Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-29@04:01:34 GMT

عملیات جستجوی سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۳۶۷۷۷

عملیات جستجوی سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده ادامه دارد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملیات جستجوی سرنشینان بالگرد سانحه دیده این شرکت با بکارگیری و بسیج همه امکانات با جدیت ادامه دارد. در پی بروز سانحه سقوط بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران در آب‌های خلیج‌فارس، حمید بورد که در محل سانحه (سکوی رسالت در ٥٠ مایلی جزیره لاوان) حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به تشریح جزییات این حادثه پرداخت و گفت: در ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه روز سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه، یک فروند بالگرد بل 212 شب‌پرواز مجهز به سیستم FULL IFR به همراه خلبانان ماهر دارای مدرک ATPL هلی‌کوپتر متعلق به شرکت هلی‌کوپتری ایران (در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران) و تاییدیه پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری برای انتقال یکی از کارکنان سکو که دچار عارضه قلبی شده بود به همراه سه نفر سرنشین از منطقه عملیاتی لاوان به سمت سکوی رسالت اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالگرد در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه پس از سوار کردن بیمار و یک نفر همراه، در مجموع با پنج نفر سرنشین، سکو را به مقصد جزیره کیش ترک می‌کند که متاسفانه در فاصله تقریبی کمتر از یک مایل از سکو در ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه به درون آب سقوط می‌کند.   وی در پاسخ به پرسشی درباره وضع سرنشینان بالگرد عنوان کرد: خوشبختانه کارکنان فداکار و زحمتکش سکوی رسالت با کمک قایق نجات سکو به همراه شناور آماده‌باش «ماکان 2» با وجود شرایط بد جوی بلافاصله در موقعیت حاضر و موفق شدند سه تن از سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده را از آب بیرون بکشند که خوشبختانه حال یکی از آنان مساعد بود اما متاسفانه دو نفر دیگر فوت کرده بودند. در این راستا جست‌وجو و تلاش برای یافتن دو سرنشین باقیمانده با توجه شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا ادامه دارد.   بورد درباره اقدام‌های فنی و لجستیکی که تاکنون انجام شده توضیح داد: با هماهنگی انجام شده با منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران و مسئولان سکوهای نفت و گاز مستقر در محل سانحه، این شرکت در مجموع هفت شناور جستجوگر شامل شناورهای تندرو، تدارکاتی و غواصی تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره، همچنین شناورهای ناجی سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه را به موقعیت سانحه اعزام کرد و تاکنون عملیات جستجو و نجات برای یافتن دو سرنشین دیگر با وجود شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا ادامه دارد.   این مقام مسئول از تشکیل کمیته‌های بحران در سطوح مختلف برای فرماندهی شرایط اضطراری در این زمینه خبر داد و افزود: این کمیته‌ها و ستاد بحران در سه سطح ستاد مرکزی شرکت نفت فلات قاره ایران، منطقه عملیاتی و سکوی نفتی رسالت تشکیل شده و بر اساس استانداردها و روش‌های اجرایی نوین بین‌المللی، عملیات‌های مختلف فنی و تخصصی برای مدیریت بحران شامل تحلیل شرایط جوی و جریان آب، استفاده از شناورهای جستجو و نجات پیشرفته مجهز به سیستم‌های SONAR SIDE SCAN، ROV، غواصی عمیق (SATURATION UNIT) با همکاری و هماهنگی واحدهای مختلف شرکت نفت فلات قاره ایران شامل عملیات دریایی، عملیات هوانوردی، HSE، امور فنی، مشاور پزشکی، روابط عمومی، حراست و مسئولان شرکت هلی‌کوپتری ایران، همچنین تیم بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت می کند.   وی با یادآوری این که عملیات امداد و نجات و برنامه‌ریزی لازم برای یافتن ٢ سرنشین دیگر با بالاترین امکانات و به بهترین نحو در دست اقدام است، پرهیز از انتشار اخبار غیرموثق یا تحلیل‌های غیر تخصصی را به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ضروری عنوان کرد و گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران سعی می‌کند به صورت منظم و صحیح اخبار موثق را در اختیار همگان قرار دهد.    وی از همه مسئولان وزارت نفت، نیروهای نظامی و انتظامی، سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر اداره‌ها و نهادهای ذیربط که همکاری لازم در مدیریت این بحران را با شرکت نفت فلات قاره ایران داشته‌اند، قدردانی کرد.

منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیله‌سوار ضمن توصیه به تقوای الهی، اظهار کرد: عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است چرا که این عملیات در نوع خود از جهات مختلف بی نظیر بوده و ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران دیگر آن کشور نیست که مورد تجاوز و ظلم و مورد تعدی قرار بگیرد و هیچ واکنشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سپاه با این عملیات در واقع ثابت کرد دوران بزن و در رو تمام شده است، افزود: این عملیات در عین بازدارندگی و شکست دشمن به طور مفتضحانه در واقع به قول مقام معظم رهبری نمایش قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بود و به دنیا قدرت ایران را به طور عملی نشان داد.

امام جمعه بیله‌سوار ادامه داد: وجود تظاهرات جهانی، مخصوصاً در آمریکا به واسطه نخبگان و دانشجویان و دانشگاهیان علیه اسرائیل و استعفای سلسله‌ وار مسؤولان نظامی ارتش اسرائیل نشان از شروع تجلی تمدن نوین اسلامی و افول نظام سلطه و استکبار است.

حجت‌الاسلام عزیزی ضمن تسلیت شهادت مرتضی مطهری روز معلم را تبریک گفت و بیان کرد: امروزه بیشترین قشری که در جامعه ما نقش بسزایی دارد و بسیار تأثیر گذار است جامعه معلمی بوده که نیاز به توجه بیشتر و عمیق به این قشر زحمت کش دارد چرا که کشور در همه زمان‌ها مدیون زحمات این قشر زحمت کش است.

وی معلمی را یک مسئولیت دانست و ادامه داد: این مسئولیت باید از جهت‌های مختلف مورد توجه و تکریم و بررسی و آسیب شناسی و آموزش و توانمندی قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر، تلاش و عملکرد این قشر را قابل ستایش دانست و گفت: توسعه و توانمندسازی و ارزش‌گذاری به جامعه کارگری و نهادینه‌سازی فرهنگ کار و کارگری در بین جوانان لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام عزیزی همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروزه کشوری جوانی جمیعت بوده که آینده کشور نسبت به این موضوع خطرناک است و نیاز به توجه جدی نهادهای فرهنگی و سیاست‌های کلان کشور دارد.

وی ۹ اردیبهشت را به عنوان روز شوراها تبریک گفت و ادامه داد: این ارکان مهم در واقع نقش مشارکت مردم در اداره کشور را دارد و جمهوری اسلامی در مشارکت اراده مردم در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها بی نظیر است که تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر شوراها در عمران و آبادانی شهر ضرورت دارد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در ادامه از سلسله مطالبات هفتگی در خطبه نماز جمعه از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این چند سال گذشته بیشترین ظلم به این مقوله شده است و نیاز به توجه جدی و اساسی دارد.

حجت‌الاسلام عزیزی از زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی در طرح حجاب و عفاف تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: حمایت همه جانبه و مقتدرانه از این اقدام شجاعانه نیروی انتظامی لازم است و در این راستا همه را مسؤول هستند.

وی یکی از مسائل شهرستان بیله‌سوار مغان را موضوع خالصه دولتی دانست و خاطزنشان کرد: متأسفانه چندین سال است که این موضوع خالصه دولتی حل نمی‌شود که نیاز جدی به پیگیری مسؤولان نسبت به این موضوع دارد.

کد خبر 6088997

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو