Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@04:20:14 GMT

اراک| تمام هزینه‌های کاشت حلزون برای کودکان رایگان شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۴۹۲۵۸

اراک| تمام هزینه‌های کاشت حلزون برای کودکان رایگان شد

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: خوشبختانه با پیش‌بینی که در قانون سال ۹۷ شد، همه هزینه‌های کاشت حلزون را برای کودکان در سنین زیر۵ سال رایگان است. ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ استانها نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد حسینی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه خدمتگزاران در سازمان بهزیستی اظهار داشت: هدف افراد در زندگی بر این مبنا قرار دارد که پس از فرا گرفتن معلومات بتوانند از آن در راستای خدمت به دیگران و جامعه بهره برند، خدمتگزاران مجموعه بهزیستی دارای توفیق الهی هستند که که این فرصت به آنها داده شده تا در زمینه خدمت به اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر جامعه نقش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی در جامعه با نیازمندی‌های مختلف روحی و جسمی وجود دارند که همچنان باید مورد حمایت سازمان بهزیستی باشند که تنها حوزه مالی را در برنگرفته و حضور فیزیکی خدمتگزاران در زندگی آنها تحول ایجاد می‌کند.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: سال گذشته درقانون برنامه ششم به هدف ارتقاء وضعیت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اقدامات خوبی از جمله افزایش مستمری، مستمری بگیران در این بخش بود که مهیا شد، دولت هم اقدام مجلس را عملیاتی کرد و درحال حاضر مستمری این افراد افزایش دو یا سه برابری داشته است.

حسینی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب در قانون بودجه سال 97 که مجلس شورای اسلامی انجام داده و امیدواریم مجموعه بهزیستی هم به‌دنبال پیگیری آن باشند موضوع کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا است، کاشت حلزون هزینه گزافی دارد و بسیاری از خانواده‌ها از توان مالی جراحی حلزون برای فرزند ناشنوای خود برنمی‌آیند و فرزند ناشنوا با مشکلات بسیار زیاد رشد می‌کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با پیش‌بینی که در قانون سال 97 شد، همه هزینه‌های کاشت حلزون را برای کودکان در سنین زیر5 سال رایگان کرده‌اند که امیدوار هستیم  با عملیاتی شدن این طرح آمار ناشنوایان جامعه به ویژه جامعه آینده کشور کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مطلوب و مثمر ثمر که در مجموعه خدمات سازمان بهزیستی وجود دارد و در آن جزءپیشگامان محسوب می‌شود موضوع پیشگیری است، نگاه امروز با گذشته تغییر کرده و همه به این نتیجه رسیده‌ایم که هزینه پیشگیری از معضلات، حوادث و بیماری‌ها تفاوت زیادی با هزینه درمان دارد، اگر برنامه پیشگیری به طور کامل و جامع اجراء شود می‌توانیم از درصد آمار معلولان بکاهیم.

حسینی ادامه داد: بعد از چندعامل مانند حوادث غیرمترقبه و تصادفات که معلولیت در افراد را بدنبال داشت، در بسیاری از موارد مانند ازدواج‌های فامیلی هم در افزایش بدنیا آمدن فرزندان معلول بی‌تاثیر نبود و سهم عمده‌ای در این بخش را می‌گرفت، برای عوامل ژنتیک در برنامه ششم تدابیر خوبی اندیشیده شده که امیدوارهستیم با اجرای این قوانین بتوانیم در کاهش آمار معلولان قدم‌های مناسبی را برداریم.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه