Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:11:26 GMT

/خبرهایی از تئاترهای روی صحنه /

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۴۱۳۰

/خبرهایی از تئاترهای روی صحنه /

نمایش «مجلس خواستگاران مهری ناز ...» به نویسندگی «صبوره رنگرز» و کارگردانی « عطاالله کوپال» تا روز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «مجلس خواستگاران مهری ناز ...» به نویسندگی «صبوره رنگرز» و کارگردانی « عطاالله کوپال» که اجرای خود را از روز 3 فروردین ماه در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده بود در روز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه برای آخرین بار روی صحنه میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «فرمانروای سرزمین سختستان دختری به نام مهری ناز دارد که وارث تخت و تاج اوست. وزیر اعظم دربار با همراهی پزشک بیماری پادشاه را بزرگ جلوه می دهند تا پادشاه دخترش را مجبور به ازدواج کند ولی در این بین ماجراهایی رخ می دهد که قابل پیش بینی نیست.»

در نمایش «خواستگاری مهری ناز شاهدخت دیار سختستان» سمیرا حسینی ، احسان عباسی ، بابکمولانا،سارنگبهمنی ،احمدسیاه رستمی ،طاها محمدی محمد امین بخشعلیان و داریوش ادهمی ایفای نقش می کنند.

نمایش «مجلس خواستگاران مهری ناز شاهدخت دیار سختستان» به نویسندگی «صبوره رنگرز» و کارگردانی « عطاالله کوپال» تا 4 اردیبهشت ماه در ساعت 18 و در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.

اجرای نمایش «مرزداران» تمدید شد/ تاریخ پایان اجرای «هملت و دن کیشوت»

اجرای نمایش «مرزداران» به کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی با توجه به استقبال تماشاگران تا روز هفتم اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «مرزداران» به کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی در پلاتو اجرا با توجه به استقبال تماشاگران تا روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه تمدید شد.

این اثر نمایشی تا تاریخ یاد شده ساعت 18 با بازی مهدی بازدار، شاهو رستمی، سپهرزمانی، حامد مهراندیش، امیرکامران و پیمان صفرزاده در پلاتواجرا تئاتر شهر به صحنه می رود.

نمایش «هملت و دن کیشوت» به کارگردانی تاجبخش فناییان در تالار اصلی نیز روز جمعه 31 فروردین ماه به اجراهای خود پایان می‌دهند.

هم اکنون غیر از این دو اثر نمایشی، نمایش های «نحس» به کارگردانی تینو صالحی در تالار قشقایی و «دیور» به کارگردانی آریان رضایی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟

پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنی‌ترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب می‌شود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات می‌توان آن را بزرگ‌ترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.

وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش می‌روم، ظرفیت تازه‌ای در آن پیدا کرده و تشویق می‌شوم از زاویه‌ای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.

این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیت‌های فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازه‌ها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه می‌کنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.

خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایه‌های درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایه‌ها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنه‌اند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم

وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم می‌بینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی می‌شود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواری‌های بیشتری دارد و امیدوارم علاقه‌مندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.

کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • پرفروش ترین تئاترهای دولتی کدام اند؟
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «گالیله» یک میلیاردی شد
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟