Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین گزارش سه‌ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر اظهار داشت: در نهمین گزارش ارسالی به مجلس، با اشاره به انتشار دهمین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تائید پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، استمرار فعالیت‌های هسته‌ای کشور در چارچوب راهبرد ۶ و برنامه‌ی درازمدت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و تصریح شده است که طی سه ماه اخیر، کلیه فعالیت‌های هسته‌ای کشور - به ویژه در حوزه تحقیق و توسعه - طبق برنامه سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داشته و از جمله، به رونمایی از ۸۳ پروژه هسته‌ای کشور در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی در خصوص اشاره گزارش مذکور به بدعهدی‌های آمریکا، افزود: در گزارش سه‌ماهه وزارت امور خارجه، بدعهدی‌های دولت آمریکا در قبال برجام و تشدید تلاش‌های این کشور برای تضعیف ارکان این توافق طی سه ماه اخیر، از جمله ادعای عدم پایبندی ایران به برجام (در مغایرت با ۱۰ گزارش رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تائید پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی خود) و تعیین ضرب‌الاجل برای ۳ کشور اروپایی به منظور تغییر مفاد برجام، تشریح شده و پیامد‌های اقدامات مخرب دولت آمریکا بر تشدید فضای تردید و اثرگذاریِ منفی آن بر بهره‌مندی کامل کشورمان از منافع برجام تبیین گردیده است. در این گزارش، همچنین اقدامات وزارت امور خارجه به منظور مقابله با اقدامات ضدبرجامی آمریکا و پیگیری مطالباتِ بر حق جمهوری اسلامی ایران با استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود، از جمله کمیسیون مشترک، کارگروه رفع تحریم‌ها و ظرفیت‌های دیپلماتیک و مذاکرات دوجانبه، مورد تاکید و تشریح شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از این گزارش، آخرین تحولات در حوزه رفع تحریم‌ها مورد اشاره قرار گرفته و تاکید شده است علیرغم افزایش چالش‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه طی سه ماه اخیر - بدلیل شرایط ایجاد شده ناشی از فشار دولت آمریکا بر فعالان اقتصادی بین‌المللی و شرکای تجاری ایران - در بسیاری از حوزه‌ها شاهد پایداریِ نسبی گشایش‌های اقتصادیِ ناشی از برجام و انعقاد برخی قرارداد‌های جدید سرمایه‌گذاری و تجاری با طرف‌های خارجی بوده‌ایم.گ

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۳۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان فراگیر شده است و جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است، گفت: امر وز جهان به حقانیت گفتمان و آرمان فلسطین تاکید دارد و قشر نخبه جهان برعلیه رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به پا خواسته است.

وی با اشاره به خیزش دانشگاهیان نقاط مختلف آمریکا، افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

خاتمی ادامه داد: دشمنان ادعای حقوق بشر دارند و در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، گفت: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

خاتمی افزود: این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود و در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آنان متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند، ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام در سال ۹۷ به دنبال این بود که ایران را به زانو درآورده و بار دیگر سلطه خود را بر ما حاکم کند، این در حالی بود که ایران از وابستگی کامل در دوران طاغوت به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شده بود.

خاتمی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در سطح منطقه در حال نقش‌آفرینی است در خدمات رسانی مؤثر بوده است.

کد خبر 6095706

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند