Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:53:28 GMT

25 هزار نفر در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۰۲۸۳

25 هزار نفر در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و 477 پرونده مشکوک تابعین از سال 92 تا کنون در این استان بررسی و برای 25 هزار و 774 نفر از افراد فاقد شناسنامه و فرزندان آنان سجل صادر شده است.

رضا راحت دهمرده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات ثبت احوال در سیستان و بلوچستان افراد فاقد شناسنامه مدعی تابعیت ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: مهمترین علت آمار زیاد فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان حضور اتباع بیگانه و مشکوک التابعه است.
وی افزود: بر اساس قانون و دستورالعمل های اجرایی برای تعیین تکلیف فاقدان شناسنامه، افرادی که مدارک نَسَبی دارند باید مدارک نسبی از پدر و جد پدری خود ارائه دهند تا مامور ثبت احوال نسبت به تشکیل پرونده برای آنان اقدام کند.
وی ادامه داد: در این رابطه مدارک لازم اثبات نسب شامل مدارک پدر و مادر و بستگان نسبی تکمیل و در نهایت از طریق مراجع مربوطه هویت و تابعیت فرد استعلام و پرونده پس از تکمیل شدن برای بررسی تابعیت به شورای تامین شهرستان مربوطه ارسال می شود.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: این موضوع از سال 92 در دستور کار جدی مسئولان استانی قرار گرفت به طوری که سال 93 را باید نقطه عطفی در این رابطه دانست زیرا در این سال این مجموعه با رسیدگی و تعیین تکلیف 929 پرونده موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.
وی خاطر نشان کرد: چالش جدی فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان به همت مسئولان درحال رفع شدن است.
وی تصریح کرد: همچنین 2 هزار و 200 پرونده مشکوک تابعین نیز در دست بررسی برای صدور شناسنامه است.
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316**3042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت احوال فاقدان شناسنامه سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌ از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

سید محمدرضا سید حسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

سیدحسینی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان