Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نویسندگان مجله فوربس بر این باور است که اختراع پروفسور یاغی، دانشمند برگزیده جایزه مصطفی(ص)، می­‌تواند دنیا را متحول سازد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، آرتور کلارک، یکی از نویسندگان مجله فوربس، در گزارش خود آورده است که در میان پیشرفت­های متحول­کننده روز دنیا، دستاورد پروفسور عمر یاغی، در تولید آب از هوای رقیق می­‌تواند دنیا را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفسور یاغی به دلیل سهم بی­‌نظیر خود در طراحی و تولید چارچوب‌­های فلز آلی (MOFs)، موفق به کسب جایزه مصطفی(ص) در سال 2015 شد.

همچنین مجله ساینتیفیک آمریکن به بررسی ویژه فعالیت­‌های پروفسور یاغی و تیم وی در دانشگاه برکلی پرداخته است و می­‌گوید: «وی موفق به طراحی سیستمی شده است که با استفاده از مواد فوق جاذب، رطوبت هوا را می­‌گیرد و سپس این رطوبت محبوس شده در واکنش به حرارت نور طبیعی خورشید رها می‌شود».

پروفسور عمر یاغی متولد 1965 در امّان، پایتخت اردن، است. شاخص­ترین فعالیت علمی وی طراحی و تولید طبقاتی از ترکیبات با عنوان چارچوب­های فلزآلی (MOFs)، چارچوب­های زئولیت ایمیدزولات (ZIF) و چارچوب­‌های کوالانسی آلی (COFs) است. وی موفق به تولید این مواد از علوم پایه تا کاربرد آن­ها در فناوری­‌های انرژی پاک از جمله ذخیره هیدروژن و متان و همچنین حبس و ذخیره‌­سازی دی­‌اکسیدکربن شده­ است.

جایزه مصطفی(ص)، به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در حوزه علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و محققان برتر جهان اسلام اعطا می­شود. این جایزه در چهار زمینه علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کلیه زمینه‌­های علم و فناوری به دانشمندان برگزیده اهدا می­‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان به عنوان میزبان یورو 2024 ‏حساب ویژه‌ای روی این تورنمنت باز کرده است. آلمان‌ها که چند ‏سالی است با بحران مواجه هستند امیدوارند با سرمربی جدیدشان ‏یولیان ناگلزمان بتوانند جام قهرمانی را در خانه نگه دارند. ‏

تیم ملی آلمان بعد از حذف زودهنگام از جام جهانی قطر وارد بحرانی ‏جدی شد و در نهایت فدراسیون این کشور حکم اخراج هانسی فلیک ‏را صادر کرد تا ناگلزمان هدایت مانشافت را به عهده بگیرد. آلمان با ‏هدایت او در فیفا دی اخیر نمایش‌هایی خوب داشت و موفق شد ‏فرانسه و هلند را شکست بدهد.‏

آنتونیو رودیگر، مدافع آلمانی رئال مادرید، امروز در یک مصاحبه گفت ‏این تغییر سطح مانشافت تنها یک علت دارد: بازگشت تونی کروس ‏به تیم ملی. کسی که رودیگر از او به عنوان پروفسور کروس یاد کرد. 

رودیگر در مصاحبه با شبکه اسکای آلمان گفت:" خیلی‌ها می‌گویند ‏هواداران باید با تیم ملی آشتی کنند و از این حرفها، ولی من از ‏هواداران هیچ انتظاری ندارم. وظیفه ما بازیکن‌ها است که در زمین ‏عملکرد مناسبی داشته باشیم و نتیجه بگیریم. اگر دو بازی اخیر ما را ‏نگاه کنید این حس را پیدا می‌کنید که ما قهرمان اروپا می‌شویم ‏درحالی که دو ماه پیش وضعیتی فاجعه‌بار داشتیم". ‏

او در ادامه گفت:" من عامل اصلی را بازگشت کروس می‌دانم. ‏پروفسور مثل یک رهبر ارکستر است. کسی که ضرباهنگ بازی را ‏کنترل می‌کند، همیشه آرامش دارد و مهمترین بازیکن مانشافت به ‏حساب می‌آید". ‏

دیگر خبرها

  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • عکس| گریم متفاوت بازیگر سریال یاغی/ عکس‌های علی شادمان در سریال جدیدش
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید