Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- معاون جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه به دنبال توسعه نوغانداری در استان و جذب بازارهای خارجی در این زمینه هستیم، گفت:۶۰ جعبه تخم نوغان دربین بهره‌برداران توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی شاه‌حسینی ظهر پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران از توسعه نوغانداری در استان سمنان خبر داد و بابیان اینکه نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم ازجمله فعالیت‌های جانبی کشاورزان در رشد اقتصادی استان می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: ۶۰ جعبه تخم نوغان به‌صورت رایگان در بین بهره‌برداران توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه طرح توسعه نوغانداری در استان سمنان کاملاً اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است، افزود: با توجه به اینکه پرورش کرم ابریشم در دوره کوتاه ۴۰ روزه به ثمر می‌رسد و درواقع این قبیل فعالیت‌های جانبی بخش کشاورزی زودبازده هستند لذا می‌تواند در ایجاد درامد نسبتاً پایدار به‌ویژه در بخش روستایی مؤثر باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه هم‌زمان با هفته درختکاری و آغاز فصل نوغانداری تعداد ۱۰ هزار اصله نهال توت اصلاح‌شده ژاپنی در میان بهره‌برداران این بخش توزیع‌شده است، ابراز داشت: توسعه نوغانداری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و بر این اساس تعداد ۵۰ جعبه تخم نوغان و تعداد ۵ هزار اصله نهال توت اصلاح‌شده سال گذشته توزیع‌شده است.

شاه‌حسینی بابیان اینکه آموزش بهره‌برداران نیز در جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری باهدف تجهیز و افزایش راندمان تولید تاکنون بیش از ۱۰۰ ساعت کلاس‌های آموزش پرورش کرم ابریشم برای علاقه‌مندان و بهره‌برداران این بخش برگزارشده است.

وی بابیان اینکه در صورت مساعد بودن شرایط حدود هزار کیلوگرم نیز پیله تر تولید می‌شود، افزود: در طرح‌های نوغانداری استان سمنان برای ۶۰ نفر اشتغال ایجادشده است و با توجه به اینکه ۴۰ کشور دنیا به‌طورجدی به این عرصه ورود پیدا کردند می‌تواند زمینه خوبی برای صادرات ابریشم به دیگر نقاط فراهم کند.

شاه‌حسینی بابیان اینکه حدود ۹۰ درصد ابریشم موردنیاز دنیا در پنج کشور تولید می‌شود اظهار داشت: چین، ژاپن، برزیل، کره شمالی و جنوبی، تایلند، ایران، ویتنام، ترکیه و بلغارستان از عمده‌ترین تولیدکنندگان ابریشم در دنیا هستند.

وی بابیان اینکه تعداد زیادی از استان‌های کشور نیز در حوزه نوغانداری فعالیت‌های خوبی را آغاز کردند، اضافه کرد: گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، سمنان، همدان و لرستان ازجمله استان‌هایی هستند که نوغانداری را در سطح وسیع دنبال می‌کنند و به دنبال جذب بازارهای خارجی در این عرصه هستند.

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان مصطفی شاه حسینی نوغانداری مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بارش باران شیراز خرم آباد هفته هنر انقلاب اسلامی سال حمایت از کالای ایرانی بیرجند کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ارتش جمهوری اسلامی ایران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید