی اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی نیز به دنبال نمره دهی، تشویق و یا مجازات فرد و یا دستگاهی نیستیم بلکه هدف تذکر و رسیدن به دستاورد نماز یعنی تربیت است.
مدیر ستاد نماز استان بیان کرد: ما با بضاعت و توان اندک خود به دنبال تحقق آیه شریفه «رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ؛ پروردگارا مرا برپادارنده نماز و از فرزندان من نيز قرار ده پروردگارا دعاى مرا بپذير»(ابراهیم/ آیه 40) درسطح شهر و استان خود هستیم.
وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز تنها تلاش‌ها و فعالیت‌های مجموعه ستاد اقامه نماز کافی نیست بلکه مسئولین، دولت، خیرین و افراد ذی نفوذ نیز باید در این راستا یاری رسان مجموعه باشند، افتخار می‌کنیم که ستاد اقامه نماز استان به لطف خداوند از بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی سر است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه امروز مسئولین استان برای نماز تلاش کرده و وقت و هزینه می‌کنند عنوان کرد: سال گذشته حدود 130 میلیون تومان اعتبار برای ستاد اقامه نماز استان هزینه شد که اگر کمک مسئولین و افراد ذی‌نفوذ نبود بی‌شک کاری در این حوزه انجام نمی‌گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه همدان پایلوت بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نماز است گفت: یاوران نماز برای اولین بار در 9 سال گذشته توسط ستاد اقامه نماز همدان طراحی و پایه گذاری شد سپس به سایر استان‌ها ختم وبه عنوان طرحی کشوری مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه امروز مسائل آموزشی یکی از ارکان مهم در ستاد اقامه نماز است گفت: در بحث نظارت و ارزیابی نیز به اذعان همگان، مطمئن ترین، مهمترین و متقن ترین نظارت در ستاد اقامه نماز انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام حسنی حلم افزود: امروزه طرح جامع ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در جهت ترویج فرهنگ نورانی نماز به صورت قانونی انجام می‌شود که هدف از اجرای این طرح و برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و ... تحقق واژه تربیت در بعد فردی و اجتماعی است.
مدیر ستاد نماز استان بیان کرد: اگر انسان در همه عرصه‌های زندگی خود تربیت دینی یابد بی شک موفق خواهد شد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان

گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها شاهد نبرد جانانه مردم غزه با اسکتبار جهانی هستیم. رژیم غاصب صهیونیستی به همراه ایادی خود یعنی آمریکا و انگلیس جنایتکار، در حالی بی رحمانه علیه مردم فلسطین ائتلاف کردند و روزانه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان را به خاک و خون می کشانند که مردم مسلمان و مظلوم غزه مقاومت معجزه آسایی را از خود بروز می دهند. آنچه برای ما و جهانیان بیشتر جلوه کرده، تقویت روحیه معنویت و حفظ آموزه‌های ناب اسلام در سخت‌ترین شرایط این نبرد است. «استقامتِ متکی بر معنویت» عبارتی است که تجسم آن را امروز در مردم مسلمان غزه مشاهده می‌کنیم و می‌توانیم از این صحنه‌ها درس‌های عبرت‌آموزی دریافت کنیم.

در فیلم‌های منتشر شده، افراد به ویژه نوجوانانی را می‌بینیم که با تلاوت قرآن سعی می‌کنند از آلام خود کم کنند و یا روحیه توکل خود را بالا ببرند؛‌ اما اکنون در تازه‌ترین فیلم منتشر شده از قضایای فاجعه‌بار غزه، صحنه‌ای بسیار شگفت‌آور را مشاهده می‌کنیم که انسان را به حیرت وا می‌دارد. گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود و در آن حالت آیات 36 تا 38 سوره نور را می‌خواند.

نگاهی به آیه ای از قرآن که مردم غزه با آن قوت می گیرند / «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِیلُ»

این فیلم را در ادامه مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟