Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایالات متحده آمریکا از حمله اسراییل به برخی اهداف در سوریه که محل تجمع نیروهای مستشاری ایران در سوریه هستند، اطلاع قبلی داشته است.

به گزارش عصرایران، روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا در گزارشی به نقل از منابع مطلع اطلاعاتی آمریکا این خبر را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، اسراییل هفته گذشته پس از مشورت با ترامپ یک سیستم دفاع ضد هوایی پیشرفته را در پایگاه هوایی " تیفور" در حمص سوریه هدف حمله قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله 7 نیروی نظامی ایران حاضر در پایگاه تیفور به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال اطلاع قبلی آمریکا از حملات اخیر اسراییل به نیروهای ایرانی در سوریه نشانه‌ای از همکاری دولت ترامپ با اسراییل برای مقابله با نفوذ فزاینده ایران در سوریه و منطقه است.

سامانه دفاع موشکی " گنبد آهنین " اسراییل در بلندی های اشغالی جولان در مرز با سوریه/ عکس:EPA

به نوشته وال استریت ژورنال، نتانیاهو پس از مشورت با ترامپ دستور حمله به پایگاه تیفور را صادر کرده است. این حمله پس از آن صورت گرفت که نیروهای ایرانی درحال راه‌اندازی یک سیستم دفاع ضد هوایی پیشرفته در این پایگاه بودند تا در برابر حملات هوایی اسراییل به سوریه سد دفاعی ایجاد کنند.

دو نفر از مقامات مطلع آمریکایی به شرط افشا نشدن نامشان گفتند که دولت نتانیاهو پس از مشورت با آمریکا و با اطلاع این کشور حمله اخیر به پایگاه تیفور را انجام داده است.

وزارت دفاع امریکا پس از حمله هفته گذشته اسراییل به پایگاه تیفور در استان حمص سوریه ضمن رد انتساب این حمله به آمریکا، با صدور بیانیه ای از انجام این حمله اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

آمریکا، فرانسه و بریتانیا بامداد روز جمعه گذشته با حمله موشکی به اهدافی در سوریه، به حمله شیمیایی ادعایی انجام شده علیه غیرنظامیان در شهر دوما سوریه واکنش نشان دادند. در جریان آن حمله موشکی هیچ پایگاه نظامی متعلق به روسیه و یا نیروهای نظامی وفادار به ایران مورد تعرض قرار نگرفت.

اما  به موازات این حمله جنگنده‌های اسراییلی در دو نوبت به پایگاه‌های هوایی سوریه از جمله تیفور حمله کردند که در جریان حمله به تیفور 7 نظامی ایرانی به شهادت رسیدند. ارتش اسراییل و کابینه نتانیاهو درباره این حمله سکوت کرده و مسئولیت آن را بر عهده نگرفته‌اند اما مقامات جمهوری اسلامی ایران وعده " انتقام سخت" از اسراییل بابت انجام این حمله را داده‌اند.

اسراییل در ماه‌های گذشته در چندین نوبت اقدام به حملات هوایی به برخی پایگاه‌های هوایی در سوریه کرده است. مقامات دولت دست راستی نتانیاهو بارها تاکید کرده‌اند که اجازه استقرار پایگاه‌های دایمی ایران در سوریه را نخواهند داد.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق جان دوباره به اورژانس کشور

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور از تزریق ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال‌جاری با تزریق یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی استان‌های سراسر کشور، مشکل فرسودگی نیمی از این خودروهای زندگی‌بخش مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳ پایگاه اورژانس زمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک پایگاه اورژانس هوایی در مرکز استان، افزود: با توجه به وضعیت استان، فاصله زیاد شهرستان گچساران با مرکز استان و همچنین ظرفیت مناطق نفت‌خیز، نیازمند همراهی این مجموعه برای راه‌اندازی و توسعه اورژانس هوایی در این شهرستان هستیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور گفت: امیدواریم با هم‌افزایی در جهت حل مشکلات اورژانس هوایی در چارچوب مسئولیت اجتماعی بتوان مشکلات این شهرستان را حل کرد و خدمات مورد نیاز مردم و همچنین کارکنان حوزه نفت و گاز کچساران را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: تأمین ۳۰۰ آمبولانس آفرود برای امدادرسانی در مناطق کوهستانی و سخت گذر مانند کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.

به گزارش ایمنا، در سفر دو روزه رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور، به کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و به مساحت ۲۴۰ مترمربع واقع در محور یاسوج بابامیدان، ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی یاسوج و پایگاه اتوبوس آمبولانس با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و مساحت ۳۶۰ مترمربع، واقع در شهرستان بویراحمد جاده کمربندی ورودی شهرک‌های صنعتی و ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به مساحت ۴۵۰ متر مربع، واقع در شهرستان گچساران منطقه لیشتر به زمین زده شد.

کد خبر 749107

دیگر خبرها

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد