Web Analytics Made Easy - Statcounter

همسر شهید سردار سرتیپ سید جمال طباطبایی با اشاره به ویژگی‌های این شهید، گفت: درخواست من از جوان‌ها این است که قدر انقلاب و نظام اسلامی را بدانند و فراز و فرود‌های موجود گذرا خواهد بود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مناسبت سالروز شهادت قائم مقام لشکر عملیاتی قمر بنی هاشم سردار سرتیپ سید جمال طباطبایی با خانم کسایی، همسر شهید بزرگوار خبرگزاری دانشجو ضمن گفت‌وگو با این همسر شهید به بیان نکات و توصیه‌های ارزشمند به جوانان و دانشجویان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی سرپرست آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شهرضاست و در این گفت‌وگو با تأکید بر حفظ ارزش‌های انقلاب گفت: درخواست من از جوان‌ها این است که قدر انقلاب و نظام اسلامی را بدانند. فراز و فرود‌های موجود ان شاءالله گذرا خواهد بود.     مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:    خبرگزاری دانشجو: با توجه به اینکه از شهید طباطبایی تصاویر و آثار معدودی به جا مانده، لطف کنید درباره شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی ایشان بفرمایید:   همسر شهید طباطبایی: درباره شخصیت ایشان افرادی مانند شهید شاهمرادی یا شهید خرازی باید زنده (مادی) می‌بودند تا حق مطلب اداء می‌شد. لکن از دید من و از منظر عرفان اسلامی شهداء هم جزو سالکان مجذوب و هم از مجذوبان سالک هستند.

ایشان به دلیل اصابت گلوله به جمجمه شان سمت راست بدنشان به طور کلی از کار افتاده بود؛ اما با این اوضاع ایشان در خط مقدم جبهه حضور داشتند و همین دلیلی بود بر جذابیت صدچندان ایشان، البته تؤمان با سلوک و عرفان.

در وصف این شهید همان جمله معروف امام خمینی کافی است که می‌گوید: چه غافلند دنیاپرستان و بی خبران که ارزش شهادت را در صحیفه‌های طبیعت جستجو می‌کنند و وصف آن را در سروده‌ها و حماسه و شعر‌ها می‌جویند و در کشف آن از هنر تخیل و کتاب تعقل مدد می‌خواهند. حاشا که حل این معما جز به عشق میسر نشود.

خبرگزاری دانشجو: نکته‌ای که جالب توجه بود و شاید برای جوانان فعلی غیرقابل باور این که جنابعالی پس از جانبازی با ایشان ازدواج فرمودید. در این مورد چه صحبتی دارید؟   همسر شهید طباطبایی: فامیلی من با ایشان و شناخت کلی دوطرف و همچنین فضای دفاع مقدس خیلی از مسائل مادی رو تحت الشعاع قرار داده بود. فارغ از سیادت ایشان شخصیت این شهید بزرگوار آن قدر والا بود که بنده ازدواج با ایشان را افتخار و یک توفیق الهی می‌دانستم.   با توجه به این که ادامه تحصیل هم برایم بسیار با اهمیت بود و اطرافیان بعضا با این ازدواج مخالفت داشتند نهایتا  با ایشان ازدواج کردم.   این توصیه را هم به جوانان دارم که بینش خود را آن قدر بالا ببرند که نه فقط جانبازی بلکه هیچ موقع نواقص ظاهری و یا معلولیت جسمی را محدودیت ندانند.

خبرگزاری دانشجو: یکی از نکاتی که فرمودید برای شما اهمیت داشت تحصیلات بود. آیا میزان تحصیلات آقاجمال هم برای شما مهم بود؟

همسر شهید طباطبایی: ایشان در همان بحبوحه جنگ دیپلم تجربی داشتند و پس از پیوستن به سپاه باابتکارات ونبوغ فکری درجبهه ونقش‌های مختلف ازجمله مسئول محور عملیات ازارکان اصلی لشگرقمربنی هاشم به شمار رفت. البته لازم است بگویم که ایشان دکترای اخلاق را از ابتدا داشتند. این یکی از ویژگی‌های مثبت ایشان بود که همه را مجذوب  خود کرده بود.

خبرگزاری دانشجو: به عنوان خانواده شهید و همچنین از منظر فعالیت جنابعالی در فضای دانشجویی چه توصیه‌ای به جوانان امروزی دارید؟

همسر شهید طباطبایی: بنده در مقامی نیستم که بخواهم به جوانان توصیه کنم. بلکه به جوانان عشق می‌ورزم. توصیه باید به مسئولین و رئوس جامعه صورت بگیرد.   درخواست من از جوان‌ها اینست که قدر انقلاب و نظام اسلامی را بدانند. فراز و فرود‌های موجود ان شاءالله گذرا خواهد بود. ان شاءالله جوانان با تعقل بینش خودشان را نسبت به اتفاقات پیرامون و جامعه بالا برده و به مدد آن راه خودشان را پیدا کنند.

خبرگزاری دانشجو: آیا آثاری از خاطرات این شهید بزرگوار و یا زندگی نامه ایشان منتشر شده است؟

همسر شهید طباطبایی:کتاب پرواز با بال شکسته خاطرات جمعی از رزمندگان که به کوشش جانباز بزرگوار آقای رمضانعلی کاووسی جمع آوری شده، همچنین یک کتاب دیگر به نام "آقاجمال" به روایت بنده و کوشش خانم. چاپ شده است. یک سیر مستندی هم تحت عنوان "آقاجمال" توسط یک گروه فرهنگی تهیه شده و همچنین زندگی نامه این شهید بزرگوار توسط بنده در حال گردآوری  است

خبرگزاری دانشجو: با توجه به گذشت نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی توقع شما از مسئولین کشور چیست؟   همسر شهید طباطبایی:طبق همان سخنان حضرت آقا باید ارزش‌های دهه ۶۰ احیا شود. اگر مسئولان به جوانان پاسخگو باشند یا این که ساختار اداری و تشکیلاتی ما اصلاح شود تا مردم در ارتباط با مسئولین دچار مرزبندی نباشند خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد. جوانان ما امثال همان حججی‌ها هستند.

خبرگزاری دانشجو: فضای مجازی و رسانه را در زندگی مردم خصوصا جوانان چطور می‌بینید؟

همسر شهید طباطبایی: زندگی در دهکده جهانی امری بلاشک است. لکن این فضا باید مدیریت شده و در راه صحیح استفاده شود. این فضا بهترین موقعیت برای کار فرهنگی است.   البته بنده مطالعه کتاب را عموما در مقابل استفاده از فضای مجازی، مؤثرتر می‌دانم، ولی در مواقعی که لازم بدانم از این فضا هم استفاده می‌کنم.

خبرگزاری دانشجو:فضای فرهنگی و علمی شهرستان شهرضا رو چطور می‌بینید؟ و صحبت پایانی؟

همسر شهید طباطبایی: شهرستان شهرضا زمانی از فرط شخصیت‌های علمی و فرهنگی به یونانچه ایران معروف بوده است.   شهر علما و حکما که در حال حاضر علی رغم شخصیت‌های مطرح متأسفانه کم مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و علمی بسیار جای پیشرفت و تعالی وجود دارد.   متاسفانه برخی از مراکز دانشگاهی شهرستان دارای امکانات بسیار ضعیف و کم می‌باشد که این نیازمند همت مسئولین و خیرین شهر و استان بوده تا بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فضا‌های بهتر و به روزتری باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: نام شهیدان، پیام و مفاهیم ایثار و شهادت از موضوعات مهمی است که باید به نسل جوان منتقل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ،حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای فردو گفت: روستای فردو به دلیل اینکه شهدای بسیاری تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده، جزو افتخارات استان قم محسوب می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود همواره تاکید کرده‌اند که فرهنگ شهادت باید به زیباترین زبان برای مردم تبیین شود.

 سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: این روزها که دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین جوانان و انقلاب اسلامی است؛ این امر ضرورت دارد تا نسل جدید با مفاهیم شهادت و ایثار بیشتر‌ آشنا شوند.

وی تصریح کرد: نام شهیدان، پیام و مفاهیم ایثار و شهادت از موضوعات مهمی است که باید به نسل جوان منتقل شود.

حسینی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: تکریم خانواده شهدا و تجدید یاد و خاطره آن‌ها از مسائلی است که مورد تاکید استاندار قم بوده و ایشان بر این امر اهتمام جدی دارند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند