Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بورس با اشاره به دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی معاملات گفت که در سال 1395 حدود ۷۰ نماد متوقف داشتیم اما این آمار در حال حاضر به ۱۵ نماد رسیده است.

به گزارش ایسنا، شاپور محمدی در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که با حضور تعدادی از پیشکسوتان بازار سرمایه برگزار شد، گفت: در سال گذشته اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 1395 که من به سازمان بورس آمدم، تعداد نمادهای بسته در بورس و فرابورس ۷۰ نماد بود. برخی از نمادهای ما تا یک سال و نیم هم بسته بودند.


وی ادامه داد: در حال حاضر نماد بانک‌ها اکثرا باز است و نمادهایی که بالای سه ماه متوقف هستند،  ۱۵ تا می‌شود. در ضمن برای «های وب» هم ان شاالله همکاری‌هایی می‌کنیم که بازگشایی شود.

رییس سازمان بورس درباره به‌روزرسانی  نرم‌افزار معاملاتی نیز گفت: پس از یک دهه عدم به‌روزرسانی سامانه معاملات به‌روزرسانی شد و قابلیت‌هایش افزایش پیدا کرد.

او افزود: در مدت گذشته لایحه تکمیلی قوانین بازار سرمایه را کار کردیم، امسال سعی می‌کنیم اصلاح و تمام شود. بحث افزایش سرمایه کارگزاری‌ها هم بررسی شد. ما کارگزارها را درک می‌کنیم و متوجه هستیم که آن‌ها باید بازده سرمایه‌گذاری را محاسبه کنند و از ریسک‌های سرمایه خودآگاه باشند.

همچنین در ادامه مراسم تعدای از پیشکسوتان بازار سرمایه به بیان دیدگاه‌های خود درباره عملکرد سازمان بورس پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است