Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» از ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: در مرحله اول ۷۰ مقاله پذیرش شد و در نهایت با نظر داوران ۴۰ مقاله به مرحله ارائه راه یافت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» با حضور پژوهشگران و صاحب‎نظرانی از استان‌های غربی کشور در دانشگاه کردستان آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش توسط انجمن زنان پژوهشگر تاریخ و امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با همکاری پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته، در این همایش ۱۰ پنل تخصصی از پژوهشگران غرب کشور حول محور‌های مباحث نظری و روش شناسی، زنان و تاریخ نگاری، نقش زن در سیاست مناطق غربی ایران، زنان و اقتصاد، زنان در اجتماع و فرهنگ، زن و مطالعات مردم شناسی، زن و آثار و ابنیه تاریخی، دین و مطالعات تطبیقی ارائه خواهد شد و در ادامه تجلیل از زنان سرآمد کردستان در حوزه‌های مختلف و برگزاری نمایشگاه‌هایی از اسناد موجود در رابطه با زنان منطقه غرب کشور، توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار، نمایشگاه عکس زنان غرب کشور و صنایع دستی زنان از اهم برنامه‌های این همایش خواهد بود.   وصول ۱۰۰ مقاله به همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور

دبیر علمی همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» از ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: در مرحله اول ۷۰ مقاله پذیرش شد و در نهایت با نظر داوران ۴۰ مقاله به مرحله ارائه راه یافت و طی همایش در پنل‌های ۱۵ دقیقه‌ای ارائه خواهند.
الهام ملک زاده  در در افتتاحیه همایش «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن زنان پژوهشگر تاریخ اولین انجمن علمی تاریخ ایران است که به مدت 19 سال در کشور سابقه فعالیت دارد.   وی افزود: بر اساس اهداف انجمن، هر دو سال یکبار سلسله همایش‌هایی با محوریت مطالعات زنان در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود که اخیرا همایش‌ها جنبه ملی پیدا کرده و چهارشنبه 29 فروردین نیز هشتمین همایش در کردستان با عنوان «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب کشور» برگزار شد.   دبیر علمی همایش عنوان کرد: در راستای اهداف این همایش و از فروردین ماه سال 96 تا اسفند ماه تمام نشست‌ها و سخنرانی‌های ماهانه انجمن زنان پژوهشگر تاریخ به این مسئله اختصاص داده شد و مقرر بود پیرو سایر همایش‌ها، پیش همایشی در یکی از استان‌های غرب کشور برگزار شود و کرمانشاه برای این مهم انتخاب شد که به دلیل زلزله، امکان برگزاری نبود و به همین دلیل بهمن ماه 96 در تهران برگزار شد.   وی در خصوص دلایل برگزاری این همایش در کردستان نیز تصریح کرد: پس از تصمیم هیئت مدیره انجمن جهت برگزاری این همایش، فراخوان داده شد که خوشبختانه دانشگاه کردستان با دارا بودن دیدگاه علمی از این مهم استقبال کرده و کردستان برای برگزاری این همایش انتخاب شد.   ملک زاده از ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: در مرحله اول ۷۰ مقاله پذیرش شد و در نهایت با نظر داوران ۴۰ مقاله به مرحله ارائه راه یافت و طی همایش در پنل‌های ۱۵ دقیقه‌ای ارائه خواهند شد.   وی ادامه داد: گرچه آثار مختلفی از همه استان‌های غرب کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد؛ اما بیش ترین تعداد مقالات ارسال شده متعلق به پژوهشگران و اساتید حوزه مسائل زنان کرد است.
لازم به ذکر است این همایش به همت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ، پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان و امور بانوان استانداری کردستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی آموزشی تابستانه با موضوع اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به همت فرهنگستان علوم اسلامی برگزار می‌شود.

از جمله سرفصل‌های این اردو نقشه تمدنی انقلاب اسلامی، جریان ولایت الهیه، فلسفه تاریخ، نظریه اجتماعی، تمدن غرب، فقه حکومتی، علم دینی، نظریه پیشرفت، مدل حل مساله و اندیشه منیر است.

از شرایط ثبت نام می‌توان به طلاب سطح ۲ بودن، دانشجویان کارشناسی، قبولی در مصاحبه اشاره کرد.

لازم به تاکید است دوره برای برادران فقط به صورت حضوری و برای خواهران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام ۸ اردیبهشت الی ۱۰ خرداد و زمان برگزاری اردو نیمه دوم شهریور خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگستان علوم اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 6089506 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد