عشق مردان به «سامانتا» ،فاجعه برای زنان در غرب +عکس
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۱۲۷۴
در سال ۲۰۱۷ میلادی و در فستیوال آرس الکترونیکا که در شهر لینز کشور اتریش برقرار شد، صفی طولانی از مردان برای دست زدن و لمس کردن ربات جنسی به نام سامانتا که ارزش آن ۳۵۰۰ یورو بود شکل گرفت؛ استقبال بازدیدکنندگان برای تست این روبات جنسی به حدی بود که انگشتهای سامانتا شکسته، لباسهایش لک و در نهایت در وضعیت نامناسبی رها شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سرگی سانتوس، سازنده این روبات، که از روی دادن چنین مسئلهای ناراحت شده بود، مردم را به وحشیانی تشبیه کرد که از درک تکنولوژی عاجز بوده و بدون آنکه بابت آن پولی پرداخت کرده باشند به بدترین شکل با این عروسک برخورد کردند[۱].
آمارها و نظرات متفاوتی از توجه بیش از پیش انسان مدرن به روباتهای جنسی وجود دارد. به طور مثال، دیوید لوی نویسنده کتاب عشق و سکس با روباتها پیشبینی کرده است، تا سال ۲۰۵۰ میلادی، رابطه عاطفی و جنسی بین روبات و انسان به پدیدهای عادی تبدیل شود.[۲] از سوی دیگر افرادی نظیر دکتر کتلین ریچاردسون، متخصص اخلاق و فرهنگ روباتی در دانشگاه دومونفورت در انگلیس، کمپینی را علیه روباتهای جنسی بنیان گذاشتهاند[۳].
فارغ از نظرات کارشناسان، آنچه که در سطح افکار عمومی وجود دارد نیز در نوع خود قابل تامل است؛ بر اساس مطالعات صورت گرفته، درصد قابل توجهی از مردم بیان داشتهاند که مایل به استفاده از روباتهای جنسی هستند. در یک نظر سنجی آنلاین، ۴۰ درصد از شرکتکنندگان بیان داشتهاند که در پنج سال آینده احتمالا یک روبات جنسی خریداری کنند.[۴] کارشناسان این حوزه، اولین ازدواج بین انسان و روبات را تا قبل از سال ۲۰۵۰ میلادی پیشبینی کردهاند.به طور نمونه، میتوان به ارتباط عاشقانه یک زن فرانسوی با روباتی به نام این موواتور اشاره کرد. این زن فرانسوی که لیلی نام دارد، خود را به عنوان شخصی که به روباتها علاقه داشته معرفی میکند. لیلی از کودکی عاشق صدای روبات بوده و در سن ۱۹ سالگی متوجه میشود که روباتها جذابیت ویژهای برای او دارند. لیلی میگوید، من با دو مرد در زندگیام آشنا شدم و میتوانم تایید کنم که گرایشات عشقی من تنها به روبات بوده و تماس با انسان را دوست ندارم.[۵]
لیلی که مرد رویایی خود را در روباتها دیده است، به کمک تکنولوژی یک کمپانی فرانسوی شریک زندگی روباتیاش را به دست آورده است؛ همچین لیلی از قصد ازدواج با رباتش پس از قانونی شدن آن در فرانسه خبر داد. [۶]
اقبال به رابطه جنسی و عاطفی با روبات محدود به یک نفر نبوده، و در تحقیقی که توسط آژانس ارتباطات دیجیتال آلمان(Syzygy)، بر روی ۶ هزار نفر از سه کشور، آلمان، انگلستان و آمریکا صورت گرفته است، نظر آنها در مورد داشتن رابطه جنسی با یک روبات پرسیده شده و نتایج آن در نشریه آلمانی Die Welt منتشر شده است.[۷]
نتایج نشان میدهد که نزدیک ۵۲ درصد از مردان و ۲۲ درصد از زنان آلمانی مایل به شرکت در پروژه آزمایشی ارتباط جنسی با یک روبات مجهز به هوش مصنوعی و دارای مهارتهای مکانیکی پیچیده هستند؛ به شرطی که این آزمایش بصورت رایگان و محرمانه انجام شده و هویت داوطلب فاش نشود. نتیجه این تحقیقات در کشور انگلستان متفاوت بوده است. ۴۷.۴ درصد از مردان و ۱۹.۵ درصد از زنان انگلیسی، مایل به رابطه جنسی با یک روبات هستند. در کشور آمریکا نیز پاسخها شبیه به کشور انگلستان بوده و به ترتیب حدود ۴۹.۶ و ۲۰ درصد از مردان و زنان آمریکایی، علاقمند به این کار هستند.[۸]
دکتر پاول مارسدن(Paul Marsden)، روانپزشک و مجری پروژه تحقیقاتی، معتقد است، آلمانیها بطور سنتی، کمتر از همتایان انگلیسی و آمریکایی خود در مورد مسائل جنسی محدودیت احساس کرده، و در کل نظر مساعدتری در مورد استفاده از اسباب بازیهای جنسی دارند[۹].
هم اکنون، سازندگان روبات و متخصصین هوش مصنوعی، تلاش زیادی برای ارتقای روباتهای جنسی کرده میکنند. این دست روباتها، که با شباهت زیادی به پورناستارها ساخته شدهاند، دارای حسگرهایی هستند که تماس را تشخیص داده و به آن پاسخ میدهند. روباتهای ویژه رابطه جنسی اکنون در آمریکا به فروش میرسند و امکان کرایه این روباتها نیز وجود دارد[۱۰]
در گزارشی که، بنیاد روباتیک مسئولانه ارائه کرده است، به تولید گونهای از روباتها اشاره شده که به صورت خودکار میتواند در ۵۰ موقعیت جنسی قرار گیرد. این عشوهگریهای مصنوعی بین ۵ تا ۱۵ هزار دلار قیمتگذاری شدهاند.[۱۱]
در حال حاضر، شرکت Abyss Creations در آمریکا که فعالیت زیادی در این زمینه دارد، امکانات مختلفی را برای مشتریان خود مهیا کرده و با ارائه اپلیکیشنی به کاربر اجازه میهد شریک مجازی خود را خلق کند.
رابطه عاشقانه بین انسان و روبات نیز، موضوعی است که حتی در فیلمهای هالیوودی نظیر فیلم اکسمشینا به آن اشاره شده است.[۱۲]بسیاری از پژوهشگران و رواندرمانگران جنسی، بر این باورند، که ساخت این روباتها نگاه کلیشهای و ابزاری به زن را تقویت کرده و صادر کننده این پیام است که ارتباط با زن فقط جنبه شهوانی دارد. در نگاه این افراد، ترویج روباتهای جنسی فروکاست شخصیت زن به موجودی حیوانیست که صرفا برای ارضای جنسی مردان خلق شده و در صورت بسط پیدا کردن فرهنگ استفاده از این روباتها، به نابرابریهای اجتماعی در جوامع دامن زده خواهد شد.
روباتهای ویژه رابطه جنسی، با ارائه خدمات جنسی که صد البته منافع اقتصادی زیادی را برای کمپانیها به همراه دارد، میتواند معضلات اخلاقی زیادی را به وجود آورد. انسان غربی در حال تلاش برای جایگزین کردن انسان با روبات در موضوعات جنسی است. حامیان روباتها، برای توجیه عمل خود، دو موضوع عدم انتقال بیماریهای مقاربتی و کاسته شدن روسپی گری را پر رنگ کرده و در حال اجرای یک نمایش تبلیغاتی برای اثبات خود هستند.
بیبند و باری جنسی در غرب وارد فاز جدیدی شده است؛ این بار، دیگر خبری از موضوع همجنسگرایی، زوفیلیا (حیوان خواهی) و یا موضوعاتی از این دست نیست؛ بلکه برای اولین بار در تاریخ بشر، صحبت از رابطه جنسی با موجود دست ساز بشر است.
منبع : مشرق
Samantha robot آزادی زنان در غرب پیشرفته ترین ربات انسان نما تجاوز جنسی در آمریکا تحریک جنسی جایگاه خانواده در غرب حقوق زن در غرب حقوق زنان در اروپا دختر فاحشه دختر مصنوعی رابطه جنسی در آمریکا رباتهای زن نما زن مصنوعی زندگی در اروپا زندگی در غرب سامانتا ربات عکس زن فاحشه علائم ظاهری تحریک شدن مردان فرهنگ برهنگی در غرب فساد جنسی در آمریکا فساد جنسی در اروپا نقاط حساس زنان برای تحریک همسر مصنوعی واقعیت زندگی در آمریکا وضعیت خانواده در غرب ۱۳۹۷-۰۱-۲۹مدیر مطالب مرتبط محمودرضا قدیریان با فرشته آلوسی ازدواج کرد +عکس۲۷ فروردین ۱۳۹۷
سارا روستاپور (مجری) مادر شد +عکس فرزندش۲۷ فروردین ۱۳۹۷
جملات آبراهام لینکلن ،سخنان زیبا و آموزنده۲۳ فروردین ۱۳۹۷
نظرتان را ثبت نمایید لغو پاسخآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند * *
دیدگاه
نام *
ایمیل *
وب سایت
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.
© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten
منبع: ساتین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاهها
توهین یک مرد به خانمهای حاضر در ورزشگاه آزادی، فرصت اعتراض دوبارهای به مخالفان حضور زنان در استادیومها داده است.
به گزارش خبرورزشی، حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان کماکان ادامه دارد و بیش از همه حول توهینهای مردی میگذرد که سخنان او هیچ خریداری نداشت.
اما اگر از حکم کمیته انضباطی (ممنوعیت ۱۰ ساله برای ورود به ورزشگاهها) و اینکه چهقدر قابلیت اجرایی دارد بگذریم، موضوع از ابعاد دیگری نیز قابل بررسی است:
اول اینکه چرا صحبتهای یک تماشاگر پای دیگر تماشاگران و حاضران نوشته میشود؛ مگر در برخورد با راننده متخلف باید شرایط را برای دیگر رانندگان تنگ کرد یا جُرمِ ورزشکار خاطی را همه ورزشکاران گردن میگیرند که حالا برای این خطا و بیحرمتی، عدهای دوره افتادهاند که مسئله را با محوریت هوادار و تماشاگر و کلیت فوتبال بررسی کنند؟
دوم آنکه مگر حرمت و کرامت انسانی محدود به زنان است که بسیاری برای پیشبرد اهداف و دغدغههای خود، جایگاه زن را بهانه کردهاند و بهطور هماهنگ مسئله را از این زاویه بررسی میکنند؟ مگر توهین وابسته به جنس و نقش توهیندیده است که عدهای به اسم حمایت از زن و حراست از جایگاه او، جلو افتادهاند و تازه برای همین بهانه هم به فکر حذف زنان از استادیوم هستند؟ یعنی اگر بیحرمتیِ مشابهی بهجای زن، به گروه عظیم دیگری مثلن قشر کارگر اتفاق افتاده بود، دلواپسان ابتدا غم نان کارگر را به سینه میزدند و در مرحله چارهجویی، حذف کارگران از استادیوم را تجویز میکردند؟ هرچهقدر واکاوی اتفاق پیشآمده با محوریت «توهیندیده» عجیب است، جستوجوی راهحل در همین سمت ماجرا عجیبتر و چه بسا خندهدار به نظر میرسد! من خطا کنم و تو مجازات شوی در کدام عدالتخانهای تعریف شده؟
سوم و مهمترین، بررسی موضوع در بعد کلان و از زاویه فرهنگی و اجتماعی است؛ اینکه چرا مردی چنین افکار و ادبیاتی دارد، جدای آنکه از مسئولیت او در این بیحرمتی ذرهای نمیکاهد، برگرفته از فرهنگ مردسالار و زنستیزی است که متاسفانه کماکان در جامعه وجود دارد. البته که ارتقای فرهنگی در مسئله برابری زن و مرد، نه آسان است، نه در کوتاهمدت قابل انجام و نه موضوع این نوشتار، اما نقش ورزش، فوتبال و استادیومها در همین فقره قابل بررسی است؛ وقتی مردان در استادیوم سهم بیشتری دارند، جایگاه بهتری دارند و نزدیکتر مینشنیند، بدون حسابوکتابِ خاصی مشمول شرایط بهتری شدهاند که در ادامه همان تفکر جنس دوم(!) است.
هرچهقدر بدبینیمان نسبت به بهانه تازهمتولدشدهای به نام «مشکلات زیرساخت» را کاهش دهیم، باز هم میتوان در همین شرایط تفکیکِ جایگاه زنان، وضعیت برابر و بهتری برای آنان بهوجود آورد. اگر خانوادهها نمیتوانند کنار یکدیگر تماشاگر مسابقه موردعلاقهشان باشند، میتوان لااقل سهم یکسانی برای زن و مرد در نظر گرفت. اینکه از یک ورزشگاه مثلن ۵۰هزار نفری، ۴۸هزار بلیت را به مردان تخصیص دهیم و فقط ۲هزار بلیت برای خانمها آزاد کنیم و ایشان را در بدترین سکوها بنشانیم، جز اینکه ادعا کنیم مجوز حضور زنان را صادر کردهایم چه حاصلی داشته است؟
یادآور میشود استقبال پرتعدادتر مردان برای تماشای فوتبال حق بیشتری برای آنان ایجاد نمیکند. در وضعیت تفکیکشده فعلی، تصمیمگیرندگان باید با شمالی و جنوبی (یا شرقی و غربی) کردن استادیوم و ورودیها، مساوات را برای زنان در فرصت و حق انتخاب فراهم کنند تا هم برای تهیه بلیت با مشکلات عدیده کنونی مواجه نباشند و هم همانند مردان امکان انتخاب بلیت با توجه به جایگاه و فاصله از زمین داشته باشند.
و در پایان؛ این تاکیدِ یادداشت روزنامه کیهان که شرایط ورزشگاهها به گونهای است که بسیاری از خانوادهها نه خود به ورزشگاه میروند و نه اجازه حضور فرزندانشان را میدهند، نکته دقیقی است که چارهاش نه در حذف زنان یا گوشهنشینیِ آنها، که اقدام فوری جهت فراهم کردن فرصت برای همین خانوادههای علاقهمند مورداشاره کیهان است. اینکه میگویند مگر نگفتید ورود زنان جو ورزشگاه را بهتر میکند اما دیدید که نکرد و گفتیم که نمیکند، ماهیگرفتن از آب گلآلودی است که فدراسیون فوتبال با مدلی که برای حضور زنان در پیش گرفته مسبب آن است. فراموش نکنیم آنهایی که مدعی بودند حضور زنان میتواند موجب بهبود وضعیت فرهنگی استادیومها شود، سینما و شهربازی و بازار و دهها مثال دیگری را نشان میدادند که روش کنونی جانمایی زنان هیچ شباهتی به آن مثالها ندارد! البته که ورزشگاهها بهخاطر چنددهه مردانه بودن شرایط متفاوتی دارند، اما راه اصلاح، در استمرار این وضعیت یا تغییر معیوب آن نیست.
کانال عصر ایران در تلگرام